"Wii U-CPU is verschrikkelijk sloom"
Metro: Last Light stond ooit in de planning voor Wii U, maar werd zonder opgegeven reden geannuleerd. Nu heeft Oles Shishkovtsov, studiobaas van 4A Games, in interview bekendgemaakt waarom de Nintendo-versie werd geschrapt: “Wii U has a horrible, slow CPU”.
Huw Beynon van TQH, de uitgever van de Metro, nuanceerde daarna de uitspraak van Shishkovtsov. “We had an early look at it, we thought we could probably do it, but in terms of the impact we would make on the overall quality of the game – potentially to its detriment – we just figured it wasn’t worth pursuing at this time.”
“It’s something we might return to. I really couldn’t make any promises, though. Given the size of the team and compared to where we were last time, just developing for the Playstation 3 is a significant addition”, aldus Beynon.
Het is bekend dat de CPU van de Wii U inderdaad langzamer is dan die van de PS3 en Xbox 360. Daar tegenover staat de GPU, die wél een stuk sneller is dan die van de twee oude consoles. Hierdoor zou de boel redelijk in balans zijn tussen Wii U, PS3 en Xbox 360.