NS rijdt weer met V250-treinen
De NS rijdt weer met V250-treinen, de officiële naam voor de Fyra's. Het gaat om zogenoemde instandhoudingsritten, die zijn bedoeld om onder meer te voorkomen dat roestvorming optreedt of onderdelen vast komen te zitten. De ritjes vinden plaats zonder passagiers, meldt de vervoerder vrijdag.
Wekelijks vindt in de nacht één rit plaats met een V250-trein. De snelheid bedraagt hooguit honderd kilometer per uur. De NS benadrukt dat de V250-treinstellen niet terugkomen in de commerciële dienst.
Eind vorige maand werd bekend dat de NS formeel het koopcontract met AnsaldoBreda voor zeven Fyra's heeft opgezegd. Wat er met de negen treinen gaat gebeuren die al aan de NS waren overgedragen door het Italiaanse bedrijf dat de hogesnelheidstrein heeft gebouwd, wilde een NS-woordvoerder toen niet zeggen.
De splinternieuwe V250-treinen werden in januari wegens talloze gebreken uit de dienstregeling gehaald, amper een maand nadat de trein voor het eerst over het supersnelle spoor richting België reed. De NS besloot in juni om de stekker definitief uit de Fyra te trekken.
Tussen Amsterdam en Breda rijden nog wel treinen met de naam Fyra, maar dat zijn TRAXX-locomotieven met intercityrijtuigen.
Denk dat ze koper zoeken
Flikker die dingen gewoon in de zee.
Ze hebben er voor betaald. Zet er een begrenzer op en gebruik ze als normale intercity, is dit dan zo moeilijk??
[ Bericht gewijzigd door bijdehansje op vrijdag 6 september 2013 @ 23:44 ]
Hoe kom je dr bij dat NS een eigen design wilde? Kan je dat aub met bronnen staven?
De afdeling commercie eiste een speciaal voor Nederland ontworpen trein. Dit zou goed zijn voor het imago van Nederland en de NS. Alleen Ansaldo was bereid een volledig nieuwe trein te ontwerpen, waarvan er uiteindelijk maar 19 worden gebouwd. Andere partijen boden aangepaste varianten van bekende treinen aan, maar de afdeling commercie nam daar geen genoegen mee."
Van de website van Nico Spilt...
Wellicht kunnen ze die rotzooi nog verkopen aan Oekraïne ofzoiets
Wat lul jij nu weer dom, alleen Titel gelezen zeker?
Kost twee jaar extra, maar met goede contractuele clausules kan je een goede bescherming inbouwen.
Dat sloop je eruit. Daar hoef je niet voor te rijden.
Het was toch net het probleem dat die onderdelen te los zaten?
Is Ansaldo dan de uitzondering die de regel bevestigd?
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken