'Lastminutereis boeken niet meer lonend'
Reizigers die mikken op flinke kortingen door zo laat mogelijk te boeken, komen tegenwoordig van de koude kermis thuis. Veel 'lastminutereizen' vertrekken pas over enkele weken en zijn bovendien vaak niet voordeliger. Daarvoor waarschuwt de Consumentenbond vrijdag.
Volgens directeur Bart Combée is 'last minute' een holle marketingterm geworden. Vertrekdata liggen soms meer dan een maand na de boekingsdatum en de aangeboden reizen zijn vaak niet voordeliger dan andere aanbiedingen.
"Prijzen vergelijken blijft lonend, maar je doet er goed aan ook naar andere aanbiedingen, zoals bijvoorbeeld vroegboekkortingen, te kijken", tipt de voorman van de Consumentenbond. "Die aanbiedingen zijn vaak net zo aantrekkelijk, en een stuk flexibeler qua vertrekdata."
Met een koffer op goed geluk naar Schiphol reizen om daar een goedkope overgebleven ticket te scoren, loont volgens de Consumentenbond overigens ook niet meer. Er worden nog wel lastminutereizen aangeboden, maar die vertrekken vaak helemaal niet meteen en zijn ook niet goedkoper dan online aanbiedingen.