'Spelcomputers nooit meer krachtiger dan pc'
Spelcomputers zullen nooit meer beschikken over meer rekenkracht dan de beste pc's van dat moment. Volgens topman Tony Tamasi van chipfabrikant Nvidia zijn dat vervlogen tijden. "Het maximale wat spelcomputerfabrikanten kunnen produceren is net zo krachtig als de beste pc", zei de topman tegen het tijdschrift PC Gameplay.
Bedrijven als Microsoft en Sony hebben het geld niet om miljarden te investeren in onderzoek naar processoren en grafische chips. Chipfabrikanten als AMD en Nvidia kunnen dat volgens Tomasi wel. "Maar alleen omdat wij jaar in jaar uit miljoenen chips verkopen", meent de topman.
Tien jaar geleden was de PlayStation 2 nog krachtiger dan de pc's van dat moment. Grafische processoren waren minder complex waardoor Sony zelf onderzoek kon doen. Volgens Tamasi is de techniek zo veel complexer geworden dat het voor Sony, Microsoft en Nintendo niet langer de moeite waard is om zelf onderzoek te doen.
Dit najaar liggen twee nieuwe spelcomputers in de winkel. De Xbox One en de PlayStation 4 zouden volgens analyses van techwebsite Digital Foundry vergelijkbaar zijn met pc's die vorig jaar op de markt kwamen.
'Spelcomputers nooit meer krachtiger dan pc'
Een PC is een jack of all trades en zal zijn bronnen moeten verdelen.
IBM, Intel, Nvidia en AMD(ATI) zijn al jaren hofleverancier van chips voor consoles
Sterker nog, ik denk dat de OS'en van Microsoft en Apple een stuk sterker in elkaar zitten dan die van Sony.
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
Volgende kaart word er een met cuda van nvidea, mits openCl niet ontwikkeld is tegen die tijd.
Je moet ook geen appels met peren vergelijken. De architecturen zitten zo anders in elkaar dat je alleen maar kan zeggen dat je de 'sterkste' console met de 'sterkste' PC kan vergelijken. Gezien het feit een PC veel meer geheugen kan faciliteren dan een console houdt de vergelijking dan ook op.
Want een willekeurige SLI opstelling doet het beter dan een willekeurig console.
Trouwens, dat zegt meer over een gebrek van de software dan van het platform. Rage draait 60 FPS zowel op console als op een PC met hetzelfde artwork.
Daarnaast zal een PC versie over het algemeen vaak hogere resolutie textures hebben dan bij een console waar 512x512 toch echt nog steeds de standaard is. Niet vergelijkbaar en al helemaal niet met een software pakket zoals GTA.
In de tijd van de super Nintendo telde iedere bit.
Maar ik kan me zo voorstellen, dat er op een gegeven moment een keer een grens aan de rekenkracht komt, die je als ontwikkelaar nodig hebt....
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
Meeste pc's die vorige jaar uit kwammen hebben nog niet eens AMD nieuwste APU en GPU/CPU of GDDR5 geheugen kant en klaar,die PS4 opmerkelijk genoeg wel heeft.
Just blame yourself once and move on.
Maar ik vraag me dus af of er niet een keer een grens komt waarna dit niet meer functioneel is, voor de game.....
Elke pc die je koopt met een losstaande videokaart van nvidia of ati heeft GDDR zoals mijn 660 met 2 gb gddr 5. En daarbij nog 8 gb ddr 3.
Ik hou van beiden maar heb mijn voorkeuren per spelsoort.
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Vooral op de Xbox 360 zag je heel veel framedrops en haperingen. De draw distance is zo laag dat je ogen ervan binnenstebuiten keerde.
Ondanks dat het spel echt kut geoptimaliseerd was, draaide het beter op een gelijkwaardige PC.
laten we wel wezen, vooruitgang van games zit hem in de optimalisatie en het gebruik laten maken van aanwezige hardware. Ik heb 16GB in mijn systeem voor photoshop, maar weinig spellen die daar veel gebruik van maken omdat 4-8 eigenlijk wel genoeg is.
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Als thuisbouwer vind ik het na een generatie niet me erin verdiept te hebben de voor en nadelen op een rijtje zetten best lastig soms. Besturingssystemen worden groter en complexer en soms krijg je niet eens een fatsoenlijke aanwijzing wat er mis gaat tegenwoordig.
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Ik snap niet waarom je voor singleplayergames afhankelijk wil zijn van je internetverbinding. En dan hebben we het niet eens over bandbreedte, lag, privacy, macht.
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken