Nieuws
KPN koopt Belgische Tele2

KPN zei vorige week al interesse te hebben in de Belgische operator, dat vorig jaar een omzet draaide van 162 miljoen euro en 180 werknemers telt. Het Nederlandse concern ging toen uit van een overnamebedrag van rond de 100 miljoen euro.
Met de overname van Tele2/Versatel Belgium versterkt KPN zijn positie op de Belgische markt. KPN is in België al actief via het mobieletelefoniebedrijf BASE, dat vooral stevig in het zadel zit in Vlaanderen. BASE heeft immiddels een marktaandeel van meer dan 22 procent in België.
KPN wil in België gestaag groeien en mikt daarbij vooral op Wallonië. Tele2/Versatel is interessant omdat het opereert vanuit dit Franstalige deel van België, zaken doet met het midden- en kleinbedrijf en kansen biedt om combinaties van mobiel en breedband op de markt te zetten. Het bedriijf heeft 134.000 breedbandklanten en 177.000 telefoonklanten.
KPN kocht eerder de winkelketen Allo Telecom, ook met het doel BASE beter in staat te stellen zijn producten in Wallonië aan de man te brengen. De huidige transactie behoeft nog de goedkeuring van de Belgische mededingingsautoriteiten. De verkoop levert Versatel naar eigen zeggen een eenmalige bate op van 5 tot 10 miljoen euro.
foto
Kut kpn
Neem aan dat het nederlandse gedeelte gewoon nog blijft bestaan i.s.m. versatel of niet ?
En mischien krijgen die belgen nu ook internet zonder data limiet. zou wel is tijd worden
Owee als je een probleem had. dan kon je het helemaal zelf uitzoeken...
Die zijn gewoon niet meer van deze tijd foto
Euronet, XS4All.
Om nog maar niet te spreken over het feit dat niet veel anderen de keuze hebben en afhankelijk zijn van KPN om dit soort zaken aan te bieden nogal wiedes dus.
Heb net anderhalve maand moeten wachten op mijn verhuizing bij 'de KPN', was tot dan een tevreden klant. Ik zeg maar zo.. een liberaal is een conservatief die nog nooit bestolen is. In die vergelijking ben jij dus liberaal, wees er vooral blij mee en hou dat gevoel vast, je zult het nog nodig hebben.
'nuff said
Prive: http://pixels.ontheweb.nl
Kan nog wel ff doorgaan maar al die providers kunnen zonder dat kpn op de lijn zit adsl of telefoon aanbieden (en sommige ook tv en mobiel) Behalve in achterliggende gebieden kunnen ze niet leveren. Kpn dus wel omdat kpn een bijna landelijke dekkning heeft (zowel adsl, tv, telefoon en cker mobiel)
Owja zoals eerder gezecht XS4ALL is van kpn foto
Ik zal niet ingaan op het hoe en wat. Ik kan je wel vertellen dat er bij Tele2 zoveel tiktutten werken dat ik nog nooit iemand heb gesproken die bij mij een geavanceerde lijntest kon doen. Of mij maar zelf kon verbinden met iemand die dat wel kon. Of met iemand die ook maar een beetje kennis had om niet standaard antwoorden op te lepen van een beeldscherm of een boek.
Er is bij Tele2 gewoon niet door te komen. Totaal niet door te komen. En ik heb het héél erg vaak geprobeerd. Je krijgt never nooit iemand aan de lijn waar je wat aan hebt. Pas dat ik mijn klacht neerlegde bij de Tele2 Klachtgroep (een door consumenten gevormde groep kenners die op onbetaalde basis klachten inventariseerde en contact opnam met mensen bij Tele2) kreeg ik de eerste gast aan de lijn die niet alleen wist waar ie het over had, maar ook meer wist dan ik. Dumile, als je dit leest, zonder jouw hulp had ik nu nog steeds om de 1 tot 10 minuten een LoS gehad. Na 8 maanden wanhoop, 5 bijna-opzeggingen en een helpdeskrekening van enkele honderden euro's, heb jij gedaan waar de hele helpdesk, 1e lijns + 2e lijns, zogenaamd niks aan kon doen.
Dan vraag ik me af, hoe kan KPN het in hemelsnaam slechter doen? Slechter dan de Tele2 helpdesk dat KAN gewoon niet bestaan. Of is er nog iemand hier tegen wie is gezegd dat ie "de pl**ris kan krijgen en mag wegrotten in hel" waarna de hoorn er door de helpdesktut op werd gegooid?
Dan wil ik het nog niet eens hebben over dat belachelijke waardeloze router dat ze meeleveren, een DavoLink 201AMR. Zoek het maar eens op, het is goedkope Koreaans zooi dat eigenlijk vanuit de fabriek meteen naar de afvalberg gestuurd zou moeten worden. Dat router dat HUUR je, je bezit het niet eens. Kon er voor de 45 euro per maand niet iets beters af, soms? En laten we het vooral niet hebben over dat je als Tele2 klant niet eens admin rechten hebt op je eigen router. Je kan niet flashen, niet status info bekijken van portgebruik, ofzo. Je krijgt een zeer primitieve GUI voor je neus geschoteld waar zelfs de grootste digibeet niets fout aan kan doen.
Nee, het gaat er bij mij niet in dat KPN het nog slechter kan doen dan hier beschreven. Intussen werkt bij mij alles weer, en behoorlijk goed. Maar dat heb ik NIET te danken aan Tele2. DAt heb ik te danken aan de Tele2 Klachtgroep, die intussen is opgehouden te bestaan omdat Tele2 toch niet meer luisterde. En natuurlijk aan Dumile, die op eigen kosten mij op mijn mobiel heeft gebeld, twee uur lang, omdat hij WEL begreep dat iemand met VoIP telefoon en een heel ernstig LoS probleem niet op de vaste lijn gebeld moest worden.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken