'Ibn Ghaldoun ontslaat docenten'
De islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun heeft alle docenten laten weten dat ze per 1 november zijn ontslagen. Dat meldt RTV Rijnmond woensdag. Dinsdag werd bekend dat de scholengemeenschap van staatssecretaris van Onderwijs Sander Dekker (VVD) dicht moet en dat hij per 1 november de geldkraan dichtdraait.
Woensdag meldde de vereniging voor Christelijk Voortgezet Onderwijs (CVO) in Rotterdam een nieuwe islamitische school voor de leerlingen van Ibn Ghaldoun te willen opzetten. Binnen twee weken moet duidelijk zijn of dit lukt.
Voorzitter Wim Littooij van CVO benadrukte woensdag dat het niet om een doorstart van Ibn Ghaldoun gaat. RTV Rijnmond meldt dat het bij de nieuwe start vooral lijkt te gaan om van de vele onbevoegde docenten af te komen die op de school lesgaven.
Religie is is niet voor op scholen, maar voor in gebedshuizen en thuis.
Vrijheid van godsdienst zorgt ervoor dat iedereen vrij is om een religie aan te hangen. Dit zegt verder NIETS over het hebben van scholen, het opdringen van een geloof aan anderen etc.
Het zorgt ervoor dat je niet door de politie in elkaar geslagen wordt omdat je christelijk bent. Of moslim. Of Hindoe.
doe maar ff niet..
Het enige doel van deze opleidingsinstituten is om zwaar geïndoctrineerde mensen, ongeacht of ze de capaciteiten hebben, "hoog op te leiden", al dan niet frauduleus. Om zo op invloedrijke posities te geraken in de maatschappij. Geen integratie, maar infiltratie.
Zoals gezegd: het fenomeen 'bijzondere scholen' is niet bedoeld als verlengstuk voor 'vrijheid van godsdienst'.
Misschien is het inderdaad beter om dat achterlijke zooitje ergens bij elkaar te stoppen, dan is het misschien beter beheersbaar.
Er is vast nog wel ergens een afgekeurd brandonveilig loodsja te vinden.
Dus wat wil je precies, sprookjes-vrij onderwijs, of goed onderwijs?
Probleem anno nu is dat Openbare scholen de hoofddoekjes en de 'suikerfeest vieringen' niet kunnen weren.
Op Christelijke scholen heb je daar geen last van.
Er is een reden, dat Christelijke scholen steevast het beste presteren, namelijk...
En in een ideale wereld, waar openbare scholen ook gewoon hard alle symbolen van religie uitbannen, dus geen hoofddoekjes tolereren, geen suikerfeest, zouden openbare scholen denk ik de beste keuze zijn, ja.
Maar tot die tijd, moeten we zuinig zijn op het Christelijk onderwijs. Dat zijn immer de beste scholen voor ons kroost.
De reden dat christelijke scholen waarschijnlijk succesvol zijn, is dat religie in sommige gevallen een mate van discipline met zich meebrengt.
Ik heb jaren geleden een nieuwsbericht gelezen over de verschillen tussen christelijk-gelovigen in arme landen vs. rijkere landen. In de rijkere landen gaf de kerk gelovigen een reden om een sterkere discipline aan te nemen en onafhankelijker te worden (de tienden moesten betaald worden), terwijl in de armere landen gelovigen meer afhankelijk en minder gedisciplineerd waren (ze kregen het toch wel van de kerk).
Al werd bij godsdienstles de islam nooit behandeld, maar ik ben ook al wat ouder, speelde toen minder, en ik kan me ook niet voorstellen dat ik iets gemist heb.
En keppeltjes, bestaan mensen die dat dragen echt?
Ik heb er in het echt nog nooit 1 gezien.
En geen vrij op zondag? Alsin: mensen die geen religie aanhangen verdienen geen vrije dag in de week ofzo?
Ja, dat is in dit land de zondag ja. En het zal best, dat dat bij het Christendom vandaan komt. Nou en. Mensen zoals ik noemen dat 'cultuur'.
Ow, en voor religieuze symbolen, maak ik ook graag een uitzondering voor mensen die een kettinkje met een halve maan om hun nek hebben
Je bent het op een bepaald moment ineens...
Als ze dan toch sterk beïnvloed willen worden door onschoolse zaken, laat die leerlingen maar studeren op "De School met den Bijbel"
Hoeven ze niet bang te zijn voor moderne opvattingen en verknoeien ze veel studietijd.
Gesponsord door de belastingbetaler (die kaaskoppen)
Wie is hier nou de weg kwijt?
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken