"Microsoft beschermt inferieure technologie"
Sony heeft Microsoft aangevallen op hun beleid. Sony zegt dat Microsoft met hun beleid de inferieure technologie van de Xbox 360 wil beschermen. Dit is een reactie op het bericht dat Microsoft de games van ontwikkelaars kan weigeren als deze eerst op de PlayStation 3 verschijnen.
In het beleid van Microsoft staat dat games op zijn mist gelijktijdig moeten verschijnen op de Xbox 360 als op de PlayStation 3 en dat de content die op het schijfje staat voor beide versies gelijk moeten zijn. Als aan deze eisen niet worden voldaan mag Microsoft de game weigeren voor het platform. Sony hanteert een veel soepeler beleid waarbij games, die al op de Xbox 360 zijn verschenen, nog steeds op de PlayStation 3 mogen verschijnen.
Als reactie op dit beleid heeft Sony's senior VP of publisher relations Rob Dyer gezegd dat Microsoft met dit beleid de innovatie van ontwikkelaars schaadt omdat ze zo geen gebruik kunnen maken van de high-end mogelijkheden van de PlayStation 3.
"I think they want to dumb it down and keep it as pedestrian as possible so that if you want to do anything for Blu-ray, or you have extra content above 9GB, or you want to do anything of that nature, you'd better sure as heck remember that Microsoft can't handle that."
Volgens Dyer maakt Microsoft het vooral de kleinere ontwikkelaars die games uit willen geven op Xbox Live het erg moeilijk omdat ze aan allemaal regeltjes moeten voldoen. Op deze manier heeft Microsoft een hele grote vinger in de pap bij deze ontwikkelaars en bepalen ze hoe lang een game exclusief mag zijn en of de makers wel in bezit zijn van hun eigen IP.
Niet alleen voor de kleinere ontwikkelaars en uitgevers is dit vervelend, maar ook de grote uitgevers krijgen hier steeds meer last van. Elke keer als ze iets willen doen waarmee de PlayStation 3 beter uit de verf zou kunnen komen dan de Xbox 360, maakt Microsoft het ze enorm moeilijk. Volgens Dyer probeert Sony het beste te doen voor de consument en is Microsoft in de weer om hun inferieure technologie te beschermen
"So from a creativity standpoint and what we are doing to try to make it better for the consumer, our view is Microsoft's doing everything they can to eliminate that because they have an inferior technology."
Dyer geeft aan dat er vanuit het oogpunt van Microsoft iet is te zeggen voor hun beleid maar dat de consument hier uiteindelijk de dupe van is. Met dit beleid zouden ze de creativiteit van de ontwikkelaars om zeep helpen.
"They may think this is competitive, but it's not. They are killing any creative exposure of titles to make up for their own platform's shortcomings."
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Natuurlijk is het begrijpen vanuit Microsofts oogpunt maar ik als consument word hierdoor benadeeld!
[ Bericht gewijzigd door OrganicLifeform op zaterdag 3 september 2011 @ 12:56 ]
Mail: koosynl@fok.nl
Enige echte concrete bewijs dat een consument de laatste tijd benadeeld is, zijn de playstation gamers geweest die een tijdje niet online konden.. Vanwege het feit dat Sony schijnbaar cashen belangrijker vond dan regulier onderhoud aan het PSN. Heb geen idee of hun claim dat Microsoft zo rigide omgaat met restricties qua schijfcontent echt waar is nml.
[ Bericht gewijzigd door OrganicLifeform op zaterdag 3 september 2011 @ 12:56 ]
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
Bovendien biedt de 360 meer dan genoeg innovatieve games op XBLA, dus waar dat gezeur vandaan komt weet ik ook niet. Bastion is echt geen mindere game geworden, omdat hij eerst exclusief op de 360 was. Supergiant heeft vervolgens de game gewoon verbeterd voor de mogelijkheden op de PC.
Het ligt aan ontwikkelaars, maar Microsoft de schuld geven is voor Sony nu eenmaal makkelijk en logisch.
[ Bericht gewijzigd door OrganicLifeform op zaterdag 3 september 2011 @ 12:56 ]
Mail: koosynl@fok.nl
Bovendien zie ik het probleem niet, zelfs als de consument slechter af is. Dat is toch juist het hele doel van concurrentie, dat de consument slechter af is als hij winkelt bij je concurrent.
Het idee dat innovatie wordt tegengehouden door deze manier van werken is gewoon absurd en is vooral bedoeld als moddergooien.
There's only one way of life, and that's your own!
Hiermee zet MS de concurrentie, dus in dit geval Sony, buitenspel en ontwikkelaars worden hierdoor in hun ruimte belemmerd. Als MS deze regel niet had, dan zou het andere punten moeten proberen om de consument naar zich te winnen (wat weer ten goede komt van de consument). Nu hoeft dat niet en is er dus minder innovatie nodig
Ik snap niet dat je als 'gewone consument' niet altijd het beste wilt hebben (Ik neem aan dat je een gewone consument bent een geen aandeelen MS hebt
Begrijp me niet verkeerd: Ik snap waarom MS dit doet, het is een vorm van buiseness voeren waardoor zij er beter van af komen, maar zeg niet dat de consument hier beter van wordt, want dat is niet waar.
Hoeveel devvers zouden daadwerkelijk extra content bij het ene platform neerzetten en niet bij het andere? Geen idee, waarschijnlijk niet veel, maar het punt is dat ze het niet kunnen (natuurlijk, ze kunnen exclusief gaan, maar dat is voor hun weer een stuk minder rendabel)
Mail: koosynl@fok.nl
Verder zeg ik niet dat de consument er beter van wordt, dus ik snap even niet waarom je impliceert dat ik dat doe
Vind een aantal dingen wel grappig.. 1 : dat Sony dit onderzoekt en ook nog eens publiekelijk verkondigd is duidelijk een schreeuw om aandacht om wat voor reden dan ook. 2 : De technologie gebruikt in de 360 is deels gebasseerd op de IBM processor in de ps3, echter heeft Microsoft bewust gekozen voor een "normale" triple core gezien a) de cell in die tijd te ingewikkeld was b) MS dat patenten moest kopen bij Sony. Verder is inmiddels wel bewezen dat beide consoles genoeg in hun mars hebben en het verschil amper te zien is. Hell als ze toch willen miereneuken : De 360 gpu heeft tenminste unified shaders wat de RSX niet ondersteund.
Sony moet gewoon eens stoppen met hun non berichten en doen waar ze vroeger goed in waren : agressieve reclame campagnes houden. Daar hebben ze 2 generaties lang veel zieltjes mee gewonnen..
In feite zegt microsoft : jullie mogen alleen games op ons platform uitbrengen zolang deze er maar niet mooier op de ps3 uitzien. Of langer zijn. Of beter draaien. Hierdoor verbieden ze de ontwikkelaars dus als het ware om het uiterste uit hun creativiteit te halen, want ze moeten constant blijven oppassen of het nog wel even goed op de x360 kan.
Erg kinderachtig en laf van MS.
Maar zodra de ps3 onder de $200 grens komt en er veel meer van verkocht gaan worden denk ik dat dit spelletje uit zal zijn. Voor ontwikkelaars zal het dan namelijk veel lucratiever worden om voor de ps3 te ontwikkelen en te verkopen.
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Mail: koosynl@fok.nl
In a sky of a million stars
Omdat: games er wel degelijk beter uitzien op de PS3, tenminste, de exclusives omdat die de architectuur gebruiken zoals het moet, kijk maar naar Uncharted 3. (en 2, en 1)
Sony kan intussen gewoon doorgaan met dat wat ze goed in zijn, het leveren van prima exclusives.
Waar ik op wil doelen is dat dit hele graphics gedoe nergens op slaat. Als je kijkt naar de vorige generatie had de Xbox een in theorie sterkere processor en videokaart, ook had het ding meer ram geheugen. Toch hadden zowel de ps2 als gamecube een aantal titels die niet voor de xbox gfx onder deden.
Als een ontwikkelaar genoeg geld, tijd en ervaring heeft met een platform komen er vanzelf mooie games uit. Uncharted 3 zag erg goed uit op de e3 maar als ik dan naar de graphics van forza 4, gears 3 of halo anniversary kijk kan ik niet echt meer zeggen dat ik erg impressed ben door uncharted. (Dit ging puur om gfx)
Gamen gaat sowieso niet om graphics alleen, gameplay, storyline en vooral muziek in games zorgen voor een erg goede sfeer tijdens het spelen. Verder halen ze deze generatie een stuk minder uit consoles dan vorige generaties alleen omdat de pc markt gaming verneukt door iedere maand weer een nieuwe betere videokaart uit te brengen. Als ze nu eerst eens een aantal goede games maken die een huidige videokaart goed benutten en pas wanneer ze ECHT nieuwe en innovatieve gameplay mogelijkheden nodig hebben een nieuwe kaart uitbrengen blijft de stijgende lijn in ieder geval intact.
Verder kiezen ontwikkelaars er nog altijd zelf voor om een game mooier te maken op een pc dan op een console. Jullie vergeten alleen een ding : tijd en geld.
Hoe mooier graphics worden, hoe meer mensen en tijd er in gaat zitten.. en daar staat niemand echt op te springen gezien pc games nog altijd gewoon 50 euro kosten en niet meer.
Ook je reinste onzin. De release schedules van nieuwe kaarten zijn nu echt niet anders dan ten tijde van de ps2 en xbox en toch beweer je dat met vorige generaties er meer uit de consoles gehaald werd. Echt onzin.
Daarnaast is het ook gewoon een fabeltje dat er nog veel meer uit de huidige console hardware gehaald kan worden. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering en optimalisatie, maar dat gaat echt geen dingen opleveren waar je steil van achterover slaat.
Moest trouwens ook lachen om dit stukje:
Klopt inderdaad, maar Sony EIST dan wel extra content, zoals alle dlc, want anders gaat het feest ook gewoon niet door. Dus wat dat betreft zijn ze net zo erg.
MICROSOFT MOET GEWOON ZIJN KANKER MUIL HOUDEN.. wat is dat voor achterlijke kanker debiele regel!! zelf wel call of duty geld toeschuiven en zegge van,. al jullie schit moet 1 maand eerder komen als op de ps3... en dan zelf deze regel stelle!!! gewoon je KANKERMUIL HOUDEN,. stelletje kk noobs,. kk triest dit serieus. hoe ONEERLIJK kun je staan in de markt.. zelf iets doen wat je zelf niet wilt dat een ander doet.. kk noobs
En nee het is geen onzin wat ik zeg, er komen tegenwoordig gewoon te veel nieuwe kaarten uit zonder enige reden. Zelfs een Videokaart van 2 generaties terug word nog niet volledig benut wanneer er een normale ( lets say max 1080p ) resolutie gebruikt word.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken