Auto's van Toyota worden draadloos opgeladen
De Japanse autofabrikant Toyota gaat deze maand en het komende jaar een test uitvoeren met het draadloos opladen van de Prius. De test wordt uitgevoerd in Aichi, Japan. Gedurende het komende jaar wordt de test door de reguliere Prius-rijders uitgevoerd.
De test wordt uitgevoerd om een beter inzicht te krijgen in het gemak en de werking van het draadloos opladen. De bedoeling is om na de test eventuele tekortkomingen te corrigeren en het systeem uiteindelijk te gaan verkopen aan consumenten.
Hoewel het idee niet nieuw is, is het in de praktijk nog een redelijk complexe taak om dit te kunnen realiseren. De auto wordt boven een spoel geplaatst die een inductieveld creëert, waarmee de accu wordt opgeladen.
De afstand tussen de spoel in de grond en de auto mag maar een paar millimeter zijn. Dit zorgt voor de nodige problemen omdat elke auto - en uitvoering - op een andere hoogte staat. Tevens zorgt de ondergrond voor de nodige problemen.
maar als dit werkt is het probleem van bereik van elektrische auto's opgelost.
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
foto
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
ook niet
foto
dat is toch echt een Hybride Lexus(en dus een Toyota)
http://en.wikipedia.org/w(...)ne_of_wireless_power
Supra?
MR2?
En hoezo zouden de rest van de Japanners lelijk zijn? Zat mooie auto's
http://www.topgear.nl/video/s14-e07-c01-01-lexus-lfa/
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
maar dan efficiënter
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
http://m.autoweek.nl/nieuws.php?id=20152&c=1
http://www.ovmagazine.nl/(...)u-ook-inductiebussen
Al vraag ik me af of dit dan werkt. Wat ik lees is deze test van Toyota vooral bedoeld om het thuisladen te vergemakkelen. Dus geen gedoe met snoer. Zeker gelet op de geringe afstand is het rijdend niet haalbaar. Enkele milimeters. Een kleine afwijking en je rijdt je bodem aan gort
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
http://www.tfcbooks.com/tesla/1927-10-16.htm
hij deed het geloof ik via elektrostatische inductie ipv magnetische inductie.
maar ja, jij zei 25 jaar geleden vast ook: alle computers in de wereld met elkaar verbonden: niet mogelijk!
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
van stilstaand naar rijdend elektriciteit overdragen is daarbij vergeleken maar een kleine stap, dus dat gaat echt nog wel gebeuren.
Tesla probeerde het gratis, maar de industrie stak er een stokje voor.
Ook met deze auto?s zal de gratis stroom van alles om ons heen nog betaald moeten worden.
En als je zelf je eigen stroomvoorziening maakt krijg je waarschijnlijk boetes.
- kost stroom en dat moet nog steeds ergens vandaan komen (geldt ook voor H2 uiteraard). Als je dan toch moet investeren in nieuwe energiebronnen mss levert dat dan ook wel een nieuwe brandstof voor auto's op ook. Elektrische auto's zijn maar een tussenfase mijns inziens
- wegen en auto's zijn eigenlijk weinig efficient. Ik kom zelf uit de IT en ben daarom zelf eerder geneigd om te investeren in het oplossen van de inefficientie van de mens in de auto. Al sluit het een het ander niet uit natuurlijk
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
Overigens bestaat draadloze stroom natuurlijk wel. Bij bijvoorbeeld statische ontladingen (bliksem en dergelijke) komt geen draad aan te pas. Ook tegen zogenaamd schrikkeldraad pissen is een mooi voorbeeld van het opwekken van draadloze stroom.
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
Misschien eens een psychiater raadplegen.
foto
Bovendien zijn Japanse auto's super betrouwbaar. Volgens de Amerikaanse consumentenbond zijn zeven van de top-10 meest betrouwbare automerken Japans.
(http://www.autoblog.com/2013/10/28/consumer-reports-auto-reliability-japan/)
Vraagje: wat voor auto heb jij eigenlijk?
Overigens constateren niet alleen Amerikanen dit, ook Europeanen:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-vluchtstrook.dhtml
Het is maar een vervoermiddel
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken