In-game advertisements nu ook in 3D

Double Fusion en Vykarian hebben de deuren naar in-game 3D-advertisements geopend. In plaats van de traditionele twee dimensionale billboards, gaan de twee producenten met marketingbureaus samenwerken om hun reclamecampagnes in 3D in een spel weer te geven.

Double Fusion is één van de grootste spelers op het gebied van in-game ads, en weet uit ervaring dat er vraag naar deze ontwikkeling is. Zowel ontwikkelaars als marketeers zien brood in een integratie van een reclamecampagne in een spel in plaats van het plaatsen van een billboard.

Vykarian is een bedrijf dat in-game art ontwikkelt voor game-developers, en heeft veel ervaring met het zo goed mogelijk weergeven van voorwerpen met zo min mogelijk resource-verbruik.

Reclame-makers zullen bijna volledig vrij zijn in wat ze in het spel willen steken, alleen belemmerd door wat de ontwikkelaar van het spel eist. Wil L'Oreal Tyra Banks in een spel hun product laten promoten, is dat mogelijk. Mocht Tyra uit de gratie vallen, is zij makkelijk te vervangen door Eva Longoria, Beyoncé of één van de andere L'Oreal-gezichten.
Maar ook simpelere toepassingen, zoals het gebruik van Nokia-telefoons of het gebruik van bepaalde auto-merken is mogelijk met dit systeem.

Submitter:  Bron: FOK!games