NS past dienstregeling aan wegens storm
De NS past de dienstregeling donderdag aan vanwege de verwachte storm. Op de trajecten waar normaal meer treinen rijden dan eens in het halfuur, gaat dan eens in het halfuur een trein rijden. Hierdoor ontstaat meer ruimte om eventuele problemen op het spoor, zoals omgewaaide bomen of voorwerpen die door wind in de bovenleiding waaien, te verhelpen, aldus het spoorbedrijf.
Vanwege de harde wind kan ook niet ten zuiden van Rotterdam over de hsl-lijn worden gereden. Reizigers tussen de zuidelijke Randstad en Noord-Brabant reizen om via Dordrecht.
De NS zegt met de aangepaste dienstregeling het zekere voor het onzekere te nemen. Wel waarschuwt het bedrijf dat ondanks de aangepaste dienstregeling en andere extra maatregelen reizigers nog steeds hinder kunnen ondervinden. "NS en ProRail werken er hard aan om de gevolgen hiervan zo beperkt mogelijk te houden en eventuele verstoringen zo snel mogelijk te verhelpen", aldus de NS. Spoorbeheerder ProRail houdt extra storingsploegen en hulplocomotieven achter de hand om problemen op te lossen en de NS zet extra medewerkers in op stations om reizigers te helpen.
Reizigers krijgen het advies de reisplanner goed in de gaten te houden. Ze moeten rekening houden met drukte en een langere reistijd en worden opgeroepen zo mogelijk buiten de spits te reizen.
NS past dienstregeling aan wegens storm (Foto: ANP)
Daar 2 meter sneeuw NO PROBLEM
Wat een tyfus weer hier
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
De NS doet helemaal niets om de gevolgen beperkt te houden, ze maken de gevolgen alleen maar groter door minder treinen te laten rijden. Met vier treinen voor een omgevallen boom wachten, of opgepropt in twee treinen wachten voor een omgevallen boom, maakt het echt niet beter voor de reiziger.
Faalbedrijf
Treinen en infra zijn in Zwitserland veel meer op dit weer ingesteld. Dit kan in Nederland ook, dan moeten de infra en treinen aangepast worden en jaarlijks onderhouden worden. Dat kost op jaarbasis enorm veel geld en dat geld zal ergens terug moeten komen: de treinkaartjes gaan flink duurder worden. Wil jij voor die paar weken per jaar met hogere treinuitval en vertragingen een flink stuk meer voor je kaartje betalen? Verreweg het grootste deel van de Nederlandse bevolking namelijk niet.
Sowieso is het Zwitserse spoor niet te vergelijken met het Nederlandse spoor: In Zwitserland rijden er veel minder treinen op het spoor dan in Nederland, is de bezettingsgraad qua reizigers een stuk minder groot dan in Nederland, is de gemiddelde halteringstijd een flink stuk hoger dan in Nederland, owja... en de prijzen van kaartjes zijn een stuk hoger dan in Nederland.
Zwitserse vervoerbedrijven komen zelfs in Nederland kijken hoe 'wij' het doen.
Echter;
De enige reden dat NS dit doet is om het punctualiteit cijfer hoog te houden, want zodra die boom op het spoor ligt, of er nu 1, 2 of 6 treinen per uur rijden, die kunnen er dan echt niet langs.
En wanneer je vooraf je dienstregeling aanpast vervallen ook zaken als geld terug bij vertraging van de vooraf aangekondigde vervallen treinen.
Daarnaast zijn de overstaptijden nu zo opgerekt dat ondanks dat je zo 30-45 minuten later op je bestemming bent, als je een overstap hebt, er geen recht is op enige vergoeding.
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
Heb je al een noodvoorraad water aangelegd voor 14 dagen om die chaos te overleven? Zaklamp, bruine bonen, survivalmes met ingebouwd kompas gereed liggen?
Door "onverwacht" winterweer..
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken