"Wii U-CPU is verschrikkelijk sloom"
Metro: Last Light stond ooit in de planning voor Wii U, maar werd zonder opgegeven reden geannuleerd. Nu heeft Oles Shishkovtsov, studiobaas van 4A Games, in interview bekendgemaakt waarom de Nintendo-versie werd geschrapt: “Wii U has a horrible, slow CPU”.
Huw Beynon van TQH, de uitgever van de Metro, nuanceerde daarna de uitspraak van Shishkovtsov. “We had an early look at it, we thought we could probably do it, but in terms of the impact we would make on the overall quality of the game – potentially to its detriment – we just figured it wasn’t worth pursuing at this time.”
“It’s something we might return to. I really couldn’t make any promises, though. Given the size of the team and compared to where we were last time, just developing for the Playstation 3 is a significant addition”, aldus Beynon.
Het is bekend dat de CPU van de Wii U inderdaad langzamer is dan die van de PS3 en Xbox 360. Daar tegenover staat de GPU, die wél een stuk sneller is dan die van de twee oude consoles. Hierdoor zou de boel redelijk in balans zijn tussen Wii U, PS3 en Xbox 360.
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
Neemt niet weg dat het ding in zijn huidige vorm alsnog te langzaam is though.
Had dat ding gewoon iets duurder gemaakt en dan wel goeie onderdelen er in nu is alles het net niet.
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Zie -> http://kotaku.com/5962143(...)u-just-three-days-in
----------------------------------------
De Wii heeft (weer) laten zien dat het om de software gaat maar het zou wel jammer zijn als de WiiU met een 'achterstand' begint.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
Verbeterpunten zijn er zeker, dat uiteraard. Hopen dat ze dat in patches zullen verhelpen (neem aan van wel).
Hierdoor heb ik het beste van beide werelden en kan ik ook alles spelen wat ik wil
Als hoofdplatform schiet je denk ik wel tekort met alleen een Wii U, zeker op de langere termijn.
----------------------------------------
Aan de andere kant...zodra Monolith een scheet laat sta ik aan de kassa.
----------------------------------------
CPU is zo snel als het OS het toestaat, dus een CPU A performed wellicht beter onder Linux dan onder Windows dan CPU B. Daarnaast is een CPU ook efficienter in een console, omdat het OS/Kernel daar op aangepast en geoptimaliseerd wordt.
Ik kan er naast zitten, maar het lijkt mij een beetje kort door de bocht wat daar geroepen wordt.
Daarom draaien mulitplat games meer op de CPU dan zou moeten, omdat de GPU van de xbox en ps3 minder (en minder goed programmeerbare) cores op de GPU heeft. De CPU van de Wii U is alleen dan weer van de goedkope energiezuinige variant. Ik kan me voorstellen dat ze er ook niet teveel moeite in willen steken om hun engine aan te passen met zo'n kleine userbase.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
Ik bedoel dat is toch gewoon niet leuk meer, nagenoeg alle games komen op alle consoles uit.
In mijn beleving waren er vroeger veel meer exclusives voor alle consoles, maar dat kan ook een gevalletje herinneringsverfraaïng zijn
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
In a sky of a million stars
Zeker als waar blijkt wat de nieuwe xbox allemaal voor toffe shit krijgt!
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
In a sky of a million stars
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
In a sky of a million stars
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken