Rockstar verkoos Max Payne boven Bully

Dan Houser, grote baas bij Rockstar, heeft gezegd dat de studio een bewuste keuze heeft gemaakt voor de ontwikkeling van Max Payne 3 ten opzichte van een opvolger voor Bully bij de Rockstar-studio in Vancouver. De belangrijkste reden voor de keuze was een beperkte bandbreedte.

In een interview met Gamasutra heeft Houser aangegeven dat Bully nog altijd een serie is waar men graag naar wil terugkeren. Het belangrijkste bij de ontwikkelaar is dat zij een beperkte bandbreedte hebben en een beperkt aantal studio's, waardoor zij keuzes moeten maken in de games die ontwikkeld gaan worden. "We hebben meer games die we willen ontwikkelen dan waar we daadwerkelijk aan beginnen", zegt Houser. "De start van de ontwikkeling van Max Payne 3 is gewoon op een goed moment begonnen".

Houser gaf er ook bij aan dat men al wist dat ze niet aan de opvolger van Bully zouden beginnen op dat moment met die groep mensen. Dit ondanks dat Bully een geliefde serie is bij het bedrijf, net als de Max Payne-serie. "Er was gewoon niet genoeg stuwende kracht op dat moment. We hebben gezegd, we doen eerst Max en dan gaan we kijken wat we met Bully kunnen doen".

Max Payne 3 komt in maart uit op Xbox 360, PlayStation 3 en pc.