De familie van een 13-jarige jongen, die op 6 februari in Los Angeles door de politie werd doodgeschoten achter het stuur van een gestolen auto, eist een schadevergoeding van 10.000 dollar. Ze zijn van mening dat de politie buitensporig geweld heeft gebruikt. Dat heeft hun advocaat dinsdag tegenover journalisten verklaard.
De 13-jarige Devin Brown werd 's ochtends op 6 februari na een achtervolging door de politie doodgeschoten. Hij zat op dat moment achter het stuur van een gestolen auto. Volgens de advocaat van de familie is de jongen zonder reden doodgeschoten door een slechte training van de agenten en een slechte controle op de politie. Hij houdt daarom het stadsbestuur verantwoordelijk voor de dood van de jongen.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
h.. nu snap ik het... Dus als iemand per ongeluk tegen een uitsmijter aanloopt, en zegt niet gewoon 'sorry dude'... dan zou de uitsmijter hem even bij de schouder kunnen pakken en zeggen: "Hey.. je mag ook wel ff sorry zeggen waarde vrind!" Maar in jou geval.. als JIJ de uitsmijter zou zijn, dan zou je de persoon niet slechts even erop attenderen.. maar hem gelijk even mee naar een kamertje slepen, helemaal lens meppen, z'n knieschijven verbrijzelen en z'n ellebogen breken, gewoon om het risico te voorkomen dat hij de volgende keer weer zonder sorry te zeggen tegen mensen gaat aanlopen?? (daar komt het op neer als je 41 schoten normaal vind om iemand te de-mobiliseren namenlijk)..
Dit is natuurlijk appels met peren vergelijken. Tegen iemand aanlopen is namelijk iets heel anders als Cop-Killing, en ik heb eigenlijk geen zin om te discussieren met iemand die dat niet wilt zien.
Ok, je beslissingstijd is een halve seconde. Je ziet iemand, waarrtegen je al gezegd hebt dat ie niet moet bewegen en zn handen boven zn hoofd moet houden, naar zn binnenzak grijpen. Ik pomp hem dan helemaal vol, om te voorkomen dat ik het niet kan navertellen. Dat hij het niet meer kan navertellen is zijn eigen domme rotschuld, moet je maar luisteren. Als ik dan 41 kogels moet gebruiken om er zeker van te zijn dat ik aan het einde van de dag nog mn vriendin kan knuffelen, so be it..
Maar dan jij. Jij schiet, om de schijn van politiegeweld en dergelijke tegen te gaan, maar 1 keer. Dat geeft de andere persoon de tijd om zn wapen te pakken, en jouw een kogel door je hoofd te jagen. The end.
Het is leuk dat bepaalde figuren altijd maar proberen de boel zo schoon mogelijkk te houden, maar in split-second situaties doe je wat je training en/of je gevoel je opdraagt...uit lijfsbehoud. Als je dat niet begrijpt, hoop ik voor je dat je nooit in zo'n situatie verzijlt raakt. Je komt er namelijk niet levend vanaf. Maar je gaat wel de geschiedenis in als iemand die het wel netjes deed/....daar kun je dan weer wel trots op zijn...
Heerlijk we zijn het weer helemaal eens dat autodiefstal rechtvaardigt om iemand dood te schieten.
gutogut, de onderbuik komt er ook weer bij. Nee, Autodiefstal is geen rechtvaardiging voor standrechtelijke executie. De indruk wekken dat je een agent neer wil gaan schieten is dat wel....
Ga de Film Colors eens bekijken..dan snap je een klein beetje wat er hier bedoeld wordt.
Trust meh.. Ik weet wat split-second situaties zijn, (daarom durf ik daar ook zo'n oordeel over te vellen), wat ik alleen probeer duidelijk te maken dat je in een split-second makkelijk iemand 1 of 2 keer in zijn benen kan raken. (let wel BENEN!!!)... en dat dat doorzeven met 41 kogels echt wel iets langer duurt dan een split-second reactie uit zelfverdediging. Dit was gewoon overduidelijk het loslaten van frustraties en dus moord met voorbedachte rade. That's all m8.. no hard feelings... foto
Women.. I just can't seem to trust any creature that can bleed for a whole week every month(!!) and still doesn't f*ckin' die!
at ik alleen probeer duidelijk te maken dat je in een split-second makkelijk iemand 1 of 2 keer in zijn benen kan raken. (let wel BENEN!!!)
Nederlandse politie wordt geleerd om op de Torso te schieten, om de raakkans te vergroten, en te voorkomen dat er omstanders geraakt worden. En dan, dan schiet je hem in zn knieschijf. Dan zit ie volkomen onder de Coke..en schiet jou alsnog door je hoofd...HYet spreekwoord "zekerheid voor alles" is in leven en dood situaties zeker van toepassing, zeker als het om je eigen leven gaat.
Op het moment dat een agent moet schieten, is de verdachte in mijn ogen al overleden. Dat komt doordat ik meer waarde aan het leven van een agent toeken.
Op woensdag 23 februari 2005 16:35 schreef Foo_niks het volgende:Heerlijk we zijn het weer helemaal eens dat autodiefstal rechtvaardigt om iemand dood te schieten.
Nee, autodiefstal niet. Met een gestolen auto met hoge snelheid op agenten of onschuldige omstanders inrijden rechtvaardigt dat wel. In Amerika proberen ze koste wat kost onschuldige mensen te redden. Kunnen we in NL nog wat van leren.
Op woensdag 23 februari 2005 14:37 schreef Stukpapier83 het volgende: WOW $ 10.000 .... lekker hoog foto
Typisch Amerikaans ... ... Geld proberen te verdienen aan de dood van je zoontje.... die al niet meer te redden was....13 en dan al auto's stelen foto
Over het bedrag: Verkijk je niet op de kosten van een begrafenis. Een beetje kist kost al gauw een paar duizend dollar daar. Plus een steen, etc. Begrafenis ondernemers zijn woekeraars daar.
10.000 dollar is wat dat betreft niet zo heel hoog. En opzich terecht dat ze een claim indienen. De jongen was fout ja, maar je schiet niet zomaar iemand dood.
10000 dollar? Ik had miljoenen verwacht als je weet dat het zich in Amerika afspeelt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
Toch goed dat sommige mensen weten te melden dat deze jongen heeft ingereden op publiek en/of politie, en daarmee de reactie van de politie goedpraten, terwijl dit niet eens is vermeld in het bericht....
De politie had de auto tijdens de achtervolging op zich met meerdere auto's tot stoppen kunnen dwingen toch, zoals je wel vaker ziet op tv. en dan hadden ze kunnen zien dat het hier om een jonge knul gaat en hadden ze zich waarschijnlijk wel 2x bedacht alvorens zo'n kind verot te schieten.
Ook mooi om de reactie's te lezen als "13 en dan al auto stelen, die is niet meer te redden"... persoonlijk denk ik dat je juist te redden bent als je jong bent, omdat je dan nog bijleert en onbezonnen bent (je denkt nog niet overal over na), juist als je als volwassene dit doet ben je niet meer te redden omdat je als volwassene geacht wordt niet impulsief te zijn, overal goed over na te denken, en volwassenen horen het actie-gevolg verband goed te kunnen indenken, kinderen zijn nog niet zo ontwikkeld en dat wordt nog weleens vergeten.
Neemt niet weg dat hij wel gestraft had moeten worden zodat hij er ook daadwerkelijk iets van had geleerd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Ook mooi om de reactie's te lezen als "13 en dan al auto stelen, die is niet meer te redden"... persoonlijk denk ik dat je juist te redden bent als je jong bent, omdat je dan nog bijleert en onbezonnen bent (je denkt nog niet overal over na), juist als je als volwassene dit doet ben je niet meer te redden omdat je als volwassene geacht wordt niet impulsief te zijn, overal goed over na te denken, en volwassenen horen het actie-gevolg verband goed te kunnen indenken, kinderen zijn nog niet zo ontwikkeld en dat wordt nog weleens vergeten.
Denk dat jij een iets te mooi beeld hebt van een 13 jarige in Los Angeles....kan ongeveer wel verklaren waarom als ik zo naar je nic kijkt.....
Tja, het zou een ghetto gast geweest kunnen zijn ja, maar ook dat is een voorbarige conclusie denk ik van jouw kant......
en ja, in mijn nick zit het woordje "tomaat" van het logo van een bepaalde politieke organisatie foto
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Op woensdag 23 februari 2005 14:30 schreef Kapmes het volgende: Hoe komen ze aan zo'n bedrag foto Meestal gaat het over miljoenen of niks, maar $10.000 vergoedt...ja,.wat eigelijk?
Op woensdag 23 februari 2005 16:19 schreef Labtech het volgende:
Omdat, als je 1 keer schiet, de verdachte niet direkt uitgeschakeld hoeft te zijn., en dus nog een gevaar kan vormen voor de agent en/of de omgeving. Daar hoef je toch niet voor gestudeerd te hebben denk ik., of snap je dat nou echt niet ?
Deze man was helemaal NOOIT een gevaar voor de politie, hij had niet eens een wapen bij zich en krijgt toch 41 kogels te verduren. Als jij dat normaal vind, dan snap ik jou idd niet.
Op woensdag 23 februari 2005 15:39 schreef Juggernaut het volgende: Als dat jochie die auto niet gejat had dan was er niets aan de hand geweest. Wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. Kortom, ouders uitlachen en verder negeren.
fotofoto sorry hoor maar wat je zegt slaat echt nergens op. Als iemand in een supermarkt een sinasappel steelt en naarbuiten rent schiet de politie hem toch ook niet dood en zegt dan had ie die sinnasappel maar niet moeten stelen het is z'n eigen schuld hij had kunnen weten dat we hem dood zouden schieten. Al heeft die jongen nog zo veel fout gedaan hem doodschieten is gewoon absurd, misdadig en nergens voor nodig. Veel politieagenten in de VS zijn van schietgrage idiooten die bij alles denken dat ze aangevallen worden en de arrestant een pistool of iets dergelijks trekt en hem dus maar gewoon doodsschieten. En uiteraard komen ze er ook altijd mee weg omdat de politie zonder het te onderzoeken er vanuit gaan dat het maar gewoon zelfverdediging is. Ze vertrouwen op het woord van de betreffende agent.
Op woensdag 23 februari 2005 17:31 schreef Tomatenboer het volgende: Toch goed dat sommige mensen weten te melden dat deze jongen heeft ingereden op publiek en/of politie, en daarmee de reactie van de politie goedpraten, terwijl dit niet eens is vermeld in het bericht....
Je kunt natuurlijk ook ff verder kijken dan Fok! lang is. Dan kom je bijvoorbeeld op MSNBC het volgende tegen:
quote:
Patrol officers tried to stop the 1992 Toyota Camry about 3:50 a.m. Sunday when they saw the car moving erratically near Century Boulevard and Grand Avenue and believed the driver was drunk, said LAPD Officer Kristi Sandoval of the Media Relations Office. The roughly three-minute pursuit came to an end at Western Avenue and 83rd Street.
"The suspect collided with a fence, the officers were behind him, attempted to make a traffic stop, and at that point an officer involved shooting occurred," LAPD Assistant Chief Jim McDonnell said. Police said the driver ignored orders to surrender and backed the car into a police cruiser.
"Officers were giving the driver commands over and over again, but he ignored them," Sandoval said.
Voor het geval je geen engels begrijpt: de jongen rijdt - om 3:50 AM - in een gestolen auto - negeert stoptekens - ramt een hek - weigert zich over te geven - ramt een politieauto - negeert instructies
Het gebeurt vaak genoeg dat dit soort arrestanten op de politie begint te schieten of echt tegen ze aanrijdt. Genoeg reden voor de agenten om geen risico te nemen. Sneu voor de jongen en z'n moeder, maar niet de schuld van de politie.
Materiele goederen zijn tegenwoordig belangrijker dan mensenlevens. foto
Iedereen is er steeds weer verbaast over dat er mensen sterven n.a.v. 'zinloos geweld', maar ik allang niet meer: in de huidige maatschappij is een mensenleven namelijk geen CENT meer waard. De standaardreactie bij een verkeersongeluk is tegenwoordig eerder ramptoerisme en leedvermaak dan dat men de ander te hulp schiet. Niemand geeft meer een BAL om z'n medemens. foto
Deze man was helemaal NOOIT een gevaar voor de politie, hij had niet eens een wapen bij zich en krijgt toch 41 kogels te verduren. Als jij dat normaal vind, dan snap ik jou idd niet.
quote:
The officers claim to have identified themselves--loudly--as NYPD officers, after noting that Diallo fit the description of a since-captured serial rapist. At their approach, they reported Diallo ran up the outside steps toward his apartment house doorway, turned from the officers, and ignored their orders to stop and "show his hands." He then reached into his jacket, coming out with his wallet. Reportedly mistaking the item Diallo was holding for a firearm, Officer Carroll yelled "Gun!" to alert his colleagues.At nearly the same time, the officers opened fire. While backing away, Officer McMellon tripped and fell down the steps, leading the others to believe he had been shot. The four officers fired 41 shots, hitting Diallo 19 times
Achteraf lullen is makkelijk lullen Calvo, dat weet jezelf ook. Op het moment dat die agenten de beslissing schieten of niet schieten moest nemen, hadden ze die kennis die jij en ik nu hebben niet. Realiseer je dat nou eens een keer...
Zelfde als dat figuur dat vorig jaam zomer in Amsterdam " Suicide by Cop" heeft gepleegd. Die had een luchtdrukpistool : Maar dat zie je niet van een afstand, en wat doe je dan als ie op je collega's begint te schieten? Ga je dan eerst vragen aan die Duitser of hij wel een echt wapen heeft ?
Ok, Dan die Amadou. Die rende weg, draaide zich uit het gezicht van de agenten en greep in zn binnenzak.....en dat dan gecombineerd met de botte pech dat 1 agent valt, zodat de anderen denken dat hun collega geraakt is, is ie 41 keer beschoten. Das even een andere voorstelling dan die jij wil geven...
Maar goed, volgens jou hadden de agenten moeten ruiken dat de man ongewapend was en hadden ze de gok maar moeten nemen. Ga jiji het vrouw en kinderen van die agent uitleggen dat pappie niet meer thuiskomt, omdat hij gewoon zn werk deed? En nu kun je met het tegenargument komen of ik het mevrouw Amadou wil uit leggen. Nou, dat wil ik wel, met bovenstaande argumenten. Ik zal met mevrouw meehuilen, maar hoop dan wel dat ze ooit eens inziet dat als Amadou was blijven staan, hij nu nog geleefd had.
Ik heb nergens beweerd, en wil ook niet beweren, dat deze man 41 kogels verdient, net zo min als dat die 13 jarige jongen dat verdient. Maar wegrennen voor agenten, je wegdraaien en in je binnenzak grijpen is net zo stom nee, nog stommer dan je lul insmeren met spekvet en die dan aan een Herdershond laten zien.
Deze agenten doen hun werk., in een samenleving waar bijna iedereen een wapen heeft, vind ik het niet vreemd dat ze eerst aan hun eigen lijfsbehoud, en pas daarna aan dat van een verdachte denken.
Dat dan vervolgens de nabestaanden om geld gaan lopen vragen omdat zze hun eigen zoon niet geleerd hebben van mijn en dijn af te blijven en dat ze hem ook niet hebben bijgebracht dat de LAPD schiet als je de indruk wekt een bedreiging voor die agent te zijn, vind ik een kwalijke zaak. En zeker als meneer de advocaat er nog eens overeen komt..
Op woensdag 23 februari 2005 14:33 schreef saffie het volgende: Klote voor de familie, maar dan moeten ze er eerlijk gezegd maar voor zorgen dat hun 13-jarige op dat tijdstip gewoon in z'n bedje ligt..
het kan toch ook 9 uur 's ochtends zijn of 10 uur of 11 uur hier voor de deur spelen ze buiten hoor rond 9 uur en later foto
Op woensdag 23 februari 2005 14:30 schreef s.R.s.Crew het volgende: Een tasjesdief rij je aan, een autodief schiet je dood.... foto
Zo! Hèhèh... Weet iedereen tenminste waar ie aan toe is, geen gezeik. Ik denk dat het aantal tasjes- en autodiefstallen aardig zal afnemen na invoering van deze nieuwe regeling. Scheelt een heleboel (onzinnige) proceskosten ook (en dus meer vrije tijd voor rechters: Joepie!)...
Op woensdag 23 februari 2005 14:39 schreef Smeerkaas het volgende: Dan claimt de agent gewoon dat ie op de banden mikte en is die advocaat gelijk uitgeluld.... foto [knip]
Uitgeluld, op de woorden "I rest my case" na. Gezien de aanklacht is zo'n verklaring namelijk een schuldbekentenis:
quote:
Volgens de advocaat van de familie is de jongen zonder reden doodgeschoten door een slechte training van de agenten en een slechte controle op de politie.
Verder weet je dat je in Amerika niet met de politie moet klieren want dat loopt meestal pijnlijk af.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
Op woensdag 23 februari 2005 22:52 schreef MiSS_TiquE het volgende: De advocaat die heeft die 10000 voorgesteld. Hij hoopt 8000 te krijgen waarvan de helft naar hem gaat.
Sukkel. Hij had de fabrikant van de auto aan moeten pakken wegens ondeugdelijke anti-diefstal apparatuur. foto
Hadden ze die etter beter opgevoed had de politie niet op hem hoeven schieten. foto Lekker makkelijk,je eigen verantwoordelijkheden afschuiven op anderen en er vervolgens geld voor vragen. Domme mentaliteit................ foto
Op woensdag 23 februari 2005 14:55 schreef sinisters het volgende: De 13-jarige Devin Brown werd 's ochtends op 6 februari na een achtervolging door de politie doodgeschoten....
hij had de kans te stoppen hierna zette de politie achtervolging in. Tja..hoeveel kans wil je hebben? Iemand die op de vlucht is is roekeloos en een gevaar op de weg en voor andere mensen. Vind dat de politie goed gehaeld heeft. foto
Ja hoor, als iemand op de vlucht gaat is het prima dat hij wordt doodgeschoten. Denk even na! De politie is er niet om iedereen maar neer te knallen of dood te schieten als die een gevaar op kan leveren voor zichzelf en de omgeving. Vuurwapens zijn wel het laatste middel waar je als agent naar grijpt. Politie is er niet alleen om de wet te handhaven maar ook om voor veiligheid te zorgen voor de omgeving en de dader. Iemand die op de vlucht slaat mag dan een verhoogd risico zijn voor andere weggebruikers, dan ga je nog niet meteen het schietijzer gebruiken om als agent de situatie naar je hand te zetten. Zeker niet als de persoon geen vuurwapen heeft en minderjarig is. Maar we zullen het onthouden, de volgende keer als je op de snelweg rijdt en we menen dat je op de vlucht bent mag de politie direct gericht op je schieten.
Op woensdag 23 februari 2005 18:44 schreef kookwekker het volgende:
[..]
fotofoto sorry hoor maar wat je zegt slaat echt nergens op. Als iemand in een supermarkt een sinasappel steelt en naarbuiten rent schiet de politie hem toch ook niet dood en zegt dan had ie die sinnasappel maar niet moeten stelen het is z'n eigen schuld hij had kunnen weten dat we hem dood zouden schieten. Al heeft die jongen nog zo veel fout gedaan hem doodschieten is gewoon absurd, misdadig en nergens voor nodig. Veel politieagenten in de VS zijn van schietgrage idiooten die bij alles denken dat ze aangevallen worden en de arrestant een pistool of iets dergelijks trekt en hem dus maar gewoon doodsschieten. En uiteraard komen ze er ook altijd mee weg omdat de politie zonder het te onderzoeken er vanuit gaan dat het maar gewoon zelfverdediging is. Ze vertrouwen op het woord van de betreffende agent.
ach stik toch met die suffe goedmaakpraatjes van je. Door lafbekken als jou krijgen criminelen steeds de kans om dit soort dingen te flikken. Op deze manier lost het probleem zich snel op.
Op woensdag 23 februari 2005 14:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En als ze dat niet doen, dan mag hun kind zomaar afgeschoten worden? Goede strafmaat is dat! JIj houd je kinderen niet in bed, dan schieten wij dat kind maar af...
Hier mag best eens een onderzoek naar komen. Maar waarschijnlijk zal de politie toch niet schuldig bevonden worden daar. Zijn in het verleden al teveel indicidenten geweest waarbij de politie overmatig geweld gebruikte, maar daar is bijna nooit iemand echt voor aangepakt.
overmatig geweld??? stel dat het bericht was geweest, 13 jarige jonge rijdt met gesloten auto speelplaats amerikaanse basisschool op, 15 doden...
Dan had iedereen weer zoiets, schiet zo'n joch dan uit die auto wat doet een kind van 13 in een gestolen auto.
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
Op woensdag 23 februari 2005 14:39 schreef Brammetje het volgende: Hij zal wel zijn ingereden op de agenten, dan kun je toch weinig anders doen.
dat heeft ie ook! Laten we niet vergeten dat die amerikaanse zwarten op vroege leeftijd al ouder uitzien en de agent in kwestie niet achterop de auto de leeftijd kon lezen van deze crimineel.
Op woensdag 23 februari 2005 14:30 schreef Kapmes het volgende: Hoe komen ze aan zo'n bedrag foto Meestal gaat het over miljoenen of niks, maar $10.000 vergoedt...ja,.wat eigelijk?
Ok, je beslissingstijd is een halve seconde. Je ziet iemand, waarrtegen je al gezegd hebt dat ie niet moet bewegen en zn handen boven zn hoofd moet houden, naar zn binnenzak grijpen. Ik pomp hem dan helemaal vol, om te voorkomen dat ik het niet kan navertellen. Dat hij het niet meer kan navertellen is zijn eigen domme rotschuld, moet je maar luisteren. Als ik dan 41 kogels moet gebruiken om er zeker van te zijn dat ik aan het einde van de dag nog mn vriendin kan knuffelen, so be it..
Maar dan jij. Jij schiet, om de schijn van politiegeweld en dergelijke tegen te gaan, maar 1 keer. Dat geeft de andere persoon de tijd om zn wapen te pakken, en jouw een kogel door je hoofd te jagen. The end.
Het is leuk dat bepaalde figuren altijd maar proberen de boel zo schoon mogelijkk te houden, maar in split-second situaties doe je wat je training en/of je gevoel je opdraagt...uit lijfsbehoud. Als je dat niet begrijpt, hoop ik voor je dat je nooit in zo'n situatie verzijlt raakt. Je komt er namelijk niet levend vanaf.
Maar je gaat wel de geschiedenis in als iemand die het wel netjes deed/....daar kun je dan weer wel trots op zijn...
gutogut, de onderbuik komt er ook weer bij.
Nee, Autodiefstal is geen rechtvaardiging voor standrechtelijke executie. De indruk wekken dat je een agent neer wil gaan schieten is dat wel....
Ga de Film Colors eens bekijken..dan snap je een klein beetje wat er hier bedoeld wordt.
Dit was gewoon overduidelijk het loslaten van frustraties en dus moord met voorbedachte rade.
That's all m8.. no hard feelings... foto
Op het moment dat een agent moet schieten, is de verdachte in mijn ogen al overleden. Dat komt doordat ik meer waarde aan het leven van een agent toeken.
Begrafenis ondernemers zijn woekeraars daar.
10.000 dollar is wat dat betreft niet zo heel hoog. En opzich terecht dat ze een claim indienen. De jongen was fout ja, maar je schiet niet zomaar iemand dood.
De politie had de auto tijdens de achtervolging op zich met meerdere auto's tot stoppen kunnen dwingen toch, zoals je wel vaker ziet op tv. en dan hadden ze kunnen zien dat het hier om een jonge knul gaat en hadden ze zich waarschijnlijk wel 2x bedacht alvorens zo'n kind verot te schieten.
Ook mooi om de reactie's te lezen als "13 en dan al auto stelen, die is niet meer te redden"... persoonlijk denk ik dat je juist te redden bent als je jong bent, omdat je dan nog bijleert en onbezonnen bent (je denkt nog niet overal over na), juist als je als volwassene dit doet ben je niet meer te redden omdat je als volwassene geacht wordt niet impulsief te zijn, overal goed over na te denken, en volwassenen horen het actie-gevolg verband goed te kunnen indenken, kinderen zijn nog niet zo ontwikkeld en dat wordt nog weleens vergeten.
Neemt niet weg dat hij wel gestraft had moeten worden zodat hij er ook daadwerkelijk iets van had geleerd.
Denk dat jij een iets te mooi beeld hebt van een 13 jarige in Los Angeles....kan ongeveer wel verklaren waarom als ik zo naar je nic kijkt.....
en ja, in mijn nick zit het woordje "tomaat" van het logo van een bepaalde politieke organisatie foto
foto
Dan zul je wel zien dat het zeker in dit geval helemaal niet nodig was om 41 keer op iemand te schieten.
Deze man was helemaal NOOIT een gevaar voor de politie, hij had niet eens een wapen bij zich en krijgt toch 41 kogels te verduren. Als jij dat normaal vind, dan snap ik jou idd niet.
sorry hoor maar wat je zegt slaat echt nergens op.
Als iemand in een supermarkt een sinasappel steelt en naarbuiten rent schiet de politie hem toch ook niet dood en zegt dan had ie die sinnasappel maar niet moeten stelen het is z'n eigen schuld hij had kunnen weten dat we hem dood zouden schieten.
Al heeft die jongen nog zo veel fout gedaan hem doodschieten is gewoon absurd, misdadig en nergens voor nodig. Veel politieagenten in de VS zijn van schietgrage idiooten die bij alles denken dat ze aangevallen worden en de arrestant een pistool of iets dergelijks trekt en hem dus maar gewoon doodsschieten. En uiteraard komen ze er ook altijd mee weg omdat de politie zonder het te onderzoeken er vanuit gaan dat het maar gewoon zelfverdediging is. Ze vertrouwen op het woord van de betreffende agent.
- om 3:50 AM
- in een gestolen auto
- negeert stoptekens
- ramt een hek
- weigert zich over te geven
- ramt een politieauto
- negeert instructies
Het gebeurt vaak genoeg dat dit soort arrestanten op de politie begint te schieten of echt tegen ze aanrijdt. Genoeg reden voor de agenten om geen risico te nemen. Sneu voor de jongen en z'n moeder, maar niet de schuld van de politie.
Iedereen is er steeds weer verbaast over dat er mensen sterven n.a.v. 'zinloos geweld', maar ik allang niet meer: in de huidige maatschappij is een mensenleven namelijk geen CENT meer waard. De standaardreactie bij een verkeersongeluk is tegenwoordig eerder ramptoerisme en leedvermaak dan dat men de ander te hulp schiet. Niemand geeft meer een BAL om z'n medemens. foto
Achteraf lullen is makkelijk lullen Calvo, dat weet jezelf ook. Op het moment dat die agenten de beslissing schieten of niet schieten moest nemen, hadden ze die kennis die jij en ik nu hebben niet. Realiseer je dat nou eens een keer...
Zelfde als dat figuur dat vorig jaam zomer in Amsterdam " Suicide by Cop" heeft gepleegd. Die had een luchtdrukpistool : Maar dat zie je niet van een afstand, en wat doe je dan als ie op je collega's begint te schieten? Ga je dan eerst vragen aan die Duitser of hij wel een echt wapen heeft ?
Ok, Dan die Amadou. Die rende weg, draaide zich uit het gezicht van de agenten en greep in zn binnenzak.....en dat dan gecombineerd met de botte pech dat 1 agent valt, zodat de anderen denken dat hun collega geraakt is, is ie 41 keer beschoten. Das even een andere voorstelling dan die jij wil geven...
Maar goed, volgens jou hadden de agenten moeten ruiken dat de man ongewapend was en hadden ze de gok maar moeten nemen. Ga jiji het vrouw en kinderen van die agent uitleggen dat pappie niet meer thuiskomt, omdat hij gewoon zn werk deed? En nu kun je met het tegenargument komen of ik het mevrouw Amadou wil uit leggen. Nou, dat wil ik wel, met bovenstaande argumenten. Ik zal met mevrouw meehuilen, maar hoop dan wel dat ze ooit eens inziet dat als Amadou was blijven staan, hij nu nog geleefd had.
Ik heb nergens beweerd, en wil ook niet beweren, dat deze man 41 kogels verdient, net zo min als dat die 13 jarige jongen dat verdient. Maar wegrennen voor agenten, je wegdraaien en in je binnenzak grijpen is net zo stom nee, nog stommer dan je lul insmeren met spekvet en die dan aan een Herdershond laten zien.
Deze agenten doen hun werk., in een samenleving waar bijna iedereen een wapen heeft, vind ik het niet vreemd dat ze eerst aan hun eigen lijfsbehoud, en pas daarna aan dat van een verdachte denken.
Dat dan vervolgens de nabestaanden om geld gaan lopen vragen omdat zze hun eigen zoon niet geleerd hebben van mijn en dijn af te blijven en dat ze hem ook niet hebben bijgebracht dat de LAPD schiet als je de indruk wekt een bedreiging voor die agent te zijn, vind ik een kwalijke zaak. En zeker als meneer de advocaat er nog eens overeen komt..
1000 KNALLEN tegen hun KOP! foto
Als je een auto jat moet je de consequenties dragen. Afblijven met je poten van andermans spullen!
klaar met de discussie! foto
regels
zijn
te kort
Ik denk dat het aantal tasjes- en autodiefstallen aardig zal afnemen na invoering van deze nieuwe regeling. Scheelt een heleboel (onzinnige) proceskosten ook (en dus meer vrije tijd voor rechters: Joepie!)...
O laat maar is een contaminatie.
Get the money first! After that you get the women!!!
Lekker makkelijk,je eigen verantwoordelijkheden afschuiven op anderen en er vervolgens geld voor vragen.
Domme mentaliteit................ foto
Maar we zullen het onthouden, de volgende keer als je op de snelweg rijdt en we menen dat je op de vlucht bent mag de politie direct gericht op je schieten.
Dan had iedereen weer zoiets, schiet zo'n joch dan uit die auto wat doet een kind van 13 in een gestolen auto.
Dat die agent een handje helpt...tsja...
Laten we niet vergeten dat die amerikaanse zwarten op vroege leeftijd al ouder uitzien en de agent in kwestie niet achterop de auto de leeftijd kon lezen van deze crimineel.
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken