Hele team Mass Effect 2 gaat na launch werken aan DLC

Volgens velen was de downloadable content van Mass Effect redelijk teleurstellend, de tweede pack ging zelfs vrij onopgemerkt de Xbox Live Marketplace in. Om die situatie niet weer te krijgen met het vervolg gaat het volledige ontwikkelteam van Mass Effect 2 zich na de launch richten op het ontwikkelen van DLC. Dat meldde Casey Hudson in een interview op Gametrailers TV (dank ThatVideoGameBlog voor het oppikken)

Volgens Hudson was een probleem van het origineel dat er technisch niet heel veel verschillende soorten content voor de game gemaakt konden worden. Er was de keuze tussen een enorme expansion of gewoon helemaal niks. Met het vervolg is het mogelijk geworden om een heleboel verschillende aspecten van de game uit te breiden, waarmee de consument wat meer keuze en opties krijgt. Wat deze content wordt wilde Hudson nog niet zeggen, maar hij gaf aan dat er goed naar feedback geluisterd wordt en de consument dus zeker zal meebeslissen op die manier over de inhoud van de DLC.

Mass Effect 2 is het vervolg op een van de grootste launches van 2007. Met dit tweede deel van wat een trilogie gaat worden zal Bioware zich toeleggen op de donkere aspecten van het universum. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld The Empire Strikes Back in de eerste Star Wars-trilogie zal het de helden niet gemakkelijk vergaan en zul je als speler een hoop tegenslag te verduren krijgen. Koloniën van over het hele universum lijken te verdwijnen en Shephard zal met Cerberus, de niet zo lieve organisatie uit het eerste deel, moeten samenwerken om te achterhalen wat er aan de hand is.