Nederlandse studio kickstart Call of Combat-remake
De Nederlandse studio KAVA heeft een Kickstarter gestart om een remake van Call of Combat te ontwikkelen, een realtime strategy-game in de tijd van de Tweede Wereldoorlog. Natuurlijk willen we die onder de aandacht brengen als Nederlanders onder elkaar. Helemaal als ze een demo voor Windows en Mac OS gratis ter download aanbieden om te laten zien wat er nu al in het prototype van het spel zit.
KAVA wil de game herintroduceren met nieuwe features, gegoten in een modern jasje. Door de gekozen tijd zijn de gevechten vooral in 'close-combat'. Het is een multiplayergame waarin de speler bevelen geeft aan een team van vier soldaten. Spelers maken teams en nemen het tegen elkaar op, waarbij een persoon in een team de leiding neemt en het team commando's geeft via een speciale interface.
De Kickstarter-campagne loopt nog tot 20 maart. KAVA hoopt 30.000 euro op te halen om Call of Combat te financiëren. Wil je meer weten, de demo downloaden om het te spelen of meehelpen het Kickstarter-bedrag te halen, dan kan dat hier.
[edit]
Blijkbaar een obscuur spel uit 2002 met dezelfde naam.
Nouja er zijn al heel veel betere strategie spellen over WO2 uitgekomen in de laatste jaren, maar die hebben meestal niet mooie graphics en zijn wat abstracter.
We zullen het zien.[/edit]
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
Het is inderdaad een remake van een 'obscuur' spel uit 2002. Florian Käding heeft dat spel als toenmalig student uitgebracht. Het spel heeft 10 jaar gedraaid vanwege een loyale en betrokken community, maar is toen offline gehaald omdat de technologische ontwikkeling het niet meer goed mogelijk maakte om het spel draaiende te houden, het werd een te grote investering.
Inmiddels is hij samen met een partner KAVA Game Studio begonnen en zijn ze aan het werk om een remake van het spel uit te brengen. Voor 30.000 euro kun je inderdaad niet een jaar met een klein team werken aan de game. Het geld is dan ook nodig om de hoogst nodige investeringen te dekken, bijvoorbeeld art, animaties en andere onkosten. Het programmeer werk, gamedesign ed. doen ze allemaal zelf.
De naam is dus hetzelfde als toen, net iets voordat de wel bekende serie uitkwam
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken