Daling werkloosheid komt tot stilstand, ook in EU
Zowel het Nederlandse als het Europese werkloosheidspercentage daalt de laatste maanden niet meer. Het gemiddelde werkloosheidspercentage van de EU-landen staat vanaf mei 2019 op 6,3, het Nederlandse percentage bedraagt vanaf augustus 3,5. Nederland hoort daarmee tot de 6 EU-landen met de laagste werkloosheid. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers.
In het voorjaar van 2019 werd in Nederland de laagste werkloosheid gemeten sinds de start van de crisis in 2008. In maart tot en met mei was 3,3 procent van de beroepsbevolking werkloos. Vanaf juni is dit percentage licht gestegen naar 3,5 in augustus. Daarna bleef de werkloosheid gelijk. Deze afvlakking is ook zichtbaar in de EU-28. De gemiddelde werkloosheid in de EU bedraagt vanaf mei 2019 6,3 procent. Voor de EU zijn de werkloosheidcijfers bekend tot en met oktober 2019. Voor Nederland zijn cijfers beschikbaar tot en met november 2019.
Het werkloosheidspercentage loopt sterk uiteen in de 28 landen van de Europese Unie. Het hoogst was de werkloosheid in Griekenland en Spanje, waar respectievelijk 16,8 procent en 14,2 procent van de beroepsbevolking van 15 tot 75 jaar werkloos was. Met een werkloosheidspercentage van 3,5 behoort Nederland tot de 6 landen met de laagste werkloosheid. Alleen in Malta, Polen, Duitsland en Tsjechië was de werkloosheid lager. In Hongarije was de werkloosheid even hoog.
Vanaf mei is het werkloosheidspercentage gedaald in 12 van de 28 EU-landen. In 8 landen was er een stijging, in evenveel landen bleef het percentage gelijk. Net als in Nederland is ook in de 5 andere landen met de laagste werkloosheid het percentage in het afgelopen half jaar vrijwel niet meer veranderd. Zo is het werkloosheidspercentage in Duitsland al sinds mei 3,1 en ook in Tsjechië (2,2) is de daling van het werkloosheidspercentage tot stilstand gekomen.
De elke week geïmporteerde gelukzoekers, 500-1000, zijn toch echt werkloos hoor, tenminste de meeste.
Mgoed, het kan mij niet gauw genoeg klappen, dan kunnen we weer huizen inkopen.
Chop Chop lekker blijven linksen en hup met die crisis!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Gegoochel met getallen is weer begonnen. Met de stortvloed aan goudzoekers kan je donder op zeggen
dat de werkeloosheid in Nederland hoger is dan normaal. Dus, gaan we alleen onder de 'beroepsbevolking'
meten. Dit is een gedeelte van het verhaal. En dus een leugen.
Dan zijn banen in het onderwijs, de zorg en bij de politie in eens weer geliefd en is behoud van je baan ineens toch weer belangrijker dan die 5% loonsverhoging.
Ik denk dat voor Nederland de nieuwe wet WAB die per 1 januari inging ook wel een rol speelt. Bij het UWV zie je nu een zeer sterke daling van 135.000 naar 104.000 vacatures in 1 maand tijd en worden veel mensen die nu via een uitzend, detachering of payroll constructie werken ontslagen omdat ze nu een flink stuk duurder worden. Dat is ook al diverse malen in het nieuws geweest.
Het doel is om er voor te zorgen dat mensen sneller een normaal contract krijgen maar ik vraag me af of de werkgevers mensen zomaar contracten gaan geven als de werkgevers liever een flexibele schil heeft? Ik en mijn collega's zijn ook door de wet WAB werkloos geworden en worden nu terug gevraagd door de opdrachtgever (overheid), maar wel tegen een veel lager loon omdat de opdrachtgever en ook de detacheringsbureau niet voor de meer kosten wil betalen want dat gaat ten koste van de winst marge. Het is dus duidelijk dat de werknemers de kosten mogen gaan betalen.
Daarnaast is het ontslagrecht weer versoepeld en word het nog makkelijker en ook goedkoper om mensen met een vast contract te ontslaan.
Het CBS en de Nederlandse Bank hebben al cijfers naar buiten gebracht waaruit blijkt dat 1/3 van de beroepsbevolking niet genoeg uren maken of geen werk hebben om een minimum loon te kunnen verdienen. Dat zijn een paar miljoen mensen.
De reken methode die door de EU opgelegd is gaat er van uit dat als jij 1 uur per week werkt, je al niet meer werkloos bent. (dat jij er niet van kunt rond komen, dat boeit niet) Daarnaast worden mensen die in een uitkeringssituatie zitten, maar voor hun uitkering moeten werken bij veelal commerciele werkgevers, ook niet meer mee gerekend. Er worden dus hele groepen niet meer mee geteld.
junk01.
Werkgevers staan in de rij om mij te nemen, je moet zelf ook de ballen hebben om tijdens de onderhandelingen aan het begin van je baan te onderhandelen, ben je eenmaal binnen dan wordt er nog weinig aan loonsverhogingen gedaan, beste is dan te vertrekken en een ander op te zoeken als je vind dat je te weinig krijgt.
Degene wat nu nog (langdurig) werkloos is moeten mischien ook eens naar zich zelf kijken, mogelijk heb je een pret studie gedaan in een vak waar simpelweg geen werk in is.
Discriminatie op gezondheid is nog steeds wel een dingetje
Het is helemaal niet de bedoeling om uit het werkloosheidscijfer te halen of mensen een bestaansminimum hebben. Het is de bedoeling om te kunnen zien of mensen die op zoek zijn naar een baan die ook kunnen vinden of niet. Meer is het niet.
Wil je iets anders weten dan zijn daar andere cijfers voor...
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
Ik ken ook wel bedrijven ze wijzen standaard mensen af indien ze geen Nederlandse naam hebben, ook al heb je de perfecte CV, je komt er gewoon niet in.
[ Bericht gewijzigd door mrevil1337 op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:38 ]
Om de maatschappelijke participatie van deze statushouders te vergroten, zijn er recentelijk uiteenlopende initiatieven ontwikkeld. Zowel de overheid, uitvoerende partijen, onderwijsinstellingen, vluchtelingenorganisaties als individuele werkgevers behoren tot de initiatiefnemers ervan.
In deze signalering stelt de SER een groot aantal van deze initiatieven centraal. Bij de beschrijving ervan gaat de aandacht vooral uit naar de gekozen opzet en de resultaten die ermee worden bereikt. Ook benoemt hij diverse onderliggende bouwstenen voor het succes ervan en geeft hij aan op welke wijze het mogelijk is deze meer op maat gesneden ondersteuning van statushouders breder in te zetten.
De arbeidsmarktpositie van statushouders: enkele kerncijfers
Volgens het CBS (2018) blijkt dat niet meer dan elf procent van de volwassen asielzoekers die in 2014 een verblijfsvergunning kregen, tweeënhalf jaar later als werknemer of zelfstandige betaald werk heeft. Een groot gedeelte van degenen met werk is actief in de horeca (30%) of de uitzendbranche (24%). Volgens het CBS gaat het meestal om een contract voor bepaalde tijd en om deeltijdwerk. Slechts één procent van de werkende statushouders is actief als zelfstandige. De uitkeringsafhankelijkheid is onder deze groep hoog: 84 procent van de 18 tot 65-jarigen die in 2014 een verblijfsvergunning kregen, ontvangt na tweeënhalf jaar een bijstandsuitkering.
Door expertisecentrum Pharos is het programma 'Aan de Slag! Vrijwilligerswerk door asielzoekers en statushouders in de opvang' ontwikkeld. Kern van de aanpak is om AZC-bewoners duurzaam te betrekken bij vrijwilligerswerk in gemeenten verspreid over het hele land. Dit is gebeurd door eerst een pilot op te zetten en de succesvolle onderdelen breed te delen, door lokale samenwerkingsverbanden in te richten en door een procesmatige aanpak te implementeren met inzet op het onderbrengen van de initiatieven in regulier beleid en financiering. In het project voeren AZC-bewoners samen met Nederlanders bestaande en laagdrempelige vrijwilligersactiviteiten uit in naburige gemeenten. Het gaat om vrijwilligerswerk waarbij kennis van de Nederlandse taal niet noodzakelijk is. Een lokale vrijwilligerscentrale heeft het projectleiderschap in handen en werkt samen met medewerkers van het COA, vrijwilligers (met een vluchtelingenachtergrond), lokale maatschappelijke organisaties en burgerinitiatieven. Gemeenten zijn actief bij het project betrokken. Het impulsprogramma heeft een looptijd van 3 jaar en beoogt in totaal 14.000 koppelingen te realiseren vanuit 25 COA-locaties. Na een pilotfase op een tweetal locaties (Nijmegen en Utrecht) is het programma in augustus 2016 officieel van start gegaan. Begin 2018 zijn er in 27 gemeenten inmiddels meer dan 6000 succesvolle koppelingen van asielmigranten aan vrijwilligerswerk gemaakt. Een kleine 600 lokale organisaties zijn al betrokken (geweest) bij het creëren van deze vrijwilligersplekken voor asielzoekers en statushouders.18 Succesfactoren houden verband met het betrekken van nieuwkomers die al in de gemeente wonen bij het opzet en uitvoering van het project (o.a. werving en begeleiding), het werken met groepjes AZC-bewoners, de laagdrempelige insteek, het aansluiten bij bestaande structuren en voorzieningen (zoals de vrijwilligerscentrale) en de samenwerking tussen bewoners van asielcentra en Nederlandse vrijwilligers. Pharos voert dit programma uit in samenwerking met Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk, Centraal Orgaan opvang Asielzoekers, Vereniging Nederlandse Gemeenten en VluchtelingenWerk Nederland.
Gerichte ondersteuning ten behoeve van de integratie en participatie van statushouders in de Nederlandse samenleving vindt steeds vaker plaats vóórdat deze nieuwkomers worden uitgeplaatst naar een gemeente. Als gevolg van het project 'Vroege integratie en participatie' van het COA, waaronder de intensivering van de voor-inburgering en de vergrote aandacht voor vrijwilligerswerk valt, vertrekken de statushouders beter beslagen uit de opvang. Ook draagt het project screening en matching hieraan bij. Belangrijke onderdelen hiervan zijn een uitgebreide screening in de centrale opvang, een nieuw systeem van koppeling aan een gemeenten van uitplaatsing en een verbeterde informatie-uitwisseling tussen COA en gemeenten. Ook heeft de inzet van de regio-coördinatoren ertoe geleid dat de betrokkenheid van gemeenten bij de activiteiten in de opvanglocaties is vergroot en dat er vaker sprake is van een warme overdracht tussen diverse organisaties.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
Geen megadatabundel op de telefoon, geen Netflix, niet elke week uit eten,etc. Hoe moeilijk kan het zijn?
Er zijn zo'n 400.000 werklozen en vorig jaar reikte het aantal vacatures een record hoogte van 288.000.
Dus zelfs al zou iedereen in te vullen zijn in die vacatures, dan nog hou je meer dan 100.000 werklozen over.
En je kan niet iedereen invullen in die vacatures want er word voornamelijk technisch personeel en verplegend personeel gezocht, en daar zijn te weinig mensen voor geschoold.
En dan heb je ook nog eens een keer dat veel van die vacatures maar voor deeltijd of flexwerk zijn, waar veel mensen de middelvinger voor opsteken want die willen een vast contract en niet de onzekerheid om op elk moment ontslagen te worden.
Flexwerken is leuk voor de jeugd, maar 40 plussers met een gezin willen zekerheid.
Het is dus gewoon flauwekul om te zeggen dat als je geen baan kan vinden het helemaal aan jezelf ligt of onrealistische eisen stelt.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Een Mohammed zal hoogstwaarschijnlijk geen blanke zijn.
Een Chang zal hoogstwaarschijnlijk geen zwarte zijn.
Een Okeke zal hoogstwaarschijnlijk geen gele zijn
Etc.
Dus ja, je kan aan de naam een redelijke gok maken over de huidskleur.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Je zit te gokken en doet aannames en dat wil je daarop conclusies trekken?
Je weet heel goed hoe dit gaat. Als iemand een kleurtje heeft en solliciteert dan eist die aangenomen te worden. Zoniet dan wordt er discriminatie geroepen. Das de werkelijkheid. Discriminatie roepen is niet meer dan een zwaktebod als het even tegenzit.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
Als je maar een paar uur per week werkt, of full time dwangarbeid doet in de bijstand dan ben je al officieel niet werkloos.
Je argumenten zijn al even slecht als dat je als persoon bent.
WTF wat is dan een feit volgens jou, want het is geen feit omdat het ergens beschreven staat, het wordt pas een feit als er vanuit een credabele bronnen het geverifieerd kan worden dus kom op met de bronnen.
De statistieken laten altijd alleen de onderste deel van de maatschappij zien en daar zitten veel gekleurde mensen die op straat hangen. Dit noemt men zichtbare crime en snel oplosbaar. Het midden en hoog segment wordt altijd buitenschot gelaten maar dan komen er figuren die beweren dat gekleurde mensen oververtegenwoordigd zijn in de crime, wauwwwwwwww
Er zijn maar 2 miljoen buitenlanders in NL en daar zijn maar 80.00 bij gekomen, lol haal hiervan de vrouwen, kinderen en niet criminelen en jij beweert dus dat hun oververtegenwoordigd zijn?
Dat kan nooit man
De drie wetenschapsters onderzochten de situatie van "autochtone" en allochtone-Nederlandse jongens tussen die in voorlopige hechtenis zaten. Hun dossiers werden bekeken en ze werden geïnterviewd. De meest opmerkelijke uitkomst was dat de "allochtone" jongeren van lichtere delicten verdacht werden dan de "autochtone". Van de "autochtonen" zat 76 procent vast wegens zwaardere misdrijven, zoals zedendelicten, geweld en brandstichting. De overgrote meerderheid, 80 procent, van de allochtonen-Nederlanders was opgesloten op verdenking van vermogensdelicten, zoals diefstal, oplichting en fraude. Dat was volkomen in tegenspraak met de heersende opvattingen. In het rechtse en racistische Nederland anno wordt immers als vanzelfsprekend aangenomen dat criminaliteit onder "allochtonen" zwaarder en erger zou zijn dan die onder "autochtonen".
De tweede verrassende uitkomst was dat de "autochtone" jongens volgens de onderzoeksters vaker psychische en emotionele problemen hadden, zoals depressie en gedragsstoornissen, en ook vaker problemen met hun familie dan de "allochtone" jongens. Dat zou hun zwaardere delicten verklaren.
Dat "allochtonen" oververtegenwoordigd zijn in justitiedossiers wordt ook veroorzaakt doordat veel onderzoek zich richt op misdrijven die vooral door de onderklasse worden gepleegd. Het Justitie-onderzoek "Verdacht van criminaliteit: allochtonen en autochtonen nader bekeken" bijvoorbeeld dat "niet-westerse allochtonen" crimineler zouden zijn dan "autochtonen". De onderzoekers moesten na kritische vragen erkennen dat belastingontduiking, milieudelicten, bouwfraude en allerlei andere vormen van fraude door de midden- en hogere klasse niet waren onderzocht. In die vormen van criminaliteit zijn "autochtonen" zeer sterk oververtegenwoordigd.
Politie en beveiligingsbedrijven houden "allochtone" jongeren stelselmatig meer in de gaten dan "autochtone" jongeren.
https://politiek.tpo.nl/2(...)rs-positief-framen/# om allochtonen de schuld te geven, lol.
maar laten we ff terug de tijd in gaan
In de VOC met name de WIC hebben destijds wurg contracten ingezet in India waardoor de hele opium handel van Nederland is, dus ook de heroïne daarna werd Nederland was werelds grootse legale cocaïne dealer tot net vlak voor de tweede wereld oorlog, Amerika roept een halt toe aan deze praktijken, maar Nederland ging vrolijk door maar dan met speed, amfetamine dus, Nederland leverde Hitler Speed, maar ook alle ander landen.
Daarna werd Nederland wereld grootse xtc producer, tot op heden, lol. Al deze genoemde punten vallen in de handen van aanverwanten Nederlandse koninklijke families, Shell, Akzo nobel etc etc etc
en de simpele zielen wijzen toch nog met hun vingertje naar de minder dan één miljoen allochtonen
De Nederlandsche Cocaïnefabriek
Vanaf 1914 is het gebruik, bezit en de verkoop van cocaïne als genotsmiddel in de Verenigde Staten verboden. De VS zijn hiermee een voorloper. In Amsterdam produceert de Nederlandsche Cocaïnefabriek in die tijd nog legaal duizenden kilo's cocaïne. Tijdens de Eerste Wereldoorlog is de Nederlandse fabriek zelfs een van de grootste cocaïneproducenten ter wereld.
https://www.nieuwskoerier(...)eroverde-met-cocaine
https://npofocus.nl/artik(...)rland-om-met-cocaine
Je zegt: Het is de bedoeling om te kunnen zien of mensen die op zoek zijn naar een baan die ook kunnen vinden of niet.
Je vergeet gemakshalve dat er ook mensen kunnen zijn al die werk hebben maar toch op zoek zijn naar een andere baan. En dat zijn er heel wat. Je vergeet ook dat er heel wat mensen op zoek zijn naar werk en geen werk kunnen bemachtigen en het opgeven omdat hun duizenden sollicitaties vruchteloos bleven. Er zijn ook mensen die helemaal geen uitkering of werk hebben, maar toch kunnen werken als ze dit zouden willen, denk bv aan de huis vrouw of man.
Men hoort te kijken naar hoeveel mensen er zijn zonder een inkomen uit arbeid of een mensen die een inkomen uit arbeid hebben die onder het sociaal (bestaans) minimum ligt en die op zoek zijn naar werk om op zijn minst een loon te kunnen verdienen op of boven het sociaal minimum niveau of liever een minimum loon.
Toen de Nederlandse Bank en het CBS op de bovengenoemde manier keken naar de arbeidsmarkt en de beroepsbevolking bleek dat 1/3 van de Nederlandse beroepsbevolking geen of een inkomen uit werk had die lager was dan het sociaal minimum uit arbeid. Het zelfde CBS melde recentelijk nog dat 70% van de Nederlanders afhankelijk was/is van een toeslag, denk bv aan de zorg toeslag, of huur toeslag ect. Die toeslagen krijg je niet als je als individueel (alleenstaande) of als een gezamenlijk huishouden (verzamelinkomen) een redelijk inkomen hebt.
De cijfers die je aanhaalt vertellen al wat ik zei. Het grootste deel van de nieuwe Nederlanders heeft geen betaald werk waarmee ze onafhankelijk worden van de bijstand. De recente cijfers van de gemeentes zelf gaven al aan dat ruim 70% van de bijstandsgerechtigden allochtoon zijn.
Hoe nobelwaardig en lovenswaardig vrijwilligerswerk ook is en hoeveel Nieuwe Nederlanders er aan mee doen (participeren), het is geen betaalde arbeid waarmee men onafhankelijk word van de bijstand.
Het verplicht re-integreren (werken voor je uitkering) waar trouwens iedere bijstandsgerechtigde mee te maken krijgt maakt je ook al niet onafhankelijk van de bijstand. Erger nog, het houd juist mensen in de bijstand en dit is eindelijk ook aangetoond in het laatste rapport over de participatiewet. geheel in strijd met het doel van de bijstand die een tijdelijk vangnet hoort te zijn en waar de bijstandsgerechtigde door middel van het zoeken en accepteren van betaald werk zo kort mogelijk gebruik van maakt.
Als deze mensen gewoon betaald kregen voor de arbeid die ze verrichten i.p.v. een uitkering, hadden ze geen bijstand meer nodig en waren ze onafhankelijk van de gemeente. Maar dit zijn gratis en rechteloze werknemers, ohh wacht ik mag ze geen werknemers noemen volgens de letter van de wet want ze krijgen namelijk geen arbeidscontract en dan zijn het ook geen werknemers en hebben daarom ook nergens recht op.
junk01.
Het werkloosheidscijfer is niet om te peilen wat het sentiment is onder arbeiders. Het is een simpele ratio van werkzoekenden en arbeiders meer niet.
Voor al het andere heb je andere cijfers. En wat er met die cijfers gebeurd qua beleid is aan de politiek.
En daar reken je de politiek op af.
Hoe nobelwaardig en lovenswaardig vrijwilligerswerk ook is en hoeveel Nieuwe Nederlanders er aan mee doen (participeren), het is geen betaalde arbeid waarmee men onafhankelijk word van de bijstand.
Het verplicht re-integreren (werken voor je uitkering) waar trouwens iedere bijstandsgerechtigde mee te maken krijgt maakt je ook al niet onafhankelijk van de bijstand. Erger nog, het houd juist mensen in de bijstand en dit is eindelijk ook aangetoond in het laatste rapport over de participatiewet. geheel in strijd met het doel van de bijstand die een tijdelijk vangnet hoort te zijn en waar de bijstandsgerechtigde door middel van het zoeken en accepteren van betaald werk zo kort mogelijk gebruik van maakt.
Als deze mensen gewoon betaald kregen voor de arbeid die ze verrichten i.p.v. een uitkering, hadden ze geen bijstand meer nodig en waren ze onafhankelijk van de gemeente. Maar dit zijn gratis en rechteloze werknemers, ohh wacht ik mag ze geen werknemers noemen volgens de letter van de wet want ze krijgen namelijk geen arbeidscontract en dan zijn het ook geen werknemers en hebben daarom ook nergens recht op.
Klopt idd, maar het stelsel is zodanig ingericht dat elke cent weer dubbel wordt terug verdiend. Het is allemaal circulatie geld, vandaar dat er wetten zijn met uitreizen van geld, het moet immers in het land blijven, een kleine 10% wordt zwz als verloren beschouwd en weer in nullen bijgetikt digitaal.
Als deze mensen binnen komen zijn ze nieuw geld, zijn we vergeten hoe het nieuws overliep met bedrijven en zoveel organisaties, die zich ermee gingen bemoeien, alleen maar voor de subsidie. Elke wc rol, pen, opgehaalde onderbroek, werd doorberekend, het werd snel gereduceerd tot wat heden werkt. De subsidies gaan verder dan de wat eerder benoemde punten, deze mensen moeten integreren, cultuur, taal, normen en waarden, het geld wat hiervoor beschikbaar is bereikt de mensen simpel weg niet, een heel klein percentage wordt gestopt in de taal en waarde en normen. Wanneer deze mensen dan letterlijk financieel uitgekleed de maatschappij in belanden en een huis aan gewezen krijgen zodat ze mee moeten doen met de rest van het slavenvolk, gaan er mensen klagen dat hun voorrangen hebben, lol. Tegen deze tijd zijn ze oud geld, net als wij. Nieuw geld was welkom in 2008. Deze mensen worden hier naar toe gehaald omdat wij te verwend zijn, en klagen over alles. De nieuwe Nederlander is niks gewend die neemt het zoals het is/ Al die sociale voorzieningen moeten weg. In plaats daarvan worden nieuwe slaven gecreëerd. Een mindset van mensen die nooit gewend waren gebruik te maken van sociale voorzieningen. Mensen die niet zeuren over werktijden en ouderschapsverlof, werktijden, pensioenen, etc etc. Wat dat oplevert is rijkdom en macht voor de elite, en natuurlijk de opkomst van een machtig Europa. Wij zijn te duur geworden en niet makkelijk te manipuleren. Is het de intrinsieke kracht van de Nederlandse economie waardoor het weer beter gaat? Wij zijn daarvoor te afhankelijk van het wel en wee in het buitenland.
Dan nog maar niet over de 5% regeling gesproken, deze nieuwe mensen nemen direct deel aan die 5% regeling dus het is voor het Koningshuis een enorme aanwinst, de staat verdiend ondertussen bakken met geld, maar de media indoctrineert lekker verder. Kijk eens om je heen en zie die 5%. Overal wordt gebouwd, leningen in welke vorm dan ook, dus ook de telefoon abonnementen, hypotheken, afbetalingen , rente, etc etc etc etc etc het gaat heel goed voor een kleine 8% , beter dan ooit zelfs, nog nooit eerder in de gehele geschiedenis zijn de buffers zo groot als heden, in meerdere landen trouwens.
[ Bericht gewijzigd door groftick op woensdag 8 januari 2020 @ 00:42 ]
Het gaat dus puur om geld te verdienen op mensen die niks of niet veel meer hebben of nieuw zijn in Nederland.
En deze mensen worden dan weer uitgespeeld tegen de normaal betaalde werknemers om op die manier lagere lonen te kunnen bedwingen.
Naast het Brutto loon dat de werkgever kwijt is aan de werknemer betaald de werkgever inderdaad meer kosten voor de werknemer, zoals verzekering en WW premies, Omzet belasting, huisvesting, gas,water, licht ect. Maar de werkgever betaald niet voor de sociale lasten op bv de bedrijfsomzet of winst. De werkgever betaald ook alleen op zijn of haar eigen Brutto loon of de toegeeigende winst die uit het bedrijf word gehaald en op de prive rekening van de werkgever komen, sociale lasten.
Het is niet voor niks dat de belastingwet voorschrijft dat iedere Nederlanders vanaf zijn 18e, belastingplichtig is en dat je vanaf je 18e een belastbaar inkomen moet hebben, het zij uit werk, vermogen of een uitkering. En op alle inkomens betaald je ook dus ook belasting en dus ook voor de sociale lasten.
De bijstandsuitkering is dus helemaal niet vrijblijvend zoals door de rechtse partijen beweerd word, maar moet je zelfs aanvragen als je geen vermogen of inkomen hebt. Hier zijn ook diverse gerechtelijke uitspraken over.
[ Bericht gewijzigd door junk01 op woensdag 8 januari 2020 @ 20:02 ]
junk01.
En om een idiote reden verantwoordelijk wanneer een werknemer ziek wordt of arbeidsongeschikt. En niet een kleine beetje verantwoordelijk, maar moet 2 jaar door betalen en daarna zelfs nog aan de reintegratie werken...
En daarom is het dus goed om het ontslagrecht te versoepelen, want het is volslagen mesjogge dat de overheid zijn verantwoordelijkheid afwentelt op werkgevers.
Dat zijn toch echt 2 verschillende dingen.
En inderdaad en ik zei het al eerder, de 2 jaar doorbetaling bij een langdurige ziekte (voordat dit word overgenomen door het UWV) en ook kosten van re-integratie hoort niet bij de werkgevers te liggen. Maar de overheid wil bezuinigen, daarom is zijn deze kosten bij de werkgevers neergelegt.
Het ontslag recht heeft hier op zich niets mee te maken met de uitzondering dat werkgevers (langdurige) zieke mensen niet zomaar mogen ontslaan. Dat is nog altijd niet gewijzigd en daar mag je misschien ook wel blij voor zijn anders kon je al bij een korte ziekte periode van een paar dagen al ontslaan.
Wat wel veranderd is, is dat men jou met een vast contract nog sneller en makkelijker kan ontslaan en hier voor de werkgevers ook lagere kosten aanzitten. Jou vast contract is dus eigenlijk niks meer waard want als ze jou kwijt willen sta je morgen al op straat.
Door de bezuinigingen van de overheid de laatste 10 jaar op het sociaal stelsel, stelt de WW al niet veel meer voor en is WW duur, WW hoogte en WW opbouw flink beperkt. En dan rest de bijstand, je laatste financiele vangnet, als je geen werk vind. En daar kom je niet zo makkelijk meer in want de regels zijn nu veel strenger geworden zodat de toegang tot de bijstand flink beperkt word.
Als je als werkgevers/overheid een flexibele arbeidsmarkt wil hebben dan had de overheid er ook voor moeten zorgen dat er een fatsoenlijk vangnet is voor het geval er geen werk is. En dat is niet het geval, in tegendeel.
junk01.
afgewezen worden op huidskleur gebeurt gewoon op 1e gesprek natuurlijk, maar tegenwoordig werkgevers zijn ook niet gek, de kandidaten wat ze denken te gaan uitnodigen gaan ze eerst wel even googlen naar Linkedin / Facebook whatever om te kijken wat het van iemand is, 9 vd 10x staat er wel ergens een foto op internet.
In de zakelijke wereld (bepaalde beroepen) is het vrij normaal om een Linkedin account te hebben met foto, indien niet dan worden ze al achterdochtig en in iedergeval niet profesioneel.
[ Bericht gewijzigd door mrevil1337 op donderdag 9 januari 2020 @ 08:49 ]
Al die mensen zeggen dat dit onzin is maken dit gewoon niet mee. Maar het gebeurd keer op keer.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
Afwijzingen op huidskleur gebeurd ook gerust echter valt dat niet te bewijzen want bedrijven weten ook wel dat ze dan een rechtzaak aan hun broek krijgen.
Ik heb nog iets gevonden voor je.
https://www.mensenrechten(...)iet-nederlandse-naam
[ Bericht gewijzigd door mrevil1337 op donderdag 9 januari 2020 @ 15:46 ]
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken