Twente Airport stap dichterbij
De ontwikkeling van het voormalige militaire vliegveld Twente tot een burgervliegveld is een stap dichterbij gekomen. Dinsdagavond zijn de contracten getekend met Reggeborgh en Aviapartner die 'Twente Airport' moeten gaan ontwikkelen en uitbaten. Als alles volgens planning loopt is vliegen na 2014 mogelijk, zegt een woordvoerder van projectleider Area Development Twente (ADT).
Voor de definitieve ontwikkeling moeten nog wel de handtekeningen van de provincie en gemeente worden gezet. Die worden geacht beide 1,25 miljoen euro bij te dragen in ruil voor de te creëren werkgelegenheid. De provinciale staten hebben de bijdrage al toegezegd, maar de gemeenteraad van Enschede moet echter nog wel geld vrijmaken. Daarnaast buigt de Europese Commissie zich nog over de steun van de overheden.
Volgens voorzitter van ADT en burgemeester van Enschede Peter den Oudsten is het vliegveld een 'zeer belangrijke stimulans' voor de economie van Twente. Het vliegveld levert volgens de plannen duizend tot 2500 structurele banen op in 2030, en 190 tijdelijke banen voor de bouw.
Als alle partijen hun fiat hebben gegeven, is het in principe mogelijk vanaf 2014 te vliegen, zegt de woordvoerder. Opening in het jaar 2016, zoals verschillende media schreven, is volgens haar uit de lucht gegrepen. "Wanneer precies het eerste vliegtuig gaat opstijgen is nog niet te zeggen. Maar het is eerder dichtbij 2014 dan 2016."
Als ze naar London City vliegen zal ik het gebruiken.
Ik dacht het niet...
http://www.financieel-gro(...)de-in-2017-failliet/
El Coño
ウイスキー
Kijk eens naar de Eemshaven...
40 jaar lang een zorgenkindje...
Maar de laatste 5 jaar is het moneymaker geworden.
Give it some time...
Ik heb geen idee van hoe rendabel het allemaal is, maar persoonlijk zou ik blij zijn met deze luchthaven
Dat is maar de vraag met Münster in de buurt.
Er ligt al een baan, dat scheel veel geld.
-Catbert: Evil director of HR
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
Ze gooien maar geld weg daar, al 25 jaar heeft de luchthaven een verlies, lekkere lange adem
Geen miljarden, zoals de Betuwelijn destijds...
Waar trouwens nog elk jaar heel veel miljoenen bij moeten.
El Coño
ウイスキー
Prima toch?
El Coño
ウイスキー
Het lijkt er echter op dat het je wel heel hoog zit.. ook al woon je nu niet eens meer in Twente? Ik snap je frustraties niet zo.....
Een oprechte vraag trouwens, heb jij enig idee of ze al airlines hebben vastgelegd?
El Coño
ウイスキー
Dit zijn commerciele bedrijven die geld steken in dit project. Naief als ik ben ga ik ervanuit dat bedrijven, als ze ergens geld in stoppen, mogelijkheden zien om winst te maken.
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
De vraag is dus of Twente een betere deal kan aanbieden, en daarmee rendabel kan zijn.
[ Bericht gewijzigd door Curchulain op woensdag 29 mei 2013 @ 11:34 ]
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken