Vettel snelste, zware crash Grosjean
Sebastian Vettel heeft in de tweede vrije training voor de Grand Prix van Maleisië het baanrecord verpulverd. De Duitser reed met de Ferrari naar een tijd van 1.31,261 waarmee hij ruim sneller was dan teamgenoot Kimi Räikkönen. De training werd voortijdig beëindigd door een zware crash van Romain Grosjean.
De Fransman schreef een kwartier voor het einde van de sessie zijn Haas af nadat hij op een openstaande putdeksel was geklapt. De band rechtsachter klapte direct, waarna de onbestuurbare bolide de bandenstapels in verdween. Het bleek dat de Mercedes van Bottas er overheen was gereden, waardoor het deksel los was geraakt. Nadat ook Räikkönen erover heen had gereden ging deze omhoog staan. Grosjean zelf stapte na zijn klapper ongedeerd uit.
Op het droge asfalt bleek dat Ferrari de zaken goed voor elkaar had, want Vettel en Räikkönen staken er met kop en schouders bovenuit, voor de Red Bulls van Daniel Ricciardo en Max Verstappen. Verrassende nummer vijf was Fernando Alonso met de McLaren. De Spanjaard bleef de worstelende kampioenschapsleider Lewis Hamilton en zijn Mercedes-teamgenoot Valtteri Bottas voor. Hamilton en Bottas maakten halverwege de sessie van hun bolides nog wel even een grindhapper, waardoor monteurs overwerk hadden.
Een filmpje van de crash (Bron: YouTube)
Uitslag
Pos | Coureur | Team | Tijd | Verschil | Ronden |
1 | S. Vettel | Ferrari | 1:31.261 | 23 | |
2 | K. Räikkönen | Ferrari | 1:31.865 | +0:00.604 | 19 |
3 | D. Ricciardo | Red Bull | 1:32.099 | +0:00.838 | 19 |
4 | M. Verstappen | Red Bull | 1:32.109 | +0:00.848 | 11 |
5 | F. Alonso | McLaren | 1:32.564 | +0:01.303 | 14 |
6 | L. Hamilton | Mercedes | 1:32.677 | +0:01.416 | 15 |
7 | V. Bottas | Mercedes | 1:32.720 | +0:01.459 | 21 |
8 | S. Perez | Force India | 1:32.862 | +0:01.601 | 20 |
9 | N. Hülkenberg | Renault | 1:33.060 | +0:01.799 | 24 |
10 | E. Ocon | Force India | 1:33.096 | +0:01.835 | 24 |
11 | J. Palmer | Renault | 1:33.381 | +0:02.120 | 26 |
12 | F. Massa | Williams | 1:33.394 | +0:02.133 | 20 |
13 | S. Vandoorne | McLaren | 1:33.673 | +0:02.412 | 15 |
14 | L. Stroll | Williams | 1:33.818 | +0:02.557 | 16 |
15 | P. Gasly | Toro Rosso | 1:34.043 | +0:02.782 | 22 |
16 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:34.104 | +0:02.843 | 19 |
17 | R. Grosjean | Haas F1 | 1:34.118 | +0:02.857 | 18 |
18 | K. Magnussen | Haas F1 | 1:34.343 | +0:03.082 | 17 |
19 | P. Wehrlein | Sauber | 1:35.246 | +0:03.985 | 29 |
20 | M. Ericsson | Sauber | 1:35.697 | +0:04.436 | 27 |
-Jeremy Clarkson-
Ik zag het eerst eigenlijk niet, maar als je goed kijkt naar het stukje wat uitvergroot wordt in het begin dan zie je daar iets bewegen als bottas en de ferrari er overheen rijden, voor grosjean wordt het einde auto.
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
...ik lees in spanning de Ferrari-tweets.
Underestimate me
El Coño
ウイスキー
De betrouwbaarheid is wel nog steeds een issue. Ze hebben, denk ik, de grootste stappen gemaakt van het veld. Maar dat is niet moeilijk als je van 'opwarmronde niet halen' naar 'race uitrijden' gaat.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken