Vertragingen rond Utrecht
De stad Utrecht is per spoor moeilijk bereikbaar. Er rijden wel treinen, maar dat is minimaal. Het advies van ProRail en de NS aan de reizigers is dan ook om niet via Utrecht te reizen. De verwachting is dat de situatie in ieder geval tot half één ’s middags duurt.
Dat zegt een woordvoerder van ProRail zondag. In andere delen van het land rijden de treinen met vertraging. "Het is van belang dat mensen, voordat ze op reis gaan, internet en/of teletekst goed in de gaten houden. Daarop geven wij de actuele verkeersinformatie", aldus de woordvoerder.
Update 14.37 uur
De NS meldde om 14.00 uur dat de problemen nog niet zijn opgelost. De huidige verwachting is dat 'in de loop van de middag weer treinen zullen vertrekken'. ProRail en de NS zijn drukdoende de problemen door het winterse weer op te lossen.
Update 16.38 uur
De NS meldt door middel van een update op hun site dat de treinen weer beginnen te rijden. Stoptreinen rijden in 'alle richtingen' en 'af en toe' rijdt er een intercity. Reizigers moeten uiteraard rekening houden met vertraging.
Utrecht CS vrijwel onbereikbaar (foto: ANP)
En daarom klaag je er 'dus' niet over.
Opinions are like assholes: everyone has one. Schrijf eens een keer iets als je WEL wat interessants weet te vertellen...?
En ik begreep dat ze de wc's eruit wouden halen
Ik vraag me af hoe belangrijk dit is als reden om 160 km/u te gaan rijden trouwens, dat je nodig moet. Misschien is dat wel dé reden.
Verder is het OV onder ideale omstandigheden meestal niet sneller dan de auto, maar het is wel behoorlijk betrouwbaar (voor het grootste deel) en goedkoper dan autorijden.
Maar dat zeg ik voordeel als motorrijder ik sluit nooit achteraan aan in de file. Ik rij iig altijd door
Dus kom maar op met die andere maatschappij
Of is het toch beter om het spoor robuuster te maken en preventief te handelen ipv handelen als het leed al geschied is.
Prorail vervangen door een andere organisatie kan ook alleen veranderd er aan de techniek totaal niets. Dus de nieuwe organisatie zit zelf ook weer met een brakke rail-infra en aanpassen is niet een kwestie van dagen maar kan jaren in beslag nemen.
We kunnen ook realistisch denken: In Nederland is er 5 dagen per jaar sprake van deze extreme omstandigheden. Investeringen moeten reëel zijn en je gaat niet miljoenen/miljarden investeren die je 360 dagen per jaar niet nodig hebt. Rijkswaterstaat heeft ook moeite de snelwegen begaanbaar te houden. Technisch is het mogelijk alle wegen 24/7 sneeuwvrij te houden. Kost alleen wat.
Kortom niet zeuren hier valt tegen redelijke kosten weinig aan te doen. Al ben ik wel van mening dat er wel aan betere oplossingen gedacht kunnen worden op het spoor als een dienstregeling voeren waarbij geen wissel omgezet hoeft te worden. Dan krijg je helaas uurs dienstregelingen maar dan rijd er in ieder geval iets.
En dan bedoel ik dus niet voor een dagje winkelen in amsterdam. want daar zijn de parkeernazi's totaal doorgeslagen met de parkeertarieven.
Nou ja als ik er gebruik van zou kunnen maken voor me werk zou ik het mischien overwegen maar die optie is er niet.
en wat ik ook al eerder aangaf voor prorail/NS bestaan er kennelijk geen ideale omstandigheden behalve de lente mits die niet te warm is of er nog sneeuw valt in de lente.
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Je Moet als reiziger natuurlijk wel rekeningen houden dat we niet op tijd zullen zijn. haha Winterklaar my ass
Dat gezeur ook altijd. De maatregelen die nodig zijn om bij extreem winterweer alles perfect te laten rijden zijn het geld niet waard. Toevallig is het nu twee jaar op rij maar daarvoor was het tientallen jaren amper van dit soort waanzin.
foto
Ik rijzelf honda cbr 929RR daar valt nu dus niet mee te rijden en al helemaal niet hier om op me werk te komen. Heb ook al eerder aangegeven dat ik aankomend jaar een crosser erbij koop voor de winterse omstandigheden.
Heb 1 december me vader begeleid naar het crematorium met de honda en toen was er geen sneeuw meer alleen ijs en dat was al vrij lastig en duurd ook zeer lang.
Rondom mijn werklocatie ligt nu nog steeds 20cm op de weg dus lijkt me niet verantwoord om nu met een supersport de weg op te gaan.
nou jij weer meneer koning motorrijder
Als dit in bijvoorbeeld Duitsland zou gebeuren zouden er hooguit een paar treinen uitvallen en de rest zou wat langzamer rijden... maar hier flikkert gelijk het hele systeem in elkaar
Wel op basis van één keer, dus misschien heb ik gewoon geluk gehad
Maar onder deze omstandigheden heb ik dat in Nederland nog niet meegemaakt.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken