Rotterdam gaat vervuilende auto's beboeten
Wie vanaf zondag met een oude vervuilende auto de Rotterdamse milieuzone binnenrijdt wordt voortaan beboet. De milieuzone was al sinds januari van kracht, maar nu gaat Rotterdam handhaven. Benzinevoertuigen van voor juli 1992 en diesels van voor 2001 mogen het gebied niet meer in. Doen ze dat toch, dan komt er een acceptgiro van 90 euro in de brievenbus.
Langs de invalswegen van de Maasstad stonden sinds begin dit jaar borden. Wie passeerde zag zijn kenteken verschijnen met de mededeling of het voertuig de stad in mocht of niet. De vervuilers kregen alleen een waarschuwing. Maar dat is nu voorbij.
Door de oude benzine- en dieselauto's te weren verwacht Rotterdam de uitstoot van roet met 20 tot 30 procent te verminderen. Doel is om de roetuitstoot door verkeer in 2018 met 40 procent te verminderen.
De milieuzone omvat het stadscentrum en een aantal omliggende wijken.
Rotterdam gaat vervuilende auto's beboeten (Foto: ANP)
Je moet juist naar de uitstoot kijken ongeachte leeftijd van autos. Dat is veel betere manier om van stad weren.
Je kan via de kenteken kijken hoeveelheid uitstoot de auto maakt.
Ook in Rotterdam kennelijk te veel ambtenaren.
De landelijke overheid bepaalt de regels waar aan een auto dient te voldoen en daarmee uit.
De uitstoot van benzineauto's van voor 1992 ligt in Rotterdam op 0,3% van de totale uitstoot las ik pas ergens.
Daarnaast verbaas ik me er nog steeds over dat gemeentes zomaar mogen discrimineren op leeftijd van een voertuig terwijl deze voertuigen gewoon 100% roadlegal zijn.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Een 5 liter V8 diesel uit 2002 mag wel de stad in maar een lupo 3L uit 2001 niet. Dat klopt toch niet?
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Hopelijk klaagt iemand ze aan tegen deze belachelijke, nietszeggende controle.
Over een paar jaar verleggen ze op deze manier straks weer de grens die nergens op slaat.
waar (zee)schepen aanmeren die 1000x meer vervuilen dan auto's.
Maar idd, zo'n maatregel zou landelijk ingevoerd moeten worden want zijn die auto's dan nu semi legaal?
diesels stoten veel fijnstof uit die diep in je longen doordringen .
ze moeten ook tweetaktscooters verbieden die stoten nog meer fijnstof uit dan een moderne bestelbus.
http://www.volkskrant.nl/(...)an-gedacht~a3654566/
de schepen die in rotterdam aanmeren zijn ook niet zo schoon, ze gebruiken vuile stookolie vaak met chemische afval illegaal erin gemixed.
http://nos.nl/artikel/354464-klpd-wil-eisen-aan-stookolie.html
How 16 ships create as much pollution as all the cars in the world
http://www.dailymail.co.u(...)tion-cars-world.html
[ Bericht gewijzigd door Mytho op zaterdag 30 april 2016 @ 20:25 ]
en geen wegenbelasting, dus alleen de zware vervuilers worden beloond
en niet die relatief schone oldtimers van maar 25 jaar oud. En het word met de jaren
steeds leuker, want de bmw 3 serie is al inmiddels 40 jaar oud, dus die komen weer terug
en zo ook de eerste 6 en 7 series, en bij mercedes is de w123 nu 40 jaar oud,
en de vw golf alweer 41 jaar, en zo gaan er dus weer heel wat leuke oldtimers hun comeback
maken, dus die idiote maatregel dat de auto's nu pas bij 40 jaar oldtimer worden,
is dan ook gewoon kolder, want het schuift gewoon 15 jaar op, en dan komen ze alsnog
de weg weer op, ha!
1 zo'n tweetakt scooter/snorfiets/ander kutkreng vervuild net zoveel als 50 auto's en pompt alle zooi rechtstreeks in de longen van fietsers.
een litertje olie de lucht in gepompt
Desalniettemin walgelijk dat deze schijnvertoning zo door onze strot worden geduwd. Leuk voor de klussende ondernemer. Een elektrische auto is (nog) niet te betalen, en dik 85% van de Nederstroom komt nog uit de kolen.
en die zocht een 40 jaar oud exemplaar, want die mogen in ALLE milieuzones komen
dus ook in kutrecht. En ssstt..... Niet aan iedereen verder vertellen, want anders gaat iedereen
40 jaar oude auto's kopen, en dan gaan de policors weer tegenmaatregelen nemen,en dat
is niet goed voor mijn handel.
En anders schroef je er maar Belgische platen op of iets dergelijks.
Maar ja dat kun je niet zo goed controleren, c.q. beboeten!
Je hebt net zo veel recht als iedereen om van de weg gebruik te mogen maken.
Nu mag je op bepaalde wegen ineens niet meer rijden waar je wel aan mee betaald hebt.
Net zoiets als sluiproutes als er file staat.
Je betaalt verdomme voor die weg, en je mag er niet op rijden.
Humanitarianism is the expression of stupidity and cowardice.
Niettemin: het blijven flutmaatregelen die vooral de onkunde van de stadsbesturen aantonen. Weinig vroeds in die vaderen.
[ Bericht gewijzigd door trabant op zondag 1 mei 2016 @ 11:29 ]
Ik vraag me af wat een rechter daarover zal oordelen als dat het geval is en zo'n zaak zich aandient.
Een LPG auto van vóór 1992 mag er niet in. LPG heeft hoegenaamd GEEN roetuitstoot.
Hoe rijm jij dat met je 'goed plan' eikel!
p.s.
de smoes van de gemeente is: 'ze kunnen ook op benzine rijden, dat valt niet te controleren'. Tuurlijk; je gaat op benzine rijden á ¤ 1,54 i.p.v. LPG voor ¤ 0,49
Maar een milieuzone voor schepen, kom op zeg, dat is slecht voor de concurrentiepositie. Pas na veel hangen en wurgen is er eindelijk wetgeving dat schepen niet zo veel zwavel meer mogen uitstoten (oplossing is 4x duurdere olie tanken, of de uitlaatgassen "wassen" met waterdruppels). Maar over CO2 of fijnstof ed hoor je niemand...
[ Bericht gewijzigd door gepromoveerT op zaterdag 30 april 2016 @ 22:57 ]
Woon in de milieuzone en mag hem niet meer voor m'n deur parkeren
Moet nu 30 min. reizen om bij m'n Volvo te komen
D66 wil dat ik hem wegdoe
Dat NOOIT!!!
Fijn joh, die sjoemelsoftware..
Daarbij vind ik het idioot dat de overheid mensen op deze manier dwingt om hun auto te vervangen, hoeveel diesels uit die tijd rijden er überhaupt nog rond? Niet genoeg om zware luchtverontreiniging te veroorzaken lijkt me.
Daarbij heeft Rotterdam ook nog een heul groot industrieel gebied waar men oa petrolium raffineert en andere chemische zooi maakt.. daar valt meer winst te halen.
Niet omdat ik zo nodig in die klotezone wil rijden, maar omdat ik hou van die techniek. Het is nog de menselijke maat
Het beste zou zo een kilometer kastje zijn. Met kosten / gebied / uitstoot
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken