Avondspits drukker door gepensioneerden
De avondspits was vorig jaar een stuk drukker dan de ochtendspits. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Behalve werkenden zijn er 's avonds veel meer andere groepen zoals gepensioneerden en studenten op de weg.
Tijdens de avondspits reden er in 2011 bijna 2,8 miljoen auto's op de weg met ruim 3,7 miljoen passagiers. In de ochtendspits kropen gemiddeld ruim 2,4 miljoen mensen achter het stuur en zaten nog eens zeshonderdduizend mensen als passagier in de auto.
Het openbaar vervoer was vorig jaar juist 's ochtends drukker. Ruim 539 duizend mensen pakten de trein, metro of bus tegen 477 duizend 's avonds. De ochtendspits komt in het openbaar vervoer ook eerder op gang. De piek ligt tussen 07.00 uur en 08.00 uur, terwijl dat op de weg rond 08.00 uur is. Volgens het CBS komt dat doordat de reis gemiddeld een halfuur langer duurt voor ov-reizigers.
In Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland wordt in de ochtend relatief het vaakst gekozen voor het openbaar vervoer. Een op de tien reizigers in de ochtendspits kiest voor die optie, tegen een op de twintig in andere provincies. In Limburg is de auto juist favoriet.
In absolute zin zijn de meeste auto's op de weg in de ochtend- en avondspits in Zuid-Holland, gevolgd door Noord-Brabant, Noord-Holland en Gelderland.
Avondspits drukker door gepensioneerden (Foto: Novum)
Underestimate me
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
Nog een meevaller dat het niet weer aan linkschmenschen en buut'nlanders ligt
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Dat zou verplicht moeten zijn. Staande passagiers zijn bij ongelukken altijd het zwaarste gewond, ofwel onder de staande passagiers vallen ook de meeste doden bij verkeersongevallen.
Het is duur, oncomfortabel en werken in bijv. de trein is zo goed als onmogelijk. Daar komt nog eens bij dat je vertrekt op een plaats waar je niet wilt vertrekken, je aankomt op een plaats waar je niet moet zijn en dat je vervolgens altijd moet vertrekken op een tijdstip dat niet uitkomt. Als klap op de vuurpijl wordt je ook nog eens op elke centimeter gevolgd, dankzij de invoering van de ov-chipkaart.
Voor mijn gevoel is het openbaar vervoer de laatste 10 á 15 jaar keihard achteruit gegaan, en zitten de mensen liever in de file dan dat zij de narigheid met het openbaar vervoer beleven.
ik zeg dan altijd: ik was eerder maar gaat u maar voor hoor, ik heb langer dan u.
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
En studenten hebben geen geld voor een auto.
Zoveel mogelijk binnenhalen, zoveel mogelijk klagen over alles en iedereen en tegelijkertijd zoveel mogelijk erop wijzen hoe moeilijk men het heeft.
Wij hebben er 50 jaar werken opzitten en dat moet de huidige generatie maar nog zien vol te maken..
en maar klagen klagen en klagen ... ondertussen wel een SUV rijden, altijd geld genoeg hebben ... een afbetaald huis omdat ze de tijd mee hadden. Niet omdat jij je zo goed ingezet hebt voor de maatschappij vriend!
zoiets noemen ze een decadent in plaats dement
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken