Tunnel van Musk bijna klaar
Nog even en het is af. De tunnel van Musk, een ondergrondse verbinding van een kleine zes kilometer in zuidelijk Los Angeles en lopend van het parkeerterrein van het hoofdkantoor van SpaceX naar het stadion van de L.A. Dodgers.
Hoe anders dan via een tweet maakte Musk de aanstaande opening bekend. "De eerste tunnel is bijna klaar", en "Opent 10 december", waren de niet mis te verstane tweets van het nog immer populaire genie.
Musk's bedrijf The Boring Company werd in 2016 opgericht nadat de ondernemer zich enorm had opgewonden over het megadrukke verkeer in Los Angeles. Het idee is dat consumenten mét hun auto kunnen afdalen in een tunnel, om dan op speciale karretjes met ongeveer 200 kilometer per uur door de tunnel getransporteerd te worden naar een plek vlakbij hun eindbestemming.
Op de site van het bedrijf staan inmiddels wat foto's van de tunnel in aanbouw en in mei werd al een kort filmpje getoond.
Voorproefje tunnel van Musk (Bron: Youtube)
Uiteindelijk zal Musk een tunnel willen maken die van Washington D.C. tot aan New York zal lopen. Dit zal dan een echte Hyperloop worden, een tunnel die in een bijna-vacuum zal opereren en die nog veel hogere snelheden kan garanderen, waardoor een tripje tussen bovenstaande steden minder dan dertig minuten zal duren.
Neemt natuurlijk niet weg dat het alleen al proberen kan leiden tot allerlei inzichten en ontdekkingen. Zelfs als het niet werkt is men weer een heleboel kennis rijker. Dat zou de wetenschap tegenwoordig toch meer moeten doen. Gewoon doen. Niet alleen maar bedenken en er op papier naar kijken. Gewoon doen en kijken wat je tegenkomt. De grootste uitvindingen in de geschiedenis zijn realiteit geworden door mensen die prototype na prototype bouwde, tot er iets uit kwam dat werkte. Ik krijg het idee dat die instelling tegenwoordig nog maar zeldzaam is.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Niet omdat het idee slecht is, maar omdat mensen over het algemeen fucking retards zijn en dan standaard verkeerd dat ding oprijden of ergens onderweg naar hun karretje een aanrijding krijgen en dat alles stilstaat. Of moeten plassen halverwege tussen New York en DC
Hier, vuile, vieze wijsneus!/Kruipen met je kut
Was gewoon een zooitje en zijn "team" heeft het uiteindelijk weten af te maken.
Enige verschil is dat ze een kleinere diameter gebruiken en dat maakt 't boren ook wat makkelijker en sneller.
Ik ben heel benieuwd naar de veiligheidsvoorzieningen en de uiteindelijk werking, want echt geloven doe ik er niet in.
Booooring.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Zo zie je weer hoe bedrijven groot worden doordat ze veel kapitaal hebben en een key-person betrokken is, terwijl hun product echt niets bijzonders is.
Tegenstanders zijn waarschijnlijk ook van die figuren die beweerden dat Bitcoin nooit iets waard zou worden. Heerlijk om dat ongelijk te zien.
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg\[/b\]
De hyperloop zelf ook, ideetje van Musk maar de ontwikkeling besteed ie uit aan universiteiten en andere bedrijven die er aan hopen te verdienen.
Zo zal het denk ik ook gaan met Boring. Over een paar jaar zal je zien dat zij een aardig gedeelte van de tunnelboorderij in handen hebben. En het meeste zal zijn voor conventionele metro's, waar het echte geld te verdienen is. Echter waar zij een voorsprong hebben op de concurrentie is dat zij een geweldig ontwikkelbudget hebben op basis van hun hyperloop verhaal.
Dat is de kracht van Musk, om met een grandioze visie zich een positie te verwerven in een bestaande groeimarkt.
Doe ff normaal dat Musky's Boring company dat 2 jaar na oprichting beter doet. Je onderschat enorm hoeveel ervaring telt in projecten. En je doet net alsof de Nederlandse Ir geen flikker voorstelt. Het is juist andersom. Nederlandse Ingenieurs zijn buitengewoon bekwaam. Het zijn niet op geld beluste gelukszoekers zoals ze dat in de VS zijn. Onze Ingenieurs zijn ambachtsmensen.
Denk dat er, ook hier in Europa, mogelijk meer winst zit in het wegnemen van de noodzaak om perse te moeten reizen, om fysiek aanwezig te zijn.. het kan wmb nog veel flexibeler. Een hyperloop is een mooi idee, maar hoe flexibel en schaalbaar is die??
Leuk als ze bijv een hyperloop maken van Amsterdam naar pff Moskou.. maar als NL nog steeds dagelijks muurvast staat dan denk ik: Prioriteiten stellen, snap wel dat Hyperloop leuker en interessanter is voor die paar bollebozen, maar los eerst de files eens op en ga de aanwezige techniek nu eens goed gebruiken.. ga eerst die moeilijke kwestie aan, overleg met werkgevers, werktijden, etc.
Mja das niet sexy he
[ Bericht gewijzigd door Sander_K op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:26 ]
Maar dat is sowieso van belang, die ondergrond.
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
En dan in een tunnel in een trein die 200 km per uur gaat.
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken