Populariteit Harley-Davidson tanende
De populariteit van Harley-Davidson is tanende. De Amerikaanse motorenmaker zag in het derde kwartaal de wereldwijde verkoop van motoren bij dealers met 4,5 procent teruglopen. Met name op de thuismarkt, goed voor twee derde van de totale verkopen, waren Harley's minder gewild. Hier werden ruim 7 procent minder motoren verkocht.
Het is al langer bekend dat Harley flink last heeft van de dure dollar, die zijn motoren relatief duur maakt ten opzichte van die van buitenlandse concurrenten. De winst van het concern kwam in de drie maanden tot en met september uit op ruim 114 miljoen dollar, tegenover 140 miljoen dollar een jaar eerder. De totale omzet van het concern daalde met 4 procent tot krap 1,3 miljard dollar.
Volgens Harley-topman Matt Levatich is er sprake van stevige concurrentie op de markt voor motorfietsen. Daarbij voelt het bedrijf de aanhoudende zwakte van de Amerikaanse industrie. In het vierde kwartaal verwacht Harley tot 25 miljoen dollar uit te geven om de bedrijfsvoering verder te 'stroomlijnen'. Het geld wordt gebuikt voor de afvloeiing van boventallig verklaard personeel en verdere herstructureringslasten.
Het bedrijf handhaafde de eerder afgegeven verwachting, waarbij het dit jaar 264.000 tot 269.000 motoren denkt te verschepen. Nieuwe modellen zullen de verkoop van motorfietsen volgens Harley in de laatste maanden van het jaar nog een flinke impuls geven.
Populariteit Harley-Davidson tanende (Foto: ANP)
Faggots
Andere mensen lukt het wel:
V-rex cruiser met Harley V-Rod motor:
foto
dat rond dat merk hangt, want ze hebben allemaal een leren broek aan, portemonnee aan een kettinkje,
spijkerjasje aan en daar overheen een lederen hesje met vaak een clublogo, zilveren ringen,
tatoo's en dan veel bier drinken en in feesttentjes naar slechte coverbandjes luisteren.
En als je dan met een honda aan komt zetten, beginnen ze geheid te zeiken van wanneer
je nou eens een echte motor koopt, en het antwoord is dan meteen weer een vraag wanneer
zij dan eens een motor kopen die echt rijd ipv die meccano doos op wielen.
Of een V-max, een Intruder, ach, zoveel 'japannertjes' die beter zijn dan een harley.
Zelfs op hun eigen thuismarkt is een Victory beter dan een Harley.
en in no-time je bij je naam kennen, want een harley heeft meer onderdelen nodig
dan benzine. en trek er vooral een paar dagen meer voor uit dan op een jap, want
je zult heel wat tijd doorbrengen in de koffiecorner van de vele vele dealers.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
De ene keer moet er èèn worden aangeduwd, de andere keer valt er weer wat vanaf.
De accessoires kosten een fortuin, maar dit staat niet in de verhouding tot de kwaliteit.
De leren tassen zijn uiteraard niet waterdicht.
Maar iedereen kijkt naar je, als je met een groepje een dorp inrijdt.
Een Harley is in dat opzicht niet te vergelijken met een andere motor.
Maar iedere Harley rijder heeft gereedschap bij zich, ook in 2016.
Heb zelf ook liever een moderne en snelle Jap, maar het aantrekkingsvermogen snap ik zeer goed. VRod is een superblits ding, als ze daar nou eens wat meer van konden maken - modern maar toch een HD.
[ Bericht gewijzigd door Patrick39 op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:53 ]
Triumph
foto
Ik heb ook een tweetakt 3-cylinder gehad, een V3. NS400R. Kutgeluid overigens...
[ Bericht gewijzigd door hoatzin op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:02 ]
Dat is trouwens op een Honda niet anders.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken