Fortnite-speler Royalistiq opnieuw in actie voor Rode Kruis

Fortnite-speler Roy Beszelsen, beter bekend als Royalistiq, komt in december opnieuw in actie voor het Rode Kruis. Op 30 december organiseert hij ‘Royalistiq Live 3.0’ in het AFAS Circustheater in Scheveningen. Op het podium worden 100 gameplekken ingericht waar de YouTuber samen met 99 andere BN’ers, influencers en fans live Fortnite gaat spelen. Het evenement vindt plaats van 13.00 tot 16.30 uur. Op het YouTube-kanaal van Royalistiq kunnen fans meekijken met het evenement via een livestream.

Royalistiq organiseerde in 2018 ook een live fortnite-evenement met het Rode Kruis. Royalistiq: “Vorig jaar speelde ik alleen op het podium en dat was al onwijs tof. Dit jaar wilde ik er meer mensen bij betrekken. Bij grote acties zie je bijvoorbeeld dat BN’ers meedoen aan een belpanel, maar weinig mensen van onze leeftijd bellen nog. Dus vroegen we BN’ers en influencers of ze een middagje met ons wilde komen gamen voor het goede doel.”

YouTubers als Don de Jong, Quin de Zeeuw en Mees Dix spelen mee op 30 december. Ook Rode Kruis-ambassadeur Kaj der Ree, rapper Lange Frans en presentator Klaas van Kruistum komen een aantal uur mee-gamen. “Het is onwijs gaaf om te zien dat al deze mensen zich samen met mij willen inzetten om het werk van het Rode Kruis onder de aandacht te brengen. Het Rode Kruis helpt mensen over de hele wereld. Ik wil mijn volgers laten zien dat iedereen iets kan doen voor een ander, hoe klein ook. Ieder gebaar telt,” zegt Royalistiq.

Naast het live gamen vinden er ook verschillende activiteiten plaats in het AFAS Circustheater. Zo organiseert het Rode Kruis de ‘Break the Silence Disco’, een silent disco waar jongeren via een koptelefoon kunnen luisteren naar de verhalen en muziek van jonge migranten. Op het ‘Rode Bankje’ kunnen ze via een VR-beleving door de ogen kijken van Syrische vluchtelingen. Een EHBO-instructeur zal ter plaatse een aantal EHBO-demonstraties geven.

Onder de naam Royalistiq plaatst Roy Beszelsen vanaf 2015 dagelijks video’s op YouTube, waarin hij zijn game-kunsten vertoont. Hij heeft inmiddels bijna 750.000 abonnees en maandelijks ruim 280 miljoen weergaven.