Nieuws
Trucker verongelukt op A15
Bij een ongeluk op de A15 bij Ochten is maandagochtend een vrachtwagenchauffeur om het leven gekomen. Vanwege het ongeluk is de weg in de richting van Rotterdam dicht, meldt de politie.
Rond 08.30 uur ontstond door nog onbekende oorzaak een kop-staartbotsing tussen twee vrachtwagens. Na de botsing lekte de voorste truck, die zoutzuur vervoerde, korte tijd lading. Het lek is inmiddels door de brandweer gedicht.
Kijk laforest eens ijskoud grappig zijn.
AHAHA.
Idem dito.
Ik hoop dat de oorzaak nog bekend word, zodat niet weer half fok loopt te piepen over files en vrachtwagen chauffeurs. Aangezien het grootste aantal ongelukken gebeurt door slapende automobilisten en woon werk zombies
Wat er precies gebeurt is zal wel nooit helemaal duidelijk worden, helaas.
Ik wens de nabestaanden veel sterkte bij het verwerken van het verlies.
Voor diegenen die meteen over buitenlandse chauffeurs beginnen: het gaat om een auto van de firma Veens Herveld uit Andelst, en voor zover mij bekend is dat een van de weinige transportbedrijven die lauter met Nederlandse chauffeurs werkt.
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-a15-ongevallen.html
Dus als gevolg van het eerste ongeval (7:00) was er een file, hier is de vrachtwagenchauffeur in gereden, bij de file die daar achter is ontstaan is vervolgens weer een vrachtwagen op een camper gereden
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
Wel zuur voor de omgekomen chauffeur.
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
Daarnaast is een crashtest een ideaal situatie, maar ik wacht in dit geval graag het onderzoek af. Feit blijft in iedergeval dat ik denk dat de lading in dit ongeluk een aanzienlijke rol gespeeld heeft
Natuurlijk is een crash test een ideale situatie, maar daar gaat het niet om. Mijn punt is dat er heel wat nodig is om zo'n klapper te maken, dit krijg je niet met een 'tikje' van 10km/h verschil.
Dat de lading er een rol in speelt is evident, maar onthoud wel dat een geladen vrachtwagen beter remt dan een lege. Door de grotere druk op de wielen kan veel meer remvermogen overgebracht worden op de weg, met een grotere vertraging als gevolg. Bij de impact zelf is een zware lading dan weer een nadeel, want ja, dat duwt wel.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal met je eens dat het de chauffeur zelf te verwijten is. Maar ik ben niet met je eens dat afstand de hoofdzaak is. Mijn stelling is dat er een behoorlijk snelheidsverschil nodig is om zo'n smak te maken, en dat zoiets alleen kan als de chauffeur in kwestie het (bijna) stilstaan van zijn voorganger niet heeft opgemerkt. En dat kan alleen als je zit te slapen of ergens anders mee bezig bent. Een tomtom instellen of een berichtje aan de baas typen op de boordcomputer bijvoorbeeld.
Edit: als dat ex-schade apparaat na reparatie nog afwijkt dan is het stuursysteem gewoon slecht uitgelijnd. Dat is op zich nergens voor nodig, kwestie van goed repareren en afstellen. Maarja, dat kost geld he
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
Kom dus niet met die onzin aan dat het NIEt aan de chauffeur lag!.
Wat je eens moet doen ?, met een dubbeldeks reisbus meegaan en bovenin gaan zitten. Bij het inhalen eens in de cabine van de chauffeur kijken. Je weet niet wat je ziet !.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken