Spunk bekroont B.I.G.-makers met de blauwe plank

Jongerenmagazine Spunk heeft de blauwe plank uitgereikt. Deze award is bestemd voor het reclameburo dat op de meest slechte manier jongeren aanspreekt in een reclamecampagne. Winnaar dit jaar is mediabedrijf Combat met hun "Ban Illegale Games"-campagne die ze in opdracht van de NVPI (brancheorganisatie entertainment industrie) hebben gemaakt. Volgens Spunk is de campagne de enige uitweg voor de entertainment industrie om de illegale verspreiding van games tegen te gaan. Aangezien er in Nederland nog geen succesvolle juridische en strafrechterlijke acties tegen piraten zijn geweest hoopt de brancheorganisatie met deze campagne angst te zaaien onder de jongeren. Door een reclamefilmpje met misdaadverslaggever Peter R. de Vries en een arrestatieteam op te T.V. te vertonen gingen er veel indianenverhalen over de campagne rond die alleen bedoeld was om jongeren voor te lichten over de illegale verspreiding van games.



Met dank aan Sharkdoggie voor het submitten.