Geen Move voor Bioshock Infinite

Ken Levine heeft bekendgemaakt dat Bioshock Ininite (2012) geen ondersteuning krijgt voor PlayStation Move. 3D-ondersteuning komt mogelijk wel, daar zijn ze nog naar aan het kijken.

Volgens Levine voegt Move niets toe aan Bioshock. Bovendien willen ze het niet geforceerd in de game stoppen omdat een of andere marketingafdeling dat zou willen zodat het op de box gezet kan worden:

"I'd never want to throw in Move support just because it's going to make some first party happy or because some marketing department wants it on the box because, at the end of the day, gamers know. If you don't have anything special to say about that control device gamers are going to know. Do you want to play BioShock and it's like, 'OK, do you want to harvest or save Little Sister? Waggle left to harvest, waggle right to save!' You can have Move support on your box but people are going to know you're cheating them."

Wat betreft de 3D-mogelijkheden was Levine wat enthousiaster. Hoewel hij nog niet wilde zeggen of Bioshock Infinite 3D gaat ondersteunen ziet hij hier wel mogelijkheden voor Bioshock. Ze moeten alleen wel iets speciaals ermee kunnen doen voor de game qua controls:

"3D is a little bit different. It's something I'd be more open to. I'm not saying whether we're doing that or not but it's sort of a passive integration. Unlike movies, you don't just shoot it differently. Games are 3D. But I think if you're going to get out, front and centre on something, you have to be able to say you're doing something special with it. Especially with a control device."