Microsoft en Gameye duiken in cloud-gaming
Volgende week begint de Game Developers Conference (GDC) in San Francisco. Daar komt een grote aankondiging van Google met betrekking tot een gamestreamingservice. Microsoft wil en kan niet achterblijven. Zij schakelen de hulp in van het Rotterdamse Gameye om direct met een antwoord te komen tijdens de GDC.
Samenwerking
Microsoft wil haar Azure service koppelen aan de servertechnologie van Gameye. Op deze manier kan Microsoft Azure een schaalbare oplossing bieden aan gamestudio’s die van online gaming gebruik willen maken. Naast snellere matchmaking, moet de Gameye-technologie ook zorgen voor lagere lag en hogere reactietijden.
Iedereen blij
Om de samenwerking in te luiden en uit te leggen hoe de Gameye API werkt, geeft Gameye CEO Sebastiaan Heijne een presentatie tijdens de GDC. Heijne: “Wij zijn heel enthousiast om erkend te worden door een iconische en visionaire leider in de industrie als Microsoft voor de slagkracht die onze technologie kan bieden aan hun gamestudio’s. (…) Onze API [software, red.] is de snelste en het meest geavanceerde in de industrie en met Microsoft worden wij de leidende industriële benchmark in container server technologie.” Op zijn beurt zei de Principal Program Manager van Azure Gaming, Patrick Mendenall: “Gameye (…) voegt een uitzonderlijk krachtige maar economische oplossing toe om onze servers zo dicht mogelijk bij de gebruiker te brengen. Zo kunnen we de game-ervaring verder verbeteren."
Mooie toekomst
De samenwerking tussen Microsoft en Gameye is sowieso een uitkomst voor pc- en Xbox-gamers. Het is nog onduidelijk of Microsoft ook met een eigen versie van een, zoals Utomik reeds heeft en wat Google wil gaan aanbieden.
Aan de andere kant; als bijv. Steam er de brui aangeeft, ben je mooi wel alles kwijt. Is al eens eerder gebeurd bij een platform.
Dus niet alleen je bibliotheek in de cloud maar ook je processor, videokaart en geheugen. Je netwerkverbinding is een lange monitor- en input-kabel. Het komt neer op het oude mainframe - terminal systeem ipv server - client.
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
https://www.esport-db.com/
Hoezo zou dit dan een antwoord op Google zijn? Of mis ik iets, en is dit iets anders.
https://www.esport-db.com/
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken