Nieuws
Man zonder rijbewijs rijdt 210 op de A2
De auto van een 26-jarige Amsterdammer zonder rijbewijs is zaterdagmiddag in beslag genomen omdat hij met 210 kilometer per uur op de A2 richting de hoofdstad scheurde. Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) hield de man bij Abcoude aan. Hij was zijn rijbewijs eerder kwijtgeraakt na een andere grove snelheidsovertreding.
De man werd rond 16.00 uur door de politie tegengehouden. Waar de man 210 reed, was maar 100 kilometer per uur toegestaan. Zijn auto was ook niet verzekerd. Hij was sinds april zijn rijbewijs kwijt omdat hij destijds op de A4 169 kilometer per uur reed, terwijl 70 was toegestaan. Bovendien werden er wegwerkzaamheden verricht.
Het interesseert mij niets of die hardrijders zich hartstikke doodrijden, maar wel het leed wat ze alle anderen aandoen.
Stelletje mongolen zijn jullie, egoïnstische zelfingenomen arrogante zakken. Jullie willen het nog goedpraten als jullie mij van de weg afjakkeren terwijl ik daar met mijn 5-jarig dochtertje rijd.
http://www.wreckedexotics.com/
Ken je de regels wel???? Jij bent fout, jij houdt je niet aan de wet en de regels voor het wegverkeer. Jij zet dus met je stoere gedrag elke dag levens van anderen op het spel???
Ik hou wel van doorrijden, maar ga niet als een idioot op de weg racen alsof de hele snelweg van mij is.
En als jij denkt dat jij zo'n goede coureur bent, waarom zie ik jou niet op de startgrid staan van de F1 van vanmiddag.
En als jij zo graag wilt hardrijden, huur af en toe Circuitpark Zandvoort af.
Geef ff je adres, want jou mogen ze meteen je rijbewijs afpakken.... Jij bent lopend waarschijnlijk nog een gevaar voor anderen.
En ik denk dat niet snel rijgedrag onder "stoer" valt, iig zit ik meestal alleen in de auto en zou er helemaal niemand zijn die mijn rijstijl kan "bewonderen". Het zijn trouwens de mensen die in de weg gaan rijden die het gevaar veroorzaken, niet de mensen die flink doorrijden.
Trouwens denk ik ook heus niet dat de hele snelweg van mij is, slechts de linkerbaan behoort aan mij toe. Ga je daarop in de weg rijden, dan is het je eigen schuld. En waarom ik niet op de startgrid sta? Is toch vreselijk saai, een beetje rondjes achter elkaar aanrijden. Gebeurd nooit iets onverwachts, ergo geen adrenalinekick.
Is natuurlijk wel jou eigen schuld, want jij liep zelf in de weg, in de baan van de kogel....
Werkelijk waar de beste troll tot nu toe
Hard rijden op zich is het probleem niet. Het probleem zijn die paupers die niet verder kunnen denken dan 120km/u en alles daarboven afschuiven als asociaal, terwijl ze zelf het gevaar veroorzaken.
Dan rij jij ook gewoon op volle snelheid door ?
Of ga jij vol in je ankers als je een controle ziet staan in de berm ?
Wat is die adrenaline je waard ?
MCB radio 747KHz Middengolf
Onverzekerd rondrijden in een auto.
Dus niet 1 overtreding maar 2.
Heel simpel verankert in de wegenverkeerswet
Als ik zo jouw reacties leest lijkt het me eerder dat jij last hebt van discalculie. Je kan namelijk het verschil tussen 210 en 120 niet begrijpen.
Dus wie is er hier nu dom bezig?
Snelwegen zijn daarentegen een andere zaak, daar zijn geen kruisingen, spelende kinderen of wat weet ik. Als het niet te druk is, is het daar best mogelijk om hard te rijden.
Flitspalen staan zelden aan snelwegen, dus daar maak ik me geen zorgen om. De controle's herken ik (meestal) door 1 oog in de rechterberm te houden, en bij parkeersplaatsen, bruggen en wegen die paralel aan de snelweg lopen extra waakzaam te zijn.
Edit: en natuurlijk altijd een oog open houden naar rappe middenklassers met twee mannen (eventueel blauwhemden) erin, en ik kijk altijd of er bij de spiegel een camera hangt.
Tot nu toe ook nog nooit in Nederland geflitst of beboet.
Overigens is mij nog altijd geleerd alert te zijn, bedacht op dingen die niet volgens het boekje gaan en te anticiperen op die zaken.
En daarnaast als je bv van baan wisselt moet je altijd goed kijken incl. een nacontrole. Als je moeite hebt het verschil tussen 100 en 200 in te schatten is het sowieso niet verstandig in een auto te stappen.
Ik kan namelijk makkelijk mijn auto voor die van een ander flikkeren door langzamer dan hem te rijden en zo een aanrijding veroorzaken. Ik ben alleen bang dat ik daar niet mee weg ga komen.
Stuurt jouw baan op en BOEM.
Dingen zijn niet te voorspellen je hebt met elkaar te maken in het verkeer.
En nee de snelheden zijn feiten. Alles daarboven is feitelijk niet toegestaan. Dat iemand dit doet wil niet zeggen dat het mag. Ik mag gewoon verwachten dat er niet iemand met 200 langs me raast op een autosnelweg waar max 120 gereden mag worden. Dus hoef me daar feitelijk niet op in te stellen.
Echter ga ik volgende week naar Duitsland ( ja vakantie) zal ik me daar vanaf de grensovergang wel op instellen. Want daar mag er wel harder worden gereden op bepaalde trajecten.
En ja ik kan heel goed de inschatting maken tussen 120 en 200 geen enkel probleem.
Alleen al dat jij iemand niet in staat acht om achter het stuur te gaan zitten die het verschil niet kan waarnemen tussen 100 en 200 is al een teken dat jij niet spoort aangezien je daar feitelijk in Nederland niet mee te maken zo mogen hebben.
Denk dat jij eerder voor een asocursus in aanmerking behoort te komen dan die persoon voor het innemen van zijn rijbewijs.
Daarnaast is deze vent gewoon een debiel, natuurlijk kun je makkelijk 210 rijden op een lege 2x5 baans weg maar aangezien men in Nederland over het algemeen nogal moeite lijkt te hebben met autorijden. (kijk maar naar de absurde files als er drie druppeltjes regen vallen) is zo'n groot snelheidsverschil gewoon niet verantwoord.
Ik ben ook niet blij met al die kneusjes op de weg maar zorg er wel voor dat het snelheidsverschil niet te groot is, want opaatje vutrek of boodschappenmiep zou zich maar eens te pletter schrikken.
Maar ik ben het wel met je eens dat de snelheidsbeperkingen op de snelwegen nergens over gaan.
120km/u overdag is voor een klein overvol landje als nederland best redelijk maar er zijn maar weinig plekken waar dit nog is toegestaan en hoe breder de weg hoe lager de max snelheid lijkt te worden.
of het nou 80,90 of 100 is ikzelf blijf steevast 120 rijden maar 210 is gewoon not done.
Ook al maakt die persoon een nood ingreep. Wordt jij aansprakelijk gesteld omdat je onvoldoende op een mogelijke situatie hebt geanticipeerd.
Leuk voorbeeldje kop staart botsing in een file. Je kan nergens heen is niets te anticiperen maar je bent wel schuldig als jij door de klap tegen de volgende auto voor je aan tikt.
Heel lullig maar tis niet anders.
Daarnaast, wat is het probleem als jij gewoon je baan houdt, dat iemand toevallig met 200 langs komt zetten? Als jij jouw ding doet en een ander de zijne, dan hoeft er niets aan de hand te zijn.
Ik spoor prima, de mensen die bekrompen tot slechts 120 kunnen denken die sporen niet. Of is het ook prima blind een voorrangskruising op te rijden? Zo is het mij in ieder geval niet geleerd.
Ow en om je even te 'voeren', ik trap geregeld door. En ik ben het eens met je punt dat je niet in andermans hoofd kunt kijken op afstand (ook dichtbij niet). Daarom gaat het gas er vaak af als ik een trein auto's nader. Er zou weleens iemand opeens naar links kunnen komen die de spiegels voor de sier op zijn auto heeft zitten.
Dit gebeurt vaak vanuit een positie dat ze voor jou net niet zichtbaar zijn.
Vanaf een viaduct of een struik oid.
Verder vind ik het knap dat jij over een afstand van 1.5 tot 3 km via je spiegels kan zien of er een camera hangt en wat de inzittenden voor kleding aan hebben.
MCB radio 747KHz Middengolf
Er zijn situaties te bedenken waarmee je prima er mee weg komt als je achterop iemand klapt. Zoals ik al zeg kan je niet alles voorkomen. Iemand die doelbewust spontaan opzij schiet kan je nooit aan zien komen en kan je ook nooit op anticiperen. En volgens mij is bv het van baan wisselen nog altijd een bijzondere verrichting. Dat zal meewegen in het oordeel wie er fout is.
Maar dan nog kan het fout zitten niet los worden gezien van de aansprakelijk/verantwoordelijk kwestie.
En als je hard rijdt, dan ben je meestal de snelste op de weg, en dan rij je juist iedereen voorbij, i.p.v. dat de politiewagen jouw "opeens" van achteren nadert. Dat is het moment dat ik bij "verdachte" auto's naar binnen kijk, om te zien of er iets bijzonders aan de hand is.
Ik laat het bewust open. Ik zeg alleen dat ik het niet hoef te verwachten. En aangezien je zelf aangeeft dat ik het inderdaad niet hoef te verwachten
Daarbij ik kan door wat voor reden dan wel moeten uitwijken en dan zit ik wel ineens in zijn weghelft/rijbaan. En dan? Juist krijg je van die mooie ongevallen van waar we hier in het draadje de foto's al gezien hebben.
Gaat erom of het is toegestaan: NEE
Zou het kunnen? In nederland overdag absoluut niet.
In de nachtelijke uren? Mwah compleet ander verhaal.
Echter ben ik van mening dat in Nederland de snelwegen te onoverzichtelijk zijn om met die snelheden te rijden. Iets te veel onoverzichtelijke bochten in onze snelwegen.
Bedenk even het aantal meters dat jij je verplaatst met die snelheid. Dus hoeveel meter jij per seconde aflegt. Kom je al heel vaak tot de conclusie dat je heel veel honderden meters vooruit moet gaan kijken.
En laat daar in Nederland dan al regelmatig een flinke bocht in de weg zitten. Dus feitelijk kan jij niet door die bocht kijken en dat maakt je rijgedrag dus roekeloos en onvoorzichtig, en daarmee gevaarlijk.
Ik heb echter te maken met andere mensen die veel meer regels overtreden: geen richting aangeven, geen voorrang verlenen, afsnijden en weet ik het wat voor andere debiele acties ik geregeld voor mijn kiezen krijg.
Ow en die dingen komen niet doordat ik te hard rijd, als ik me aan de snelheid houd, gebeuren ze net zo goed.
En laat ik meteen mijn statement even doorzetten. Mensen die geen richting aangeven zijn ook levensgevaarlijk. Mensen die menen de auto er wel tussen te kunnen prakken net zo. Dit laatste is wat mij betreft een artikel 5 en een paar weken fietsen voor zulke mensen.
Hardrijden op zich is geen punt. Je auto ergens voor gooien of tussen prakken is per definitie gevaarlijk.
Dus ga je nog mooi nat. Geen totaal overzicht gehouden. Waardoor je toch aansprakelijk gesteld gaat worden.
Zie ene L. Hamilton in Sydney
Dat je niet ingaat op het anticiperen vind ik raar. Dat is naar mijn idee de sleutel van alles. Zo moet je als hardrijder ook anticiperen op die trein auto's voor je.
Maar dat je klakkeloos begint over dingen niet verwachten vind ik kwalijk. Je moet juist op rare dingen bedacht zijn in het verkeer. Het zou wat zijn als iemand voor je een noodstop maakt, om wat voor reden ook, en jij doodleuk achterop rijdt. Achteraf het commentaar 'ja uh ik verwachtte het niet'. Daar kom je toch echt niet mee weg.
Wat uitwijken betreft is mij geleerd dat je dat beslist niet moet doen, omdat je dan anderen mee gaat nemen in je pad des onheils. Iedereen zal proberen gevaar in eerste instantie te ontwijken, dat lijkt me een natuurlijke reactie. Maar je mag nooit zomaar een hengst aan je stuur geven. Je breng hiermee een grotere groep in gevaar.
En dat onoverzichtelijk is wel erg plaatsgebonden natuurlijk. Snachts heb je nog als voordeel dat je lichten op een grotere afstand kunt zien.
Waar ik me wel dood aan erger zijn mensen die niet rechtshouden op een lege weg. Als ik dan al wat harder rijd, verwacht ik links langs een enkele auto te kunnen. Als die auto dan zelf links blijkt te rijden, dan ram ik mezelf tussen hem en de vangrail in, overdreven gezegd dan.
Het aantal meters dat ik afleg en remafstand ben ik me bewust van geworden. Het valt nog best tegen om van 200+ flink door te remmen naar 100. Gelukkig kan je dat langzaamaan proberen snachts op een lege weg
En zelfs in Duitsland zijn er plaatsen met een max snelheid
[ Bericht gewijzigd door Paradestraat op zondag 1 augustus 2010 @ 13:46 ]
Nogmaals, hoe bedoel je dat natgaan? Ik kan misschien fout zitten door achterop te rijden, dat betekent niet automatisch dat ik aansprakelijk ben.
En als men 200km/h gaat, dan zal er echt een VROS zijn die vanuit het niets (van achter) meetrekt. Want die jongens rijden echt geen 200km/h+ op zoek naar verkeersovertreders. Die rijden 100 tot 120km/h op de rechterbaan, en pakken de mensen eruit die hard voorbij komen. Vanuit mijn bovenstaande stukje mag je echter uitgaan dat ik daarop let.
Ik geef wel eerlijk toe, als de situatie te onoverzichtelijk is (teveel auto's op de weg om te scannen, bij meer dan 3 rijstroken) dan hou ik wel redelijk in omdat ik dan niet iedere auto in het oog kan houden.
Helaas voor jou doen mensen die te hard rijden dat bovenstaande vaak ook allemaal
(behalve ik natuurlijk
Wat niet zo vaak gebeurd wanneer ik de vorige tekst zo lees
Idd
Maar dat doen mensen die te hard rijden natuurlijk nooit he
Resultaat is hetzelfde
Onnodig gewonden of zelfs doden ...
Dan mag jij achteraf staan juichen 'omdat jij niet fout was' maar daar heb je dan weinig meer aan
Of lees je graag selectief?
Ik heb namelijk een gloeiende hekel aan mensen die geen richting aangeven. Ik doe het consequent altijd. Dat is ook meteen een goede maatstaf of je niet echt té hard rijdt. Als je te laat bent of het niet meer lukt op tijd richting aan te geven, dan ga je harder dan je kunt hebben.
MCB radio 747KHz Middengolf
Jij begint toch over wat anderen fout doen ?
Of voel je jezelf persoonlijk aangevallen met 'Maar dat doen mensen die te hard rijden natuurlijk nooit he' ?
Dit klinkt toch behoorlijk als een wij en hun verhaal
'wij'(ik) rijden te hard maar kijk eens wat 'zij' allemaal fout doen
Maar dat zijn geen vooroordelen he ...:')
Want hardrijders houden zich 'allemaal 'aan de regels ?
Wil je een lintje ?
Wat je hier noemt is gewoon verplicht
Niet iets bijzonders
Dat niet iedereen dat doet veranderd daar niets aan
Of je doet het gewoon niet omdat je het niet belangrijk vind
Ik kan me prima het vooroordeel voorstellen dat hardrijders kennelijk in meer opzichten dan de snelheid aso's zijn. Dat zegt echter niet dat ik het er mee eens ben, of zelf onder die groep val. En volgens mij hadden we het wel degelijk over mij in de quotes, raar dat ik me dan aangevallen voel als je onjuiste conclusies trekt en dingen verzint.
Goh wat jij verplicht noemt is net zo verplicht al de maximumsnelheid. Vreemd alleen dat die laatste groep een speerpunt lijkt en vaak de dupe van discussies en situaties is.
Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat mensen die geen richting aangeven zich superieur voelen, of mensen die het niet toe durven te geven het niet te doen. In tegenstelling tot mensen die te hard rijden, die er minder moeite mee hebben er voor uit te komen.
Waar ontken ik dat ?
je laat het wel klinken alsof die groep uit mensen bestaat die de max snelheid niet (veel ) overschrijden
Wanneer dat nl wel zo was zou je ze niet tegenkomen omdat ze voor jou uit bleven rijden
Dat jij dingen leest die er niet staan is niet mijn schuld maar valt onder 'niet lezen 'of lezen terwijl je een vooroordeel hebt (in dit geval tegen mij )
Ik geef nergens aan dat jij dat doet !
Maar omdat ik het over hardrijders hebt (wat jij toevallig ook doet ) zou ik jou dus persoonlijk bedoelen ?
Dus met die andere groep bedoel jij iedereen hier die niet te hard rijdt ?
Dat is toch net zo'n onzin ?
Aso zijn idd heeft niets met snelheid te maken
Iemand te voet op op een fiets kan ook aso gedrag tonen
Of rij je ook op een fiets ?
Dan zeg ik nu maar even dat ik jou niet bedoel
Tenzij jij natuurlijk een aso fietser bent
Klopt en dat zeg ik ook niet !!!
Maar dat maak jij er blijkbaar wel van
Tja als jij het verschil tussen jij en 'zij' niet kent
De quote was van jou idd maar dat zegt niet dat ik wanneer we 'enkele mensen in een groep 'benoemen het dan ook over jou gaat ?
Wanneer ik bv zeg dat er ook tuig in Amsterdam woont en jij komt toevallig in Amsterdam dan zeg ik volgens jou dus dat jij tuig bent ?
Lees het nog maar eens en nu wat objectiever graag
Jij noemt het 'verzinnen ' en 'onjuiste conclusies' omdat je jezelf aangevallen voelt maar wanneer je daar overheen kunt kijken dan klopt het gewoon wat ik zei
Welnee
Over al die punten wordt geklaagd !
Maar misschien zie je alleen het 'snelheids' commentaar
Er zijn gewoon minder excuses te bedenken om dat andere niet te doen
Hoewel je op een 'lege weg' natuurlijk
Of die excuses ook hout snijden is weer een ander verhaal
Hardrijden is ruig , stoer enz... (of kijk eens wat een snelle auto ik heb ) en dat andere is alleen maar dom of aso
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken