Crytek heeft aangekondigd dat ze hun nieuwe middelware engine CryENGINE2 zullen showen tijdens de Game Developers Conference 2007, die maart dit jaar in San Francisco zal plaatsvinden.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Crytekkies aan het werk
Ze zullen daar hun engine aan het publiek tonen, en aan de eventuele toekomstige licencees: professionele ontwikkelaars en modders zullen kennis kunnen maken met de tools en editors die Crytek heeft gebruikt om Crysis te maken.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Crysis is de eerste game die de CryENGINE2 gebruikt
Op de GDC zullen nog meer bekenden de revu passeren, o.a. Phil Harrison en Shigeru Miyamoto zullen keynotes presenteren.
cryengine ziet er nu al gewoon super uit en later nog beter uigewerkt enzo .. ben egt benieuwd .. harde concurent van unreal 3 engine !
De engine van Far Cry was ook amazing, maar verkocht voor geen tiet, omdat er bijna niet tegenaan te programmeren viel. Hopelijk hebben onze deutsche freunden hiervan geleerd.
Are you brave enough to fear? SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
Zozo, laat nog op SD foto Precies, daarom is dit wel een interessante verwikkeling. Laten we hopen dat er nu wat meer devvers de stap durven te wagen. Hoewel tegen de Unreal engines moeilijk op te boxen is. Het zeer bekende unreal-script lijkt nu zowat vaste kost geworden.
Op zich is er ruimte genoeg voor wat concurrentie op engine gebied, maar ik vraag me af in hoeverre Crytec zn engines ook voor console architecturen optimaliseert, gezien hun PC orientatie.
"Did I ever tell you my father's famous last words?" "'Careful son, the safety's off'" "I mean, before that!!!"
Op zich is er ruimte genoeg voor wat concurrentie op engine gebied, maar ik vraag me af in hoeverre Crytec zn engines ook voor console architecturen optimaliseert, gezien hun PC orientatie.
Volgens mij is dit een DX10-engine en zijn de "next-gen" consoles op zijn best DX9. Dat beantwoordt je vraag wel, dunkt me.
Volgens mij is dit een DX10-engine en zijn de "next-gen" consoles op zijn best DX9. Dat beantwoordt je vraag wel, dunkt me.
De PS3 bevat inderdaad een DX9 GPU, die van de 360 heeft wat speciale uitbreidingen om over wat limitaties heen te stappen. Het is nog geen DX10, maar het is ook geen DX9 meer.
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende: Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
Op 08-02-2007 @ 11:33 schreef SpankmasterC: De PS3 bevat inderdaad een DX9 GPU, die van de 360 heeft wat speciale uitbreidingen om over wat limitaties heen te stappen. Het is nog geen DX10, maar het is ook geen DX9 meer.
De PS3 bevat een OpenGL GPU. Tevens kan de CryEngine 2 gewoon op alle nextgen consoles worden gebruikt.
Op 08-02-2007 @ 13:33 schreef McDBigMac: Heb je een linkje of referentie waar je je op baseert?
DirectX is van Microsoft, de GPU's van nVidia draaien het beste met OpenGL, nVidia is een van de ontwikkelaars van OpenGL en de PlayStation 2 draaide ook met OpenGL.
DirectX is van Microsoft, de GPU's van nVidia draaien het beste met OpenGL, nVidia is een van de ontwikkelaars van OpenGL en de PlayStation 2 draaide ook met OpenGL.
Sorry ik was niet specifiek genoeg. Mijn vraag naar een linkje sloeg op je opmerking achter "tevens". Dus een linkje waaruit zou moeten blijken dat CryEngine2 op alle next gen consoles kan draaien.
"Did I ever tell you my father's famous last words?" "'Careful son, the safety's off'" "I mean, before that!!!"
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
cryengine ziet er nu al gewoon super uit en later nog beter uigewerkt enzo .. ben egt benieuwd .. harde concurent van unreal 3 engine !
De engine van Far Cry was ook amazing, maar verkocht voor geen tiet, omdat er bijna niet tegenaan te programmeren viel. Hopelijk hebben onze deutsche freunden hiervan geleerd.
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
Precies, daarom is dit wel een interessante verwikkeling. Laten we hopen dat er nu wat meer devvers de stap durven te wagen. Hoewel tegen de Unreal engines moeilijk op te boxen is. Het zeer bekende unreal-script lijkt nu zowat vaste kost geworden.
"'Careful son, the safety's off'"
"I mean, before that!!!"
Niet links waar, niet rechts waar, maar recht door zee waar?
Op zich is er ruimte genoeg voor wat concurrentie op engine gebied, maar ik vraag me af in hoeverre Crytec zn engines ook voor console architecturen optimaliseert, gezien hun PC orientatie.
Volgens mij is dit een DX10-engine en zijn de "next-gen" consoles op zijn best DX9. Dat beantwoordt je vraag wel, dunkt me.
[...]
Volgens mij is dit een DX10-engine en zijn de "next-gen" consoles op zijn best DX9. Dat beantwoordt je vraag wel, dunkt me.
De PS3 bevat inderdaad een DX9 GPU, die van de 360 heeft wat speciale uitbreidingen om over wat limitaties heen te stappen. Het is nog geen DX10, maar het is ook geen DX9 meer.
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
De PS3 bevat inderdaad een DX9 GPU, die van de 360 heeft wat speciale uitbreidingen om over wat limitaties heen te stappen. Het is nog geen DX10, maar het is ook geen DX9 meer.
De PS3 bevat een OpenGL GPU. Tevens kan de CryEngine 2 gewoon op alle nextgen consoles worden gebruikt.
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
De PS3 bevat een OpenGL GPU. Tevens kan de CryEngine 2 gewoon op alle nextgen consoles worden gebruikt.
Heb je een linkje of referentie waar je je op baseert?
"'Careful son, the safety's off'"
"I mean, before that!!!"
Heb je een linkje of referentie waar je je op baseert?
DirectX is van Microsoft, de GPU's van nVidia draaien het beste met OpenGL, nVidia is een van de ontwikkelaars van OpenGL en de PlayStation 2 draaide ook met OpenGL.
Als je het nog niet geloofd: http://www.opengl.org/news/categories/C4/P15/ (het staat ergens middenin).
[...]
DirectX is van Microsoft, de GPU's van nVidia draaien het beste met OpenGL, nVidia is een van de ontwikkelaars van OpenGL en de PlayStation 2 draaide ook met OpenGL.
Als je het nog niet geloofd: http://www.opengl.org/news/categories/C4/P15/ (het staat ergens middenin).
Zoals de naam het al zegt is OpenGL een open standaard. Dus het is niet gemaakt door nvidia, wel mede ontwikkeld.
[...]
Zoals de naam het al zegt is OpenGL een open standaard. Dus het is niet gemaakt door nvidia, wel mede ontwikkeld.
... en dat zegt ie dus ook!
Als je het nog niet geloofd: http://www.opengl.org/news/categories/C4/P15/ (het staat ergens middenin).
Sorry ik was niet specifiek genoeg. Mijn vraag naar een linkje sloeg op je opmerking achter "tevens". Dus een linkje waaruit zou moeten blijken dat CryEngine2 op alle next gen consoles kan draaien.
"'Careful son, the safety's off'"
"I mean, before that!!!"
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken