Verstappen: een eenzame race met weinig actie
Autocoureur Max Verstappen wil zijn eerste Grote Prijs van Canada snel weer vergeten. "Ik ben blij dat deze race er op zit", reageerde hij zondag op Verstappen.nl na zijn finish op de vijftiende plaats.
De Limburgse tiener begon de GP vanwege twee straffen op de voorlaatste, negentiende plaats. "Mijn start was goed en het eerste deel liep ik in op mijn voorgangers. Ik heb kunnen laten zien dat de snelheid er was. Daar ben ik blij mee."
Tijdens zijn pitstop moest hij nog eens tien seconden wachten vanwege een resterende tijdstraf en keerde hij weer achterin het deelnemersveld terug op het circuit Gilles Villeneuve. "Ik lag ver achter en het was een eenzame race met weinig actie."
Hij wist nog in de slipstream te komen bij Marcus Eicsson maar koos ervoor om niet passeren, legde de jonge coureur van Toro Rosso uit. "Op een gegeven moment waren mijn voorbanden versleten en had ik niet meer het voordeel van de grip. Ik besloot achter hem te blijven om de auto en motor te sparen en veilig te finishen."
Als hij nu al zo rijdt dan hoeft hij volgens mij niet lang te wachten op een aanbod bij een ander team.
--) die nieuwe midden oosten circuits; die zijn mega saai.
Was trouwens wel ongelofelijk om te horen dat al halverwege de race vrijwel iedereen moest "liften en coasten" om brandstof te besparen. Aan het einde hadden Hamilton en Rosberg iets van 99,3 en 99,5 kg van de 100 kg brandstof verbruikt. Hamilton moest brandstof besparen waardoor Rosberg dichterbij komt. Daarna moet Rosberg brandstof besparen waardoor Hamilton weer uitloopt. In 1 woord: belachelijk.
F1 zit duidelijk op een dood spoor, dit heeft weinig meer met racen te maken. Zelfs in de WEC hebben ze niet dit soort idiote regels en daar zie je veel spannender gevechten.
Kijk maar eens naar de berichten die zij stuurden tijdens de GP van Monaco.
- rare brandstofregels
- verplichting niet op de beste banden te rijden
- DRS
- KERS (of hoe het systeem nu dan mag heten)
Nee....gewoon volle bak gaan met die auto's is er niet meer bij. Ik snap dat men wil proberen F1 "haalbaar" te houden voor meer dan 3 teams en dat men de snelheid een beetje binnen de perken wil houden omdat dode coureurs niet echt reclame zijn voor de sport...maar zo is het wel erg vreemd.
Tanken tijdens de race was spectaculair, maar kan me nog voorstellen dat dit om wille van de veiligheid is verboden. Waarom dan niet gewoon de hoeveelheid kg brandstof vrijgeven? Kunnen de teams lekker uitzoeken wat optimaal is. Beetje lichter en "zuiniger" rijden, of meer kg meenemen en het uiterste uit de brandstofpomp en motor halen. En niet de max van zoveel kg per tijdseenheid met een log op de brandstofflow. Wist niet wat ik hoorde toen Olav Mol dan meldde.
Moet zeggen dat ik Max wel beter vind rijden dan zijn pa. De inhaalakties zijn strak en zonder twijfel. Ook de brains om niet onnodig het onderste uit de kan te halen.
...side note....wel leuk dat Grosjean een straf kreeg. Hij flikt nu twee GP's achter elkaar een smerig truukje en hij heeft het niet eens door. Dat is pas onveilig. "He hit me, he hit me!" Om je te bescheuren!
http://www.telegraaf.nl/t(...)ankt_Mercedes__.html
En dit bericht eerder dit jaar: http://www.gpupdate.net/n(...)verstappen-red-bull/
foto
En miljarden andere aardbewoners ook niet.
Poetin, ga weg. Alsjeblieft.
Maar precies wat je zegt, dit is geen racen meer maar een technologisch festijn. Je moet een halve ingenieur zijn om er nog uit te komen met al die ERS systemen. Bovendien moet voor elke bocht de rembalans aangepast worden, moet je spelen met engine-settings, DRS, moet je brandstof besparen én je banden heel houden. Het belachelijkste was dat Rosberg inliep op Hamilton, maar daarna 10 ronden banden, brandstof en remmen moest sparen. Dan zijn er nog allerlei regelementen met straffen voor van alles en nog wat. Dit gaat helemaal nergens meer over. Ik maakte al een vergelijking met de WEC, waar de regels wat soepeler zijn en de coureurs dus constant met elkaar in gevecht zijn. Ook leuk daarin is dat Toyota, Audi en Porsche elk hun eigen hybride systeem gebruiken, waardoor de auto's op verschillende banen en soms zelfs op verschillende gedeeltes van de baan voor- of nadeel hebben. Dat maakt het nog spannender.
Persoonlijk denk ik dat de F1 snel moet veranderen, anders haakt het publiek, en daarmee de sponsors af.
Helemaal aan me voorbij gegaan dit.
En fokking saai, dat is F1 al minstens twintig jaar en dat is jammer want het zou met een paar kleine aanpassingen een van de mooiste kijksporten kunnen worden, het kan niet vaak genoeg herhaald worden.
Hehe, ik zie net dé highlight van de race in het journaal uitgelicht worden: Een overstekende marmot.
Poetin, ga weg. Alsjeblieft.
Geef mij maar Nascar(schitterende pitsstops en oval races met spanning) en Indycar waar acties en inhalen de normaalste zaak van de wereld is. Zelfs op de stratencircuits en gewone circuits dus niet de ovals vinden tal van inhaalacties plaats bij het IndyCart.
krik, krak, sjiemela, sjiemela
Dusssss
[ Bericht gewijzigd door Brabiliaan op maandag 8 juni 2015 @ 20:22 ]
Ik kan zo 10 boeiende races op dit circuit noemen voor 1 saaie.
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny\[/i\]
Nee?
Doe maar eens.
Nou snap ik waarom de Nederlandse commentator op Veronica eergisteren die Grosjean zo enorm door de schuurzak moest halen.
Poetin, ga weg. Alsjeblieft.
Feit is dat hij goed is. Hij heeft heel veel bereikt, eerst met karten, daarna met F3, en spoedig ook met F1.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken