Nieuws
Twee doden door spookrijder op de A4
Een spookrijder heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een dodelijk ongeluk veroorzaakt op de A4 richting Amsterdam, bij het Prins Clausplein.
De spookrijder, die bij Leiden de weg op was gegaan, is daar zelf bij om het leven gekomen. Ook de bestuurder van een auto waar de automobilist tegenaan reed, is overleden. De politie meldt dat de doden een man en een vrouw zijn, maar kan nog niet zeggen wie van de twee tegen het verkeer in reed.
De A4 is bij het Prins Clausplein in de richting Amsterdam urenlang afgesloten geweest. De weg ging om 08.20 uur weer open, meldde de ANWB.
Twee doden door spookrijder op de A4 (Foto: ANP)
En dat alles is onjuist, doorrijden is hoe-dan-ook gevaarlijker dan stoppen.
Sterkte aan de nabestaanden van beiden, hier kun je je niet op voorbereiden...
Hoe dwaas moet je zijn om te proberen met 200-250 km/h onderlinge snelheid elkaar te ontwijken?
Mijn weghelft was afgesloten vanwege werkzaamheden, dus ik moest op de rechter baan van de linker weghelft rijden. Er stonden verder geen afzettingen, het was donker en er was ook geen verkeer, behalve die ene auto die op mijn baan reed. Maar dat zag ik heel laat, gelukkig ging hij\zij net op tijd naar rechts.
-Catbert: Evil director of HR
We hebben zoveel systemen in auto's, is er nou geen automagische functie mogelijk die de auto uitschakelt bij het verkeerd gebruik van een oprit/afrit?
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Auto's die beide met 100 km/h frontaal botsen word geen 200 km/h netto.
Dan blijft de botssnelheid voor beide gewoon 100 km/h.
Dit heb ik bij mythbusters toevallig een keer gezien. Die fout maakte ik ook eerst.
Voor de nabestaanden veel sterkte gewenst.
ja nadert elkaar dan alsnog met SNELHEID A + B
als jij dan A bent en je weet dit te verminderen gaat dit absoluut helpen
ook krijg je daardoor net iets meer tijd om te reageren (niet veel uiteraard)
of t genoeg is om een ongeluk te voorkomen? geen idee
wanneer het dan toch tot een klapper komt of je t dan wel overleeft?
tja dat is een kwestie van geluk, maar het helpt zeker in het minderen van de totaal snelheid
REMMEN heeft dus voorkeur, bij ontwijken weet je namelijk ook niet of je de goede kant kiest
of de spookrijder mist maar in een slip raakt en dan alsnog overlijdt
PS: op een breede (zeg voor t gemak) 5baans weg zou uitwijken wel statisch de betere optie zijn!
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Toen had je nog geen telefoon op zak zoals nu.De wegenverkeersdienst had destijds nog van die mooie cabriolet Porsches.
Wel trachten te zorgen dat obstakels vermeden worden. Maar ook dát raken is beter dan plat gereden worden door de spokende tegemoetkomer.
Hij heeft het niet over botsingsenergie maar relatieve snelheid.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken