Ideaal. Je stapt in, bliep. Je stapt uit, bliep. Niet meer in de rij staan bij de automaat. Of nog erger, van die mensen die in de bus nog een strippenkaart moeten kopen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise. Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende: Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Ik kan niet kiezen. Mijn keuze staat er niet bij. Ik vind de voorwaarden klote, maar chippen op zich vind ik wel prima. De chipkaart is dus prima, maar ik ben niet blij met de kostenberekening.
Je kon eerst een zone-abo kopen en dan kon je je klem bussen en trammen binnen het zonegebied, en het maakte niet uit wanneer je dat deed. Heb toch maar gestemd voor kaartjes, komt het beste in de buurt van mijn klacht.
\[b\]"It's me Bitches..!!! "\[/b\] ********************************************************************* \[b\]Every Need Has An Ego To Feed\[/b\]..............
Voorlopig nog vrijwel geen gebruik van hoeven te maken, behalve incidenteel voor de bus. Maar dat het hele project een grote faal is, lijkt me vrij duidelijk.
Ze hadden gewoon het Hong Kong Octopus systeem 1-op-1 moeten overnemen, dus ook zonder persoonsgegevens, niet van die onzin in de randstad dat je voor 1 halte alsnog 2-3 euro kwijt bent, etc etc....
... maar zodra ik straks mijn chipcard-writer binnenheb en gratis kan reizen, zal ik er vast een stuk positiever over zijn...
Ik betaal te vaak dubbel opstaptarief en ben met papieren (NS) kaartjes veel goedkoper uit, vaak ben ik onderweg door nederland, en dan leg ik een bepaald traject af met diverse tussenstops langer dan een uur. Met een papieren kaartje kan ik bij wijze van spreken 's ochtnds een kaartje van maastricht naar den helder kopen, en onderweg iets ophalen in Utrecht en de rest van de dag in Amsterdam werken, voor ik de trein verder naar den helder neem waar ik dan overnacht. Maar nu ben ik elke keer opstaptarief kwijt. En als je denkt slim te zijn door niet uit te checken, wordt er gewoon 20 euro van je kaart afgeschreven.
Bovendien heb ik aan den lijve ondervonden hoe godsonmogelijk die hele kaart voor toeristen is. Ik had voor iemand anders een OV-chipkaart uit het automaat getrokken, en er 50 euro opgeladen. Maar toen ik deze persoon van schiphol afhaalde en hem probeerde in te checken bij NS, was de kaart ongeldig.
Stond een bordje (in het Nederlands, op Schiphol, lol) bij de incheckautomaat dat je eerst je kaart moet activeren via NS.nl. Dus ik koop maar een papieren kaartje voor hem en ga met mijn laptopje naar ns.nl om uit te zoeken hoe het werkt. Moet ik eerst registeren met email en al (hoezo anoniem?). Krijg ik een mailtje dat mijn aanvraag in behandeling is en 2 uur kan duren. Dus ondertussen amsterdam in. En ja, na enige tijd krijg ik een tweede emailtje waarin staat dat mijn kaart geactiveerd is, maar ik moet wel nogmaals langs het kaartjesautomaat om dit af te handelen. Wat een gedoe, dat is voor een buitenlander toch niet te doen als je op schiphol staat?
Je bent gewoon 3 uur in de weer om een kaart te halen om met de trein te mogen reizen. Waarom is een kaart die ik uit een NS-automaat haal niet automatisch compatible met de NS vervoersdiensten?
[ Bericht gewijzigd door Shakkara op woensdag 8 juni 2011 @ 20:33 ]
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
Het zal best werken, maar overstappen van de ene vervoerder naar de andere is prut. Dat moet de klant niet berekenen, dat moeten de vervoerders onderling uitvechten!!
Verder wil ik gewoon met een reis die 09.00 uur overschreidt gewoon na 9 uur met korting kunnen reizen.
Zolang ze dat niet geregeld hebben steken ze die kaart maar ergens waar de zon niet schijnt.
Op woensdag 8 juni 2011 @ 20:27 schreef Shakkara het volgende: Ik betaal te vaak dubbel opstaptarief en ben met papieren (NS) kaartjes veel goedkoper uit, vaak ben ik onderweg door nederland, en dan leg ik een bepaald traject af met diverse tussenstops langer dan een uur. Met een papieren kaartje kan ik bij wijze van spreken 's ochtnds een kaartje van maastricht naar den helder kopen, en onderweg iets ophalen in Utrecht en de rest van de dag in Amsterdam werken, voor ik de trein verder naar den helder neem waar ik dan overnacht. Maar nu ben ik elke keer opstaptarief kwijt. En als je denkt slim te zijn door niet uit te checken, wordt er gewoon 20 euro van je kaart afgeschreven.
Bovendien heb ik aan den lijve ondervonden hoe godsonmogelijk die hele kaart voor toeristen is. Ik had voor iemand anders een OV-chipkaart uit het automaat getrokken, en er 50 euro opgeladen. Maar toen ik deze persoon van schiphol afhaalde en hem probeerde in te checken bij NS, was de kaart ongeldig.
Stond een bordje (in het Nederlands, op Schiphol, lol) bij de incheckautomaat dat je eerst je kaart moet activeren via NS.nl. Dus ik koop maar een papieren kaartje voor hem en ga met mijn laptopje naar ns.nl om uit te zoeken hoe het werkt. Moet ik eerst registeren met email en al (hoezo anoniem?). Krijg ik een mailtje dat mijn aanvraag in behandeling is en 2 uur kan duren. Dus ondertussen amsterdam in. En ja, na enige tijd krijg ik een tweede emailtje waarin staat dat mijn kaart geactiveerd is, maar ik moet wel nogmaals langs het kaartjesautomaat om dit af te handelen. Wat een gedoe, dat is voor een buitenlander toch niet te doen als je op schiphol staat?
Je bent gewoon 3 uur in de weer om een kaart te halen om met de trein te mogen reizen. Waarom is een kaart die ik uit een NS-automaat haal niet automatisch compatible met de NS vervoersdiensten?
In Hong Kong is dat dus letterlijk een halve minuut werk: je loopt naar de kiosk naast het vliegveld, koopt een chipkaart waarbij meteen 50 HK dollar erop staat ofzo (weet niet meer precies), en je kunt hem gebruiken. Ideaal.
Daarnaast gaat dat kreng ook gewoon jaren mee. Wanneer ik er nu kom gebruik ik nog steeds de kaart die ik in 2005 kocht. En al mijn tegoed staat er nog op, en als ik dat ding even via een scanner bij een bepaalde paal haal zie ik ook nog steeds gewoon al mijn oude betalingen ermee staan.
Maar blijkbaar is dat allemaal in Nederland niet mogelijk...(!) Dat zegt eigenlijk al genoeg over hoe dieptriest het hier ingevoerd is...
Ik vind het serieus schandalig. Maar blijkbaar is de politiek er zeer tevreden over en had het volgens hen nauwelijks beter gekunt...
In Hong Kong is dat dus letterlijk een halve minuut werk: je loopt naar de kiosk naast het vliegveld, koopt een chipkaart waarbij meteen 50 HK dollar erop staat ofzo (weet niet meer precies), en je kunt hem gebruiken. Ideaal.
Daarnaast gaat dat kreng ook gewoon jaren mee. Wanneer ik er nu kom gebruik ik nog steeds de kaart die ik in 2005 kocht. En al mijn tegoed staat er nog op, en als ik dat ding even via een scanner bij een bepaalde paal haal zie ik ook nog steeds gewoon al mijn oude betalingen ermee staan.
Maar blijkbaar is dat allemaal in Nederland niet mogelijk...(!) Dat zegt eigenlijk al genoeg over hoe dieptriest het hier ingevoerd is...
Ik vind het serieus schandalig. Maar blijkbaar is de politiek er zeer tevreden over en had het volgens hen nauwelijks beter gekunt...
Ze wilden vast het wiel weer uitvinden. Of, ze wilden er meer geld uithalen door het vooral niet overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik te maken voor de klant.
\[b\]"It's me Bitches..!!! "\[/b\] ********************************************************************* \[b\]Every Need Has An Ego To Feed\[/b\]..............
In binnen- en buitenland werkt het al 100 jaar prima met kaartjes. Ik begrijp niet waarom alles elektronisch moet. Toeristen snappen er niets meer van, voor ouderen is het ook niet gemakkelijk.
Voor mij werkt-ie prima! Vooral omdat ik nóóit meer in de rij hoef te staan!
Maar het is wel degelijk zo dat er veel vreemde beslissingen gemaakt zijn, zoals: * In en uit moeten checken per vervoerder, waarmee bijvoorbeeld overstappen van tram op metro op hetzelfde perron een heel onlogische stap wordt. * Inchecken op perron voor metro, maar in het voertuig voor de tram, terwijl die ook op hetzelfde perron komen * Na per ongeluk uitchecken fucking 3 minuten moeten wachten voordat je weer in kunt checken, terwijl je trein niet wacht (waarom niet gewoon 3 seconden?) * Poortjes op plaatsen waar dat heel onhandig is (en die er dan dus ook in veel gevallen alsnog niet komen) * Nergens kunnen controleren of je in- of uitgecheckt bent, terwijl de automaten vaak niet goed laten zien of het gelukt is * Niet goed communiceren over de prijsveranderingen (ook al zijn de prijzen gemiddeld omlaag gegaan) * Niet goed communiceren over de verschillende kaartsoorten
Op woensdag 8 juni 2011 @ 23:37 schreef Piger het volgende: Het principe is super. De uitvoering is gewoon bagger. En NS faalt al helemaal met de invoering.
Ik vond eigenlijk dat de NS het redelijk goed deed, zeker in vergelijking met de andere vervoerders...
Ik gebruikte hem alleen om ik zo'n studenten geval had. Geen saldo checken, ongelimiteerd reizen etc. Ik zou het fijn vinden als ik met m'n credit card kon inchecken. Of je niet steeds je saldo te checken.
Kaartjes of, chipkaart maakt mij niet zoveel uit. Waar ik nu woon zijn alleen maar tickets te krijgen. Je steekt hier een kaart in een machine en de machine print de iets op de kaart en je bent ingecheckt. Werkt ook wel goed.
Op donderdag 9 juni 2011 @ 00:00 schreef Adm.Spock het volgende: Het principe is briljant, alleen jammer dat er nul komma nul beveiliging in de kaart gebakken zit waardoor er gefraudeerd kan worden...
Ik vind het ook volkomen logisch dat mensen gaan frauderen wanneer ze eerst zo'n systeem door de strot gedrukt krijgen en zich daarnaast ook nog eens bestolen voelen...
DAt dus, hoe kan ik dan weten of ik er tevreden over ben? Daarbij: voor mij is het weer een extra drempel om te kiezen voor het OV en die drempel was al erg hoog...
Ik vind het ook ideaal zou niet meer zonder willen als ik het ov neem. Het is lekker makkelijk, geen gedoe meer met die papieren kaart wat ondertussen hopeloos ouderwets is maar ja mensen klagen altijd als er wat nieuws ingevoerd gaat worden.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
Ik ben nu volledig overgestapt naar de auto. Die chipkaart heeft me et OV wel uitgejaagd. Maar goed, ik was toch al geen vaste klant.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op donderdag 9 juni 2011 @ 08:48 schreef controlaltdelete het volgende: Ik vind het ook ideaal zou niet meer zonder willen als ik het ov neem. Het is lekker makkelijk, geen gedoe meer met die papieren kaart wat ondertussen hopeloos ouderwets is maar ja mensen klagen altijd als er wat nieuws ingevoerd gaat worden.
Oh, ik ben ook helemaal niet tegen de OV-chipkaart.
Ik ben er tegen hoe het hier in NL is ingevoerd ter vergelijking met landen waar het beter/makkelijker/gebruiksvriendelijker/veiliger werkt....
Als we het hier gewoon 100% zoals in Hong Kong hadden ingevoerd, was ik meer dan tevreden geweest. Gewoon niet persoonsgebonden, niet die onzin met activeren, niet die idioterie met opstaptarief en 1 uur geldig, maar gewoon puur en alleen betalen voor de afstand, etc etc.
Op woensdag 8 juni 2011 @ 20:11 schreef Bart het volgende: Ideaal. Je stapt in, bliep. Je stapt uit, bliep. Niet meer in de rij staan bij de automaat. Of nog erger, van die mensen die in de bus nog een strippenkaart moeten kopen.
Dat. En als je geen strippenkaart had, dan was je dus zeker een factor 3 kwijt voor je reis in vergelijking met nu, want nu kan je vaak gewoon je chipkaart met pin opladen in de bus en voor een normaal tarief reizen.
quote:
Op woensdag 8 juni 2011 @ 20:15 schreef ThunderBitch het volgende: Ik kan niet kiezen. Mijn keuze staat er niet bij. Ik vind de voorwaarden klote, maar chippen op zich vind ik wel prima. De chipkaart is dus prima, maar ik ben niet blij met de kostenberekening.
Je kon eerst een zone-abo kopen en dan kon je je klem bussen en trammen binnen het zonegebied, en het maakte niet uit wanneer je dat deed. Heb toch maar gestemd voor kaartjes, komt het beste in de buurt van mijn klacht.
Je betaald met je telefoon ook graag per kwartier?
Overigens gaan de abonnementen nog steeds per zone.
Oh, ik ben ook helemaal niet tegen de OV-chipkaart.
Ik ben er tegen hoe het hier in NL is ingevoerd ter vergelijking met landen waar het beter/makkelijker/gebruiksvriendelijker/veiliger werkt....
Als we het hier gewoon 100% zoals in Hong Kong hadden ingevoerd, was ik meer dan tevreden geweest. Gewoon niet persoonsgebonden, niet die onzin met activeren, niet die idioterie met opstaptarief en 1 uur geldig, maar gewoon puur en alleen betalen voor de afstand, etc etc.
Die keuze heb je hier ook. Opstaptarief zit je wel aan vast (maar goed, anders was eht een hoger kilometertarief) maar persoonsgebonden is een keuze, activeren is alleen voor abonnementen, ...
Op donderdag 9 juni 2011 @ 00:16 schreef EricOscuro het volgende: Ik heb hem nog niet, en hoef het de komende maanden gelukkig ook nog niet te gebruiken. Maar ik zit intussen wel te denken om een auto aan te schaffen. Ik heb nog wel een leuk bedragje op de bank staan...
Want ik zie het niet zitten om straks voor bijna elk vervoersbewijs een kaart aan te schaffen etc. Het zou tot zover zijn als er een algemene OV chipcard was met alle kortingsmogelijkheden voor alle vervoersmaatschappijen etc er op. Maar Voor korting bij de Noordelijke spoorwegen heb ik hun kaart nodig, voor korting bij de NS heb ik ook een aparte kaart nodig.
Voor een goed en duurzaam milieu heb ik veel over... zoals veel langer in de bus zitten als in de auto etc. Maar er is een grens bereikt. Rond het einde van het jaar gaat die auto er toch komen... en ja als ik een keer weer een auto heb, dan moet dat geld er ook uit... en zal ik me niet meer in het Openbaar Vervoer tonen.
Sad... maar als je het OV zo kapotmaakt als regering, dan houdt het een keer op.
Als je een NS voordeelurenkaart bezit ben je al klaar. Zet je daar je saldo op, en je kan overal reizen.
Hoe groot is het percentage wat het niet eens is met de OV die gestemd heeft op keuze 1( Bah....
Het is een fijne kaart, echter de km berekening is klote. Ben nu meer kwijt aan OV naar de stad dan dat ik mijn auto pak en deze 2uur in de parkeergarage zet:)
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de OV-chipcard, ik reis iedere werkdag dezelfde route en heb dus gewoon een maand-abbo op de kaart staan. In plaats van de kaart uit mijn portomonee te halen en aan de chauffeur te laten zien, haal ik mijn portomonee langs de scanner bij het in en uitstappen, iets minder werk, al is het redelijk verwaarloosbaar. In de metro heb ik nog nooit last gehad van een storing, in de bus een enkele keer, meestal echter bij het inchecken. Vroeger toen ik nog wel eens een strippenkaart gebruikt was dezelfde route soms 4 strippen en soms 5, dat probleem heb ik nu niet meer.
Op donderdag 9 juni 2011 @ 10:10 schreef Sirblade het volgende: Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de OV-chipcard, ik reis iedere werkdag dezelfde route en heb dus gewoon een maand-abbo op de kaart staan. In plaats van de kaart uit mijn portomonee te halen en aan de chauffeur te laten zien, haal ik mijn portomonee langs de scanner bij het in en uitstappen, iets minder werk, al is het redelijk verwaarloosbaar. In de metro heb ik nog nooit last gehad van een storing, in de bus een enkele keer, meestal echter bij het inchecken. Vroeger toen ik nog wel eens een strippenkaart gebruikt was dezelfde route soms 4 strippen en soms 5, dat probleem heb ik nu niet meer.
Hoezo maandabo. Die bestaat toch niet meer met de chip?
\[b\]"It's me Bitches..!!! "\[/b\] ********************************************************************* \[b\]Every Need Has An Ego To Feed\[/b\]..............
Op woensdag 8 juni 2011 @ 20:19 schreef Yi-Long het volgende: Voorlopig nog vrijwel geen gebruik van hoeven te maken, behalve incidenteel voor de bus. Maar dat het hele project een grote faal is, lijkt me vrij duidelijk.
Ze hadden gewoon het Hong Kong Octopus systeem 1-op-1 moeten overnemen, dus ook zonder persoonsgegevens, niet van die onzin in de randstad dat je voor 1 halte alsnog 2-3 euro kwijt bent, etc etc....
... maar zodra ik straks mijn chipcard-writer binnenheb en gratis kan reizen, zal ik er vast een stuk positiever over zijn...
De Octopus card werkt inderdaad perfect, metro, trein, ferry, taxi. Alles kan je er mee betalen. Hetzelfde principe (wel andere kaart) wordt gebruikt in Shanghai en daar ben ik ook erg tevreden mee! Ook hier kan je er alles qua vervoer mee betalen en een 20 minuten durende metro rit kost je wel hele 30 cent!
Beiden gewoon anoniem en kost wel een hele euro om te kopen (je krijgt zelfs al 50HKD of 40 kuai gratis erbij). Verder kan je het altijd netjes opwaarderen bij oplaadpunten of naar een servicepunt lopen welke op elk station aanwezig is. Leer hier eens van Nederland, ipv een heel nieuw systeem te verzinnen.
Straks terug in Nederland maar m'n cardreader tevoorschijn toveren Debiele prijzen!
Ik vind het veel handiger dan de strippenkaart, echter geeft het niet bepaald goed inzicht in de kosten van een rit. Daarbij is het wel wat minder als de halve bus uit moet stappen en uitchecken bij 1 deur.
De klassieke sterren abbonementen voor de bus/tram/metro? Die bestaan nog steeds.
Ow, hoe doe je dat dan?
\[b\]"It's me Bitches..!!! "\[/b\] ********************************************************************* \[b\]Every Need Has An Ego To Feed\[/b\]..............
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Ik vind de voorwaarden klote, maar chippen op zich vind ik wel prima.
De chipkaart is dus prima, maar ik ben niet blij met de kostenberekening.
Je kon eerst een zone-abo kopen en dan kon je je klem bussen en trammen binnen het zonegebied, en het maakte niet uit wanneer je dat deed.
Heb toch maar gestemd voor kaartjes, komt het beste in de buurt van mijn klacht.
*********************************************************************
\[b\]Every Need Has An Ego To Feed\[/b\]..............
Ze hadden gewoon het Hong Kong Octopus systeem 1-op-1 moeten overnemen, dus ook zonder persoonsgegevens, niet van die onzin in de randstad dat je voor 1 halte alsnog 2-3 euro kwijt bent, etc etc....
... maar zodra ik straks mijn chipcard-writer binnenheb en gratis kan reizen, zal ik er vast een stuk positiever over zijn...
Bovendien heb ik aan den lijve ondervonden hoe godsonmogelijk die hele kaart voor toeristen is. Ik had voor iemand anders een OV-chipkaart uit het automaat getrokken, en er 50 euro opgeladen. Maar toen ik deze persoon van schiphol afhaalde en hem probeerde in te checken bij NS, was de kaart ongeldig.
Stond een bordje (in het Nederlands, op Schiphol, lol) bij de incheckautomaat dat je eerst je kaart moet activeren via NS.nl. Dus ik koop maar een papieren kaartje voor hem en ga met mijn laptopje naar ns.nl om uit te zoeken hoe het werkt. Moet ik eerst registeren met email en al (hoezo anoniem?). Krijg ik een mailtje dat mijn aanvraag in behandeling is en 2 uur kan duren. Dus ondertussen amsterdam in. En ja, na enige tijd krijg ik een tweede emailtje waarin staat dat mijn kaart geactiveerd is, maar ik moet wel nogmaals langs het kaartjesautomaat om dit af te handelen. Wat een gedoe, dat is voor een buitenlander toch niet te doen als je op schiphol staat?
Je bent gewoon 3 uur in de weer om een kaart te halen om met de trein te mogen reizen. Waarom is een kaart die ik uit een NS-automaat haal niet automatisch compatible met de NS vervoersdiensten?
[ Bericht gewijzigd door Shakkara op woensdag 8 juni 2011 @ 20:33 ]
Houd je muil tegen Olijfboom, waardeloos varken.
Verder wil ik gewoon met een reis die 09.00 uur overschreidt gewoon na 9 uur met korting kunnen reizen.
Zolang ze dat niet geregeld hebben steken ze die kaart maar ergens waar de zon niet schijnt.
Geef mij maar gewoon kaartjesabonnementen voor in de bus en tram <3
Dan hoef je vooral in de tram helemaal niets te doen. Niet inchecken, niet-uitchecken, niet saldo checken, niet opladen.......helemaal niets!
Ga wel met de auto.
Daarnaast gaat dat kreng ook gewoon jaren mee. Wanneer ik er nu kom gebruik ik nog steeds de kaart die ik in 2005 kocht. En al mijn tegoed staat er nog op, en als ik dat ding even via een scanner bij een bepaalde paal haal zie ik ook nog steeds gewoon al mijn oude betalingen ermee staan.
Maar blijkbaar is dat allemaal in Nederland niet mogelijk...(!)
Ik vind het serieus schandalig. Maar blijkbaar is de politiek er zeer tevreden over en had het volgens hen nauwelijks beter gekunt...
Of, ze wilden er meer geld uithalen door het vooral niet overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik te maken voor de klant.
*********************************************************************
\[b\]Every Need Has An Ego To Feed\[/b\]..............
Maar het is wel degelijk zo dat er veel vreemde beslissingen gemaakt zijn, zoals:
* In en uit moeten checken per vervoerder, waarmee bijvoorbeeld overstappen van tram op metro op hetzelfde perron een heel onlogische stap wordt.
* Inchecken op perron voor metro, maar in het voertuig voor de tram, terwijl die ook op hetzelfde perron komen
* Na per ongeluk uitchecken fucking 3 minuten moeten wachten voordat je weer in kunt checken, terwijl je trein niet wacht (waarom niet gewoon 3 seconden?)
* Poortjes op plaatsen waar dat heel onhandig is (en die er dan dus ook in veel gevallen alsnog niet komen)
* Nergens kunnen controleren of je in- of uitgecheckt bent, terwijl de automaten vaak niet goed laten zien of het gelukt is
* Niet goed communiceren over de prijsveranderingen (ook al zijn de prijzen gemiddeld omlaag gegaan)
* Niet goed communiceren over de verschillende kaartsoorten
Zo zijn er nog veel meer dingen...
En NS faalt al helemaal met de invoering.
Kaartjes of, chipkaart maakt mij niet zoveel uit. Waar ik nu woon zijn alleen maar tickets te krijgen. Je steekt hier een kaart in een machine en de machine print de iets op de kaart en je bent ingecheckt. Werkt ook wel goed.
Al die haters hier
- Geen idee, heb nog geen ov-chipkaart, omdat ik nagenoeg nooit me het openbaar vervoer reis.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Mijn mening: de ov-kaart is typisch ambtenaren speelgoed.
Ik ben er tegen hoe het hier in NL is ingevoerd ter vergelijking met landen waar het beter/makkelijker/gebruiksvriendelijker/veiliger werkt....
Als we het hier gewoon 100% zoals in Hong Kong hadden ingevoerd, was ik meer dan tevreden geweest. Gewoon niet persoonsgebonden, niet die onzin met activeren, niet die idioterie met opstaptarief en 1 uur geldig, maar gewoon puur en alleen betalen voor de afstand, etc etc.
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Je betaald met je telefoon ook graag per kwartier?
Overigens gaan de abonnementen nog steeds per zone.
Het is een fijne kaart, echter de km berekening is klote. Ben nu meer kwijt aan OV naar de stad dan dat ik mijn auto pak en deze 2uur in de parkeergarage zet:)
Kan je tenminste lekker doorrijden met de auto.
Die bestaat toch niet meer met de chip?
*********************************************************************
\[b\]Every Need Has An Ego To Feed\[/b\]..............
Hetzelfde principe (wel andere kaart) wordt gebruikt in Shanghai en daar ben ik ook erg tevreden mee! Ook hier kan je er alles qua vervoer mee betalen en een 20 minuten durende metro rit kost je wel hele 30 cent!
Beiden gewoon anoniem en kost wel een hele euro om te kopen (je krijgt zelfs al 50HKD of 40 kuai gratis erbij). Verder kan je het altijd netjes opwaarderen bij oplaadpunten of naar een servicepunt lopen welke op elk station aanwezig is.
Leer hier eens van Nederland, ipv een heel nieuw systeem te verzinnen.
Straks terug in Nederland maar m'n cardreader tevoorschijn toveren
Heb er binnen NL zelfs nog nooit in gebruikt.
Fiets en auto heb ik voldoende aan.
Voor die 1 of 2 keer per jaar dat ik met de bus ga, wil ik geen OV chipkaart hebben. Dan koop ik wel een kaartje in de bus.
-Catbert: Evil director of HR
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
*********************************************************************
\[b\]Every Need Has An Ego To Feed\[/b\]..............
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken