Nieuws
'Compensatie telecomstoringen bij wet'
De Consumentenbond pleit voor wetgeving die telecomaanbieders verplicht compensatie uit te betalen na grote storingen. Dat maakte de organisatie zaterdag bekend, naar aanleiding van de hardnekkige storing bij BlackBerry vorige week.
De regeling zou vergelijkbaar moeten zijn met die op de energiemarkt. "Daar hebben elektriciteitsbedrijven een wettelijke plicht om consumenten te compenseren wanneer een storing op het elektriciteitsnetwerk langer dan een aantal uren duurt", aldus de bond.
'Compensatie telecomstoringen bij wet' (Foto: ANP)
Als je dan 1 dag van de maand geen internet hebt, krijg je een vergoeding van 0,35 cent per dag.
Het bellen naar de klantenservice kost al vaak meer dan die 0,35 cent
Dit probleem zat enkel bij RIM/Blackberry, heeft weinig met de telecomprovider te maken.
En 100% storingsvrij zal het nooit worden.
3 dagen per jaar storing, daar valt toch wel mee te leven. Is nog altijd 99% uptime
voor de incassobranche is het een zegen
Maar dankzij de kosten neem ik deze woorden ook terug, want even internetten op je mobiel is tegenwoodig niet snel te doen!
Wat de consumentenbond dient te beseffen (en wat ik mis in dit artikel) is dat de voorwaarden voor compensatie voor een falende levering zijn dat de consument voor die levering betaalt en dat die service geboden wordt door de partij aan wie betaal wordt. Volgens mij zijn services als ping en whatsapp gratis services die niet direct door telecomproviders geleverd worden. Ergo, geen compensatie bij uitval.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken