Ticketloket.com moet site aanpassen
Ticketloket.com moet de website zo aanpassen dat het voor consumenten duidelijk is dat de aangeboden kaarten doorverkochte tickets zijn. Als eigenaar Dutch Entertainment Services niet aan de eisen voldoet, worden dwangsommen van vijftienduizend euro per week opgelegd met een maximum met driehonderdduizend euro. Dat heeft de Consumentenautoriteit vrijdag bekendgemaakt.
Via ticketloket.com kunnen kaarten voor onder meer concerten en festivals worden gekocht. De Consumentenautoriteit wil ook dat duidelijk wordt vermeld dat de site de financiële risico's van afgelasting of verplaatsing van een evenement bij de consument legt. De koper krijgt daardoor hooguit de aanvankelijke waarde van het ticket terug van de organisator. Deze aanvankelijke waarde moet daarom ook terug te vinden zijn op de site.
Ticketloket.com kan echter ook het beleid wijzigen en voortaan het volledige aankoopbedrag vergoeden, stelt de Consumentenautoriteit. Verder moet op heldere wijze worden vermeld of de leveringskosten bij de prijs zijn inbegrepen.
Directeur van de Consumentenautoriteit Bernadette van Buchem stelt dat de afgelopen tijd vaak moest worden ingegrepen bij doorverkoopsites. "Binnen een jaar tijd is dit nu de tiende site die wij moeten dwingen haar informatievoorziening aan te passen."
Dutch Entertainment Services heeft laten weten de website te hebben aangepast. De Consumentenautoriteit wil dit binnenkort gaan controleren.