Nieuws
FIA wil goedkopere motoren in Formule 1
De internationale autosportfederatie FIA werkt aan een plan om met ingang van 2017 een tweede type motor in de Formule 1 te introduceren. Die motor moet een goedkoop alternatief worden voor de huidige V6-turbo's.
De nieuwe motoren moeten een alternatief vormen voor de huidige 1.6 liter hybride V6-turbokrachtbronnen. Het is de bedoeling dat de motoren vergelijkbaar zijn met de 1.6 liter V6-turbo's, maar door simpelere techniek een stuk goedkoper worden aangeboden. De FIA wil de motoren voor zes miljoen euro per jaar aanbieden. De huidige motoren kosten al snel 18 miljoen euro. Op het moment zijn er vier leveranciers in de sport, Ferrari, Honda, Mercedes en Renault.
De hybrides vs de none hybrides met allemaal vage regeltjes over max vermogen enzo
Het is algemeen bekend dat die veel goedkoper te produceren zijn.
Milieugekkies gaan maar lekker Formule E kijken.
http://motorsport.nextgen(...)to-rivals,96208.html
Nu maken twee autofabrikanten de dienst uit.
foto
Met die torretjes heb je weer bruut vermogen, het mooist denkbare geluid en relatief spotgoedkoop.
tikje zwaar, dat dan weer wel
Dan over de jaren 90,
Yamaha, Peugeot en Hart hebben nooit een erg grote rol gespeeld, Mugen kon soms even aanklampen. Mercedes/Ilmor is echt niet altijd goed gegaan, pas toen McLaren met ze samen ging met Hakkinen en er echt geld naartoe ging ging het vooruit. (Helaas voor Sauber destijds)
Leveranciers komen en gaan, zeker als er een groot bedrijf achter zit.
[ Bericht gewijzigd door Glijdt_licht op maandag 26 oktober 2015 @ 23:08 ]
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Maar Max was wel goed zondag
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
1950-1953 was 1,5L supercharger of 4L atmosferisch
1954-1960 was 750cc supercharger of 2,5L atmosferisch
1961-1965 was 1,5L atmosferisch
1966-1986 was 1,5L supercharger of turbo of 3L atmosferisch
1987-1988 was 1,5L supercharger/turbo of 3,5L atmosferisch
1989-1994 was 3,5L atmosferisch
1995-2005 was 3L atmosferisch
en tot en met 1999 mocht je zelf moesten hoeveel cilinders je wilde. Toyota heeft bv nog aan een V12 gewerkt tot die verboden werd en destijds de V10 verplicht werd.
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Elk team dat voor een goedkope motor kiest weet gewoon dat hij nooit gaat winnen.
Leuk voor Manor of zo, maar daar gaat een beetje team (STR, FI, Sauber, Lotus, ...) toch nooit aan beginnen denk ik.
Maar verder reed vrijwel elk team met Ford motoren. In de jaren 80 had jr ook gewoon gradaties per motor. De Honda die Lotus kreeg was niet zo goed als die van McLaren bv.. Net zoals Sauber jarenlang afgedankte Ferrari motoren had.. Van 1996 t/m 2003? Toen BMW ze overnam..
In 1998 had Stewart bv de goede Ford motoren, en Minardi en Tyrrell hadden de afdankertjes.
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
FIA en Ecclestone hebben deze absurde situatie geschapen door onrealistische eisen te stellen aan het huidige motorconcept. Overstappen naar een nieuw motorconcept is op zich een goed idee, maar dat moet dan wel na een realistische periode, zodat de motorfabrikanten niet het idee hebben dat het dus geen zin meer heeft om enorm te investeren in een motorconcept, omdat dat volgend jaar alweer veranderd kan zijn. Een verstandiger stap voor de FIA zou zijn om de vorige generatie 2,4l V8 motoren weer toe te laten naast de huidige hybride-motoren, zodat de fabrikanten niet meteen weer hoeven investeren in weer een ander motorconcept.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken