Ontevreden Red Bull dreigt met vertrek
Red Bull was niet bepaald te spreken over het optreden bij de eerste race van dit seizoen in Melbourne. Adviseur Helmut Marko dreigt zelfs dat het team uit de Formule 1 stapt als de technische regels niet veranderen. "We zijn erg ontevreden over de manier waarop de Formule 1 wordt geregeerd en wordt geleid. We denken ook zeker na over een vertrek uit de sport als de kosten niet meer tegen de inkomsten opwegen", zei Marko tegen de Duitse media.
Ook teambaas Christian Horner baalde na de soevereine zege zondag van regerend wereldkampioen Lewis Hamilton in zijn Mercedes en de tweede plek van zijn Duitse teamgenoot Nico Rosberg. "Ik ben bang dat de interesse afneemt, als dit zo doorgaat", stelde Horner.
Toto Wolff, de hoogste baas van Mercedes, reageerde met duidelijk taal op de kritiek van de concurrent. "In Jeruzalem is een muur, waar men voor kan staan en tegen kan klagen. Misschien moeten ze daar eens heen gaan."
Wat een huilies
Uitgaven = inkomsten neem ik aan?
Oeps, rekenfoutje in de spreadsheet bij Red Bull.
Na narekenen blijkt Marko ineens zeer tevreden.
Poetin, ga weg. Alsjeblieft.
Eigenlijk zou er weer een race moeten zijn waar minder regels zijn, gewicht van de auto+coureur mogen ze wel vrijgeven, bandenmarkt weer open, etc.
Als Riccardio gisteren 1e was geworden was zou dit nieuwsbericht er niet eens zijn geweest. Dat er veel dingen fout zijn met de huidige F1 klopt maar wat RB nu doet is gewoon huilie huilie gedrag.
Iets verder nadenken en je snapt waarom Red Bull klaagt. Zij verbinden zich uitsluitend aan sporten en activiteiten die exclusief, extreem en gericht op jongeren zijn. En met die strategie zijn ze zeer succesvol.
De F1 is tegenwoordig geen van deze dingen meer. De motoren zijn nu al verouderd en irrelevant, de technologie is bijna volledig gestandaardiseerd en er zijn banden met opzet slecht gemaakt om een soort neppe show neer te zetten. Red Bull is hierdoor volledig afhankelijk van Renault die hun motor maar niet op orde kunnen krijgen.
Televisiekijkers haken over de hele wereld massaal af om bovenstaande redenen.
Dus denk even na voor je zulke simpele dingen roept enkel en alleen uit afgunst omdat Red Bull een paar jaartjes de beste was.
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Televisiekijkers haken voornamelijk af, doordat de F1 steeds meer achter de decoder verdwijnt, al is in de UK en USA het aantal kijkers vorig jaar gestegen ten opzichte van 2013.
En ja, Red Bull is afhankelijk van Renault, maar om daarom maar meteen te dreigen met een vertrek... Hadden ze in 2009 moeten doen toen de nieuwe regels voorgesteld werden. Dat hebben ze niet gedaan. Dus moeten ze nu niet zeuren. Als Renault wel succesvol was geweest had je ze niet gehoord.
\[b\]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."\[/b\] - Joe Saward
Tegenwoordig is het net de NS, rondjes rijden, en bij de wissels word het spannend.
het komt op mij over als een soort van Demo race, zeer jammer allemaal.
het is nu al jaren zo (sinds shumacher tijdperk in de rode koekblikkies) dat er gewonnen word zonder al te veel nipte/gevochten zege's, soort van individueel tijdrijden.
Wanneer je raced, heb je risico's, wij leven in een tijd waarin risico's volledig uitgeband worden. Hoe moet je dan racen ?
ik zeg niet dat er jaarlijks doden moeten vallen of uberhaubt dat dat het doel moet zijn, maar om de regels zo toe te spitsen op de veiligheid is slecht voor een sport.
Zet vettel in de mercedes, en zet hamilton in de ferrari/redbull en de uitslagen blijven het zelfde wat het auto nummer betreft, zo verziekt is de sport in mijn ogen.
Hamilton is een agressieve rijden van origine, veel actie op de baan en mooie inhaal acties.
dit is compleet vernietigd in zijn eerste jaren bij mclaeren omdat je stop en go's ervoor krijgt.....
het valt mij vaker op dat ik onbewust zit te genieten van de indycar of nascar series op tv.
die dingen zijn zo stil van binnen dat er tijd en geld ingestoken is om een soort van motorgeluid na te bootsen over de speakers.....
klinkt je diesel ineens als een benzine auto.....
Mercedes ligt gewoon te ver voor of de FIA moet nog met maatregelen komen(extra engine tokens voor iedereen behalve mercedes).
Wie weet dat het middenveld nog interessant wordt, maar je wilt juist gevechten aan de kop.
Red Bull was de meester van de geblazen diffuser en downforce. Helaas is de renault ten opzichte van de overige motoren zo slecht dat ze dat niet meer kunnen compenseren.
Nu was de afgelopen race echt een tegenvaller, 11 auto's aan de finish.
Als je reed was het knap om geen punten te halen
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Als iemand denkt in de race sneller te zijn door zijn gehele motor te wisselen dan moet ie dat kunnen doen vind ik.
20 banden stops, prima!
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
En nee, in de UK is het aantal kijkers gedaald ondanks het kampioenschap van Hamilton. De dalende trend is al een aantal jaren aan de gang. Inderdaad door de decoder maar ook door de belachelijke regels en nog slechtere banden.
De F1 is in 2009 de verkeerde weg ingeslagen en daar betalen ze nu de prijs voor. En dan vind ik persoonlijk het geluid van de auto's best tof.
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
dit alles om het veld dichter bij mekaar te brengen.
daarnaast won Redbull niet met een ronde voorsprong.
dus ben het wel een beetje eens met Horner.
het word mercedes teveel in de schoot geworpen en gelijk heid word niet gezocht.
persoonlijk vind ik dat er een luchtje aanzit.
De snelste auto's met de best motoren, bijzondere/inovatieve vindingen mbt stroomlijning, banden die zo goed plakten dat je op de kop door een tunnel zou kunnen rijdend icm de downforce.
Tegenwoordig hebben al die lullige regeltjes dat kapot gemaakt.
Het heeft geen zin iets bijzonders te bedenken of het wordt door de regels tegen gehouden.
De banden worden zo gemaakt dat ze elke 3 ronden weer een andere wegligging creëren om het spannend te houden.
En de doodsteek de DRS zones.
Waarom een gewaagde inhaalpoging doen als je met DRS er in de volgende zone zo voorbij kunt, gevechten op de baan hebben niet zoveel zin meer.
Erg jammer
Zelfde gold voor de F-Duct van Mercedes of de ophanging van Lotus. Het gaat om verduidelijking van de regels en niet om aanpassen van de regels.
\[b\]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."\[/b\] - Joe Saward
Vind ik prima hoor, dat maakt de strijd nog een beetje spannend (alhoewel Vettels laatste WK oersaai was natuurlijk).
Maar Mercedes heeft nu zo'n enorme voorsprong en er wordt niks aan gedaan.
2015 is al weer beslist, maar laten we dan hopen dat 2016 nog spannend wordt.
Check de berichten en comments eens van 2 jaar geleden. Zaten we eigenlijk in dezelfde situatie.
Oersaaie races waarbij de winnaar vantevoren al vast stond.
Willen we die situatie in 2016 ook weer?
Het maakt in feite geen hol uit wie je in die Mercedes zet.
Hij wordt toch wel Wk (of anders 2e).
Er is totaal geen competitie en dat nu al 2 jaar op rij.
Maar feit is dat ze regels hebben gemaakt die ze nu niet meer aan kunnen passen.
4 motoren per jaar. Ricciardo heeft al 1 motor verneukt dus die weet dat ie 5 races moet starten met 10 plekken straf. Seizoen voorbij, kan niks meer aan verandert worden.
Mercedes 100pk meer.
Kan niks meer aan gedaan worden want niet genoeg tokens.
Aerodynamische voordelen.
Kan niks aan gedaan worden want er zijn nog maar 3 test dagen over een heel jaar (ok iets meer maar you get the point)....
Waar is de tijd dat een team het seizoen begon met 1 seconde achterstand om vervolgens op het eind van het jaar toch de snelste auto te hebben en het WK net te winnen/verliezen?
Ik vind het wel leuk dat er een jonge Nederlander meedoet, en het spel is ook leuk.
Renault heeft de meeste token van allemaal dacht te horen 18 of 24 tokens genoeg om bijna een nieuwe motor te ontwikkelen.
en gaat er ook niet om dat hij al een motor verspeeld heeft. het gaat om reglementen en bij redbull werd alles weggehaald om gelijkheid te brengen. en denk jij dat mercedes niet op het randje zit nu?? tuurlijk wel.
En Red Bull had dit jaar de mogelijkheid om een nieuwe krachbron te nemen, Ferrari of Mercedes maar ze wilden zelf lievr bij Renault blijven (waarschijnlijk omdat ze wilden afwachten wat de Honda motor doet zodat ze volgend jaar daarop over kunnen stappen)
Gewoon omdat M. en F. nog altijd bang zijn voor het RB chassis, dat waarschijnlijk beter is.
Ze klagen omdat deze motoren nog niet doorontwikkeld zijn en de verschillen dus nog erg groot (kunnen) zijn.
En Mercedes straffen omdat ze hun werk goed voor elkaar hebben vind ik ook wat te ver gaan.
Underestimate me
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/194433.html
Onikaan ni ov dovah
Schijnt in dit land normaal te zijn.
Het is net als bij de FIFA corrupte klootzakken maken de sport kapot en de helft gaat er in mee ik zeg terug naar 95,96,97.
wacht ff
wat?
tokens om een motor te ontwikkelen?
is dat nieuw of was dat altijd al zo, indien nieuw, is dit vort een role playing game waar je coureurs xp van krijgen en je dan nieuwe shit kan ontwikkelen?
edit:
ik heb dit ff gegooglet.
Kom fucking op zeg als we RPG spelletjes in welke vorm dan ook willen spelen dan hebben we daar games voor. Dit is geen F1 meer. Dit is gewoon bras.
[ Bericht gewijzigd door BlackStar2k op maandag 16 maart 2015 @ 22:47 ]
De snelheidssensatie is ook een stuk minder dan voorheen. Ik ga zeker niet meer live kijken.
Onikaan ni ov dovah
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken