Nieuws
HTC verlaagt omzetprognose met 35 procent
De Taiwanese smartphonefabrikant HTC heeft zijn omzetprognose voor het tweede kwartaal met 35 procent verlaagd. Het bedrijf kondigde maandag ook een forse afschrijving aan waardoor het in het eerste kwartaal een verlies zal lijden.
HTC gaat nu uit van een omzet van 33 miljard Taiwanese dollar (bijna 953 miljoen euro), waar eind april nog een raming werd afgegeven van 46 à 51 miljard dollar. De bijstelling is te wijten aan een lagere vraag naar mobieltjes in het duurdere segment en zwakkere verkopen in China. In de cijfers over het eerste kwartaal wordt een afschrijving van 2,9 miljard dollar geboekt.
Na het slechte nieuws dook de koers van HTC op de beurs in Taiwan met bijna 10 procent omlaag, de grootste koersval in tien jaar.
HTC (ANP)
HTC is gewoon keihard ingehaald en van de markt gestoten door Samsung. Best jammer, want mijn HTC Desire2 HD was een prima Android toestel 4 jaar geleden, maar daarna kwam Samsung met een beter design, mooiere technieken en vooral betere prijzen.
Zal me niks verbazen als HTC overgenomen wordt door een merk zoals Huawei..
[ Bericht gewijzigd door patrick_1980 op maandag 8 juni 2015 @ 23:54 ]
Desondanks gun ik het HTC, als één van de weinige telecombedrijven, van harte. Ondanks dat ik elke zoveel maanden wel een keer loop te kankeren op HTC, gebruik ik het merk al 5 jaar hoofdzakelijk en ben ik van plan mijn huidige, twee jaar oude M7 nog wel een paar jaar te bljven gebruiken. In de hoop dat HTC dan eens een toestel uit brengt waar ze wel alles goed voor elkaar hebben.
daarnaast is het verschil tussen consument en zakelijk niet te vinden hierin.
daarnaast is de HTC M9 nog steeds een beter toestel als de S6
doe zelf ook telefonie op me werk, en hoeveel mensen wel niet bijna huilend aan me balie staan.
omdat ze allemaal een update hebben gehad naar lollipop en hierdoor alle icoontjes anders zijn, bij vele viel de wereld in mekaar!!. bij de HTC hoor je niemand omdat ze gewoon de zelfde iconen hielden.
de dial structuur is beter van HTC, ken meerdere mensen die doordat ze van uit de zaak een HTC hebben gehad nu een dial app downloaden omdat ze bij de sense die ervaring hebben opgedaan en eigenlijk niet meer willen missen.
zo moet je dus bij samsung om te bellen veel meer handelingen doen dan bij htc.
en wanneer je dus voor je werk meer als 200 belletjes per dag moet doen.
dan heb je er baat bij dat je niet 4 handelingen per belletje extra moet doen.
maar goed zo zijn er nog zat dingen.
enigste wat Samsung snel gewijzigd heeft is de menu structuur, die hadden ze op de S6 eerst nog orgineel staan dan heb je een tering lange lijst om elke keer door te scrollen.
foto
zoals je op het plaatje ziet had je dacht 8 schermen om door te scrollen met daarbij kinderlijke kleurtjes.
wanneer je de stock android neemt of de sense zal je dit niet hebben.
Sorry maar persoonlijk zin dit allemaal kleine dingen waarop ik mijn conclusie trek dat samsung juist consument gericht is en niet zakelijk.
HTC juist daarin tegen heeft zich meer gericht op de zakelijke markt, je zal een zaken man eerder met een htc of een apple zien lopen dat met een samsung
Batterij die sneller slechter wordt, onbetrouwbaar intern werk zijn twee zaken waar sowieso sprake van is. In Nederland hebben ze dan ook nog eens een slechte support die ontzettend vaak fouten maakt en een procedure die ontzettend star is. Zoals vermeld, is het de reden dat veel partijen die zich specifiek richten op zakelijke klanten geen HTC meer aanbieden.
Omtrent Sense is de manier waarop artikelen getoond worden wel degelijk commercieel opgezet. Het zou me ook niets verbazen wanneer ze die gegevens gewoon verzamelen. En vergeet niet dat we bij de volgende update, reclame in Sense krijgen.
Ja, dat is de reden dat HTC dat doet... Dat geloof je toch zelf niet? En je kan ook dezelfde icoontjes ietsje in stijl updaten.
Gewenning is iets normaals.
Werkt naar mijn idee zo goed als hetzelfde. Of is dat op de nieuwe Touch Wiz opeens omslachtig geworden?
Dit was inderdaad fucking irritant als je verwacht hetzelfde te krijgen als de standaard structuur van Android of iets dat erop lijkt. Maar als je het gewend bent, is dat geen probleem natuurlijk.
Gezien het verschil in verkopen tussen Samsung en HTC lijkt me dit èrg sterk. Eigenlijk weet ik (en jij ook) dat het gewoon niet waar is. Veel mensen overwegen HTC niet eens. Verder is de iPhone het bewijs dat 'zakelijke' klanten eigenlijk niet zo veel verschillen van overige consumenten. Want wanneer je kijkt naar productivity is iOS natuurlijk geen logische keus en zou ik veel gevallen Blackberry een optie moeten zijn (en in specifieke gevallen zelfs de enige optie) wegens de messaging-oriëntatie en de beveiliging.
Geldt overigens ook voor normale consumenten die niet veel apps installeren maar wel uitgebreide messagingbehoeften hebben.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken