Nieuws
Derde veerboot over Westerschelde na protest

Inwoners van Breskens zijn nu minstens een uur langer onderweg voor ze op hun werk of school in Vlissingen zijn. De boten varen sinds auto's door de tunnel onder de Westerschelde kunnen rijden. De veren zijn eigendom van de provincie en er zijn vaker problemen. Gedeputeerde Van Heukelom wil nu een reserveboot.
Overigens komt veerboot de Máxima morgen terug in de vaart. Dat heeft de scheepvaartinspectie aan vervoerder Veolia laten weten.
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Ach ja, if i care less i might fain..
goed nieuws foto
Hebben ze daar geen peildienst. foto
Al is de reiziger nog zo snel, Wij vertragen hem wel!
Check: http://teigetje86.web-log.nl
foto
OT: schandalig dat je als fietser en/of voetganger zo in de kou wordt gezet. Als ik hem was, zou ik drie werkende boten eisen.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
Prins Claus?
Dat lijkt me geen goed voorteken, qua gezondheid en zo... foto
Voor fietser duurt een enkele rit volgens het artikel een uur langer. Per dag ben je dus twee uur langer bezig met reizen. Per maand is dat ruim 40 uur, oftewel een volledige werkweek. Een schadevergoeding van een kwart maandsalaris per maand lijkt mij wel op zijn plaats.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
Check: http://teigetje86.web-log.nl
foto
Was het op een strekdam gelopen.
Als men in de mist met 2 radars (3cm en 9cm) die ingang over het hoofd ziet is er iets niet gegaan zoals het hoort en ik bedoel niks technisch. Ik heb al vaker gehoord dat men soms niet gekwalificeerd personeel laat varen, ik mag hopen dat dit nu niet weer zo is, dan dan mogen er koppen rollen.
Over de 3e boot, het is misschien een beter idee om dit van een ander type te maken en/of deze in duitsland te laten maker waar met meer ervaring heeft met SWATS.
Als je het echt op de fiets wil doen schat ik dat je er toch nog wel even langer dan een uur (enkele reis) over doet. Moet je eerst 45 km. fietsen naar Terneuzen, daar moet je dan een bus aangevraagd hebben met fietskar welke je door de tunnel vervoert, in Goes aangekomen terug op je fietsje en weer 45 km. fietsen naar Vlissingen. Voor een afstand van misschien 15 km (over het water dan toch). Zelfs met de bus betwijfel ik of je dat haalt in een uur tijd met al die dorpen met bushaltes onderweg.
And they all fall down..
En niet als een krab proberen binnen de havenhoofden te komen
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
http://i5.photobucket.com(...)SWILLEMALEXANDER.jpg
Dubbel schroefs.
Terwijl de klassieke veerponten 4 schroeven hebben maar die liggen kopvoor aan.
Behalve met storm misschien dan moeten ze gestrekt afmeren ander is de kans op draadbreuk groot.
Ik was die ochtend verbaasd dat ze uberhaupt voeren, je kon werkelijkwaar geen hand voor ogen zien! Om 6.15 was dat.
Mijn overtocht was probleemloos verlopen. Helaas heb ik de crash niet meegemaakt lol...dat zou om 9.00 zijn gebeurd.
TIS IN DE HAVEN NOG GEBEURD.
maar idd een menselijke fout foto
those were the days foto
Omg dat fiets voer is echt gewoon klote geregeld....
terug met de pont van vroegah foto
De gesloopte bus in vlissingen vervang je door die van Kruiningen of perkpolder. en tada..probleem opgelost. foto
Ik was ook 1 van de reizigers op de bewuste botsboot, daar werd er helaas ook al heel slecht informatie gegeven.
Bovendien was de Westerschelde tunnel tot zo’n 5 minuten voor het ongeluk ook nog afgesloten, welke gelukkig open was kort na het ongeluk anders had ik dus niet naar school gekund.
In dit bericht wordt er ook niet gemeld dat de Willem-Alexander al zo’n 4 maanden uit de vaart is en dat er eigenlijk sinds dat deze boten varen het een unicum is dat er met 2 boten gevaren wordt in de winter. Er is altijd wel 1 van de schepen met pech of ondergaat zijn jaarlijkse onderhoud.
Dat er een schip kapot is kan gebeuren, dat er dan bussen worden ingezet kan ook nog. Dat 1 van de schepen al 4 maanden uit de vaart is en de andere al zo’n 3 weken, dat veolia vervolgens doet alsof dit heel normaal is en dat er nog niet eens een papieren wordt ophangen waar ze excuses op aanbieden maakt mij wel behoorlijk boos.
Dat de abonnement houders geld terugkrijgen helpt hier niks mee, net als heel veel andere reizigers heb ik namelijk ov en val daardoor ook buiten deze regeling. Voor mij is het dus alleen 1 grote ellende en dat is zoals al eerder naar voren is gekomen niet de eerste keer.
Ook wordt er niet vermeld dat de veerboten bestemd voor 182 passagiers niet veilig zijn:
al vier jaar lang lukt het niet om de jaarlijkse reddingsoefening goed af te sluiten.
oefensenario: Deze oefening vind plaats met 90 studenten van de zeevaartschool ( 50 % ) belasting.
1) Deze leerlingen zijn allen vitaal in orde en aangezien er geen echte noodsituatie is zijn ze ook niet in paniek.
2) er zijn 2 Lotussen aanwezig een die doet alsof ze in paniek is een die in een rolstoel zit.
3) Bemanning is als normaal 4 personen.
kapitein en stuurman moeten t.a.t in de stuurhut blijven ivm communicatie en rechthouden schip.
kortom 2 personen om zowel de glijbanen als de vlotten te activeren, de passagiers in het gedrang te houden en om reddingsvesten uit te delen.
4) oefening wordt in de haven gehouden met een windkracht niet hoger dan windkracht 3, anders wordt de oefening aan de kant gehouden.
Tijdslimiet gesteld voordat iedereen in de vlotten moet zitten is 14 min:
uitkomsten in de jaren
1) varend: vlotten raken niet los, tijdslimiet overschreden
2) varend: teveel wind de opblaas glijbanen raken los.
3) afgemeerd: glijbaan werkt, vlotten raken moeilijk los uiteindelijke tijd is 43 min voordat iedereen van boord is; reden 2 knapen die als extra lotus gingen fungeren en die nog aan boord gezocht moesten worden :-) in het publieke deel van het schip.
4) uitgesteld reden teveel wind
4b) uitgesteld reden onbekend
nu een echte situatie: winter water 4 graden; w7, buitengaats: aanvaring.
182 passagiers, ouderen kleine kindjes, 1 wing raakt lek waardoor veer aan boordzij slag maakt.
boordkant glijbaan onbegaanbaar.
bak kant komt hierdoor schuin omhoog hierdoor kan er via bak ook geen glijbaan gebruikt worden.
aan de achterstevens zitten geen trappetjes hierdoor is het niet mogelijk om met een reddingsboot type Arie Visser ( de grootste die de knrm bezit en in Breskens gestationeerd is) te evacueren via de achterzijde.
een sleep kan niet gemaakt worden doordat er geen goede bolders aan de voorzijde van het schip zitten.
dat ze continue kapot zijn is dus niet het allerergste....
Ga wel eens over met die baggerboten omdat ik familie heb wonen in zeeuws-vlaanderen. 4/5 keer is 1 van die klote boten kapot en sta je 2 uur te wachten om in een overvolle sloep uit het jaar 0 te stappen.
Maarja, dat heet modernisering... foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken