Fors meer treinen over Betuweroute
Over de Betuweroute rijden fors meer treinen dan vorig jaar. Denderden er in het eerste kwartaal van 2009 nog ruim tweeduizend goederentreinen over het spoor van de Rotterdamse haven naar het Duitse achterland, het eerste kwartaal van dit jaar liep dat op tot bijna vierduizend treinen, meldt het Rotterdamse havenbedrijf maandag.
Het marktaandeel van de spoorlijn is in dezelfde periode gestegen van veertig naar bijna zestig procent. Exploitant Keyrail verwacht dat dit percentage het eind van het jaar op 65 ligt; dan rijden er ongeveer 350 goederentreinen per week over de lijn.
De populariteit van de spoorlijn is volgens het havenbedrijf te danken aan de stimuleringsregel waarover Keyrail en KNV Spoorvervoer het eind vorig jaar eens werden. Die maakt het voor vervoerders extra aantrekkelijk om gebruik te maken van de Betuweroute.
Gezien de TS was dat misschien wel beter geweest
Hoeveel goederen treinen moeten er rijden om het traject rendabel te maken?
Wat verdient Nederland hier nu aan en wanneer zijn de investeringskosten terug gewonnen?
Vragen, vragen, vragen....
Android + Verveling = Titan Turret spelen
Wat? Niet? Ja maar, dat had de politiek ons toch beloofd?
Nu is ie pas nuttig!..
Maar voorlopig loopt de Betuwelijn zodanig halfdood in Duitsland dat ook 1 stapel containers onmogelijk is.
Dan komt paars-plus er straks aan, dat wordt pas een opbloeier voor de bouwwereld!!!
De maximale bezetting is 288 treinen per dag (ongeveer 6x zo veel als nu) maar zelfs dan is de winst onvoldoende om de miljarden terug te verdienen.
Of je moet milieuwinst e.d. ook gaan omrekenen naar euro's.
www.woordvandedag.nl
En dat de rentelasten zo hoog zijn dat de lijn niet rendabel kan zijn is onzin.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken