Al eerder meldingen over lek site OV-chipkaart
Het bedrijf achter de OV-chipkaart kreeg begin dit jaar al meldingen over de onveilige opslag van gegevens op de website ov-chipkaart.nl. Dat bevestigt een woordvoerder van Trans Links Systems (TLS) maandag na berichtgeving in de media. Eerder zei het bedrijf pas onlangs op de hoogte te zijn gebracht van het technische probleem.
Vanaf januari hebben vijftien gebruikers van de website het probleem gemeld. "We kwamen daar pas achter nadat we in het weekend onderzoek gedaan hebben", aldus de zegsvrouw maandag. Volgens haar kon TLS eerder niets met de meldingen omdat die niet concreet waren. "We snapten niet goed wat er aan de hand was."
Pas toen een kaarthouder uitgebreid verslag deed van zijn ervaringen met de website en daarbij ook screenshots stuurde, kon TLS het probleem aanpakken. Het bedrijf denkt het lek nu te hebben verholpen. "We gaan vanavond een release doorvoeren en dan zou het probleem morgen opgelost moeten zijn", aldus de woordvoerder.
Door een account aan te maken op ov-chipkaart.nl kunnen reizigers hun transactiegegevens zien en hun saldo verhogen. Meer dan twee miljoen reizigers hebben er een account. Door het technische probleem konden de gegevens zichtbaar zijn voor anderen en zelfs deels worden gewijzigd, schreef NRC Handelsblad zaterdag.
die dingen zijn al te kopieren en op te waarderen met de juiste apparaten vanaf de start
15 gebruikers? lol de overige 60.000 houden hun bek aangezien ze al jaren vrij reizen
[ Bericht gewijzigd door klabbakus op dinsdag 12 augustus 2014 @ 06:17 ]
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
Misschien dat je - zeker na eerdere signalen - dan toch eens verder gaat kijken dan na een 'ik snap het niet' de melding sluiten?
I still hesitate to use spaces
in file names.
Ik heb ze ooit per email een aantal problemen op de website gestuurd... Gewoon een opsomming van dingen die niet werken, in de hoop/verwachting dat ze daar wat aan zouden gaan doen om de dienstverlening te verbeteren.
Niet dus! Ik kreeg een mailtje terug met precies 1 woord: "Sorry". Als dat alles is wat hun "klantenservice" kan, kunnen ze beter stoppen...
Zoals zo vaak: subsidie maakt meer kapot dan je lief is. En dit bedrijf heeft rgrofweg 1 miljard euro gekregen om kapot te maken...
Wat een prutsbedrijf
Ik blijf erbij, dit is prutswerk. Broddelaars zijn het. Totaal kansloos, amateuristisch. Echt heel erg jammer dit.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken