Star Wars: TOR gaat naar Hoth
Snijdend koude wind, witte vlakten zo ver het oog reikt en Tauntaun's als vervoer. Hoth is de volgende planeet waar je naartoe kan gaan in Star Wars: The Old Republic. Tig jaar voordat The Empire en The Rebel Alliance het uitvechten, zal ook deze planeet het toneel zijn van conflict.
In The Great War, dat kort voor de gebeurtenissen van The Old Republic heeft plaatsgevonden, is Hoth veranderd in een groot kerkhof waar de meest geavanceerde schepen zijn neergestort. Beide strijdende partijen hadden geen tijd om de soms prototype schepen te bergen, en piraten zien daarom hun kans schoon om de planeet te plunderen van zijn schatten aan technologie. Sinds het Verdrag van Coruscant komen beide partijen in relatieve vrede terug, maar of dat zo vredig blijft is de vraag.
De MMO zou in de lente van 2011 uit moeten komen. EA hoopt zo'n miljoen spelers aan te trekken en er zijn al verschillende klassen bekend gemaakt, waaronder de premiejagers, jedi en sith. Ze hebben hoog ingezet op verhalende gameplay, en je keuzes zouden belangrijk zijn voor het verloop van het spel.
Enige lichtpunt is dat ik gehoord heb dat dit niet een game wordt waar je eerst een party van 5 man moet verzamelen, om vervolgens met nog 100 andere party's een of andere eindbaas dood te krijgen.
Ik *hoop* dat dit een soort single player rpg wordt in een online wereld, en dat je niet elke keer afhankelijk bent van anderen om je quests te vervullen.
Bioware houdt zelf de mond wat dit betreft, al zijn er zeker aanwijzingen dat sommige dingen een beetje anders zullen worden in MMO-land.
Geef mij maar een goede RPG met een flink uitgebreid verhaal.
Ik zie een spel altijd een beetje als een interactive film, ik gebruik ook flink vaak cheats omdat ik geen zin heb om sommige "scenes"keer op keer te moeten spelen omdat ik dood ga of geen kogels meer heb.
Spellen waarbij je elke maand geld moet blijven betalen om het überhaupt te kunnen spelen hou ik ook niet van, dan betaal je (naar mijn gevoel) dubbel.
Gewoon eenmalig een bedrag betalen en klaar.
(insert 2 duimen omhoog smiley)
Ik heb ooit FFXI gespeeld, daar duurde het ruim een uur voor ik een party gevonden had (RNG/THF), dan duurde het 30 minuten voor we op de plaats van bestemming waren en dan was het gewoon urenlang dezelfde monsters killen tot de boss spawnde. Die dan vervolgens werd 'afgepakt' door een stel Japanners die 100 levels hoger waren.
Of Earth and Beyond, weer een andere MMO. Zaten we met 20 groepen van 6 ruimteschepen te wachten tot de boss spawnde. En met wachten bedoel ik 3-4 uur wachten, want als je er niet bij was vanaf het begin kreeg je gewoon geen loot.
Verschrikkelijk.
Ik ben echt op zoek naar een MMO die ik op mijn eigen dooie gemakje kan spelen. Ik wil totaal onafhankelijk zijn van andere mensen, ik wil helemaal niet dat ik afspraken moet maken op zondagavond om 20.00h voor een of andere eindbaas. Maar wat ik dan wel leuk vind is om in een stad rond te lopen waar het stikt van de andere mensen.
[ Bericht gewijzigd door Noin op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:18 ]
Een RPG-actige Star Wars MMO is precies waar ik op zit te wachten.
MMOs zijn de toekomst. Persoonlijk vind ik het een prachtig systeem, je betaalt elke maand een vast bedrag en daarvoor krijg je constant nieuwe content.
Ik ben wel van mening dat als je een spel koopt, dat je gewoon eigenaar van het product moet zijn, en per spel per maand moeten betalen zou een heel ander businessplan vergen (gratis client, relatief lage kosten) om een beetje bovenwater te blijven.
WOW zuigt ook menig puber/adolescent leeg (en vind ik een ramp qua gameplay, maar das persoonlijk).
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
\[i\]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.\[/i\]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
WoW betaal je 40 Euro voor en daarna 15 euro per maand, komt er nieuwe content moet je je knip ook weer open trekken.
EvE: Online kan je gratis downloaden, kost per maand een tientje en nieuwe content is daarbij inbegrepen.
Beide spellen heb ik jaren gespeeld, je merkt het wel in kwaliteit, EvE is net iets minder mooi, minder vloeiend en meer bugs.
Maar ik denk dat dat concept een grotere toekomst heeft dan het blijven betalen concept van WoW.
Wat SW: TOR betreft, die staat op 1 op m'n verlanglijstje
Niets dan lof voor Bioware, dus dit zal ook weer een genot worden
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
En voor de mensen die zeuren om KotOR3:
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Maar het klinkt allemaal heel goed
Aan de andere kant, Galaxies klonk ook goed
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Het revolutionaire moet komen van game-mechanics, verhaal lijnen en server-side technologie, in plaats van je eigen computer
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Beter dan:
Je moet bij een clan want zonder clan krijg je geen enkele eindbaas dood, omdat je bij een clan zit krijg je allerlei verplichtingen ('we' moeten wel zondag om 20.00h hier op het grasveld staan hoor anders lig je uit de clan), en dan met 50 man een of andere eindbaas killen.
Als er IETS slecht is voor mijn gevoel van 'immersie' in een game is het wel dat ik afhankelijk ben van allerlei idioten om me heen.
Bij KotOR liep ik echt rond in het StarWars universum. Ik ben er erg bang voor dat ik bij deze MMO gewoon op 'mijn werk' rondloop. No thnx.
Ik heb nog steeds de hoop dat dit een single player RPG wordt met andere mensen die toevallig online zijn.
Als dit weer zo'n standaard MMO wordt hoop ik dat ze ooit nog KotOR 3 gaan maken (maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren...)
Wat een kolder
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
\[i\]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.\[/i\]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken