Kamervragen over 'halve' trajectcontrole A2
De trajectcontrole op de A2 werkt maar in een richting en dat schiet bij de SP in het verkeerde keelgat. Het kabinet moet hier opheldering over geven. Dat zei SP-Kamerlid Farshad Bashir vrijdag tegen BNR.
Op het traject van Utrecht naar Amsterdam is het controlesysteem nog niet operationeel. De controle van Amsterdam richting Utrecht, dat is gebouwd door een andere leverancier, werkt wel.
Het systeem dat problemen oplevert wordt volgens de zender beheerd door CSC. Onenigheid over de gebruikte meetmethode zou de oorzaak zijn dat de trajectcontrole nog steeds niet werkt. Volgens justitie voldeed het systeem niet aan de gemaakte afspraken. Bashir stelt met stomheid geslagen te zijn en wil opheldering van minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) en minster van Justitie Ivo Opstelten (VVD).
Een woordvoerder van het verkeersteam van het Openbaar Ministerie laat donderdag weten dat in januari al is gemeld dat de invoering van de trajectcontrole was vertraagd, omdat het systeem vanwege technische problemen nog niet kon worden opgeleverd. Wanneer de controle wel werkt is volgens de zegsman nog niet bekend.
Het ministerie van Veiligheid en Justitie was vrijdag niet direct bereikbaar voor een reactie.
Daarnaast werd vrijdag bekend dat de staat dit jaar een recordbedrag aan boetes int. Volgens het Algemeen Dagblad zijn er in de eerste drie maanden van het jaar ruim dertigduizend boetes per dag uitgeschreven, goed voor zo'n 330 miljoen euro. In totaal denkt de staat dit jaar 1,07 miljard euro aan verkeersboetes uit te schrijven.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
oOoO - Radio On Tour: KINK voor No Guts No Glory - OoOo
De trajectcontrole op de A2 vormt daar een (flink) deel van.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
zo hard loopt geen mens ...
oOoO - Radio On Tour: KINK voor No Guts No Glory - OoOo
Daarbij is een trajectcontrole systeem nauwelijks kritisch en hebben ze er al meer van op andere plaatsen, dus waarom zou je de risico's willen spreiden? De kans dat je een bedrijf treft dat moeilijk gaat doen is alleen maar groter als je ze allemaal een paar kilometer trajectcontrole laat aanleggen.
Scheelt mij weer geld dokken.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Die van Utrecht naar Amsterdam pakt in ieder geval geen motoren op. Ben benieuwd wat ie de andere kant op gaat doen
Wat voor domme constructie is dat trouwens om dat door twee verschillende bedrijven te laten doen zeg
Dit is toch niet handig??
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken