Minister Eurlings wil versoepeling vliegverbod
Verkeersminister Camiel Eurlings wil dat het vliegverbod wordt versoepeld. Sinds donderdagavond zit het Nederlandse luchtruim dicht vanwege een aswolk van een IJslandse vulkaan. Enige uitzonderingen zijn wat testvluchten van de KLM en drie vrachtvluchten die vanavond naar Azië gaan. In een interview met de NOS zegt Eurlings dat er vluchten mogelijk moeten zijn op plekken waar de aswolk niet voor hinder zorgt.
Morgen is er een videoconferentie tussen de Europese verkeersministers. Eurlings gaat voor versoepeling van het verbod pleiten. Hij heeft daarvoor al steun gezocht bij Duitsland, Frankrijk, België en Groot-Brittannië.
Volgens Eurlings moet Europa een voorbeeld nemen aan de Verenigde Staten. Daar wordt bij een aswolk niet het hele luchtruim gesloten, maar alleen de gevaarlijke delen. Daarnaast vindt hij dat de huidige situatie niet te lang kan duren, omdat de luchtvaartsector dat niet aankan.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
Als vliegtuigen teveel lawaai maken moet de norm versoepeld worden
Als vliegtuigen teveel vervuilen moet de norm versoepeld worden
En als vliegen te gevaarlijk is tsja....dan moet de norm versoepeld worden
Waar maken we nog wetten voor in dit land ?
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Dan kun je toch nog wel zeggen 'hier mag niet worden gevlogen' ipv 'in het hele land mag niet worden gevlogen.. lijkt me sowieso een handiger systeem.
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
De man is toch van het cda? laat hem het dan even met het opperwezen regelen, want dat is de enige die die wolk kan weghalen en/of vliegen weer veilig kan maken...
Alleen negeren van veiligheidsrisico's kan vliegtuigen laten vliegen zolang de situatie niet verandert -en hoe lang dat kan duren weet niemand. Daar verandert wat "de luchtvaartsector aankan" echt niks aan.
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
Microscopische deeltjes zijn moeilijk te begrijpen voor de simpele ziel, dat snap ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
De Britse Eilanden en Scandinavië kan ik me enigszins inbeelden. Maar als het verder reikt dan is het toch inmiddels zo verspreid geraakt dat de concentraties niet tot nauwelijks van invloed zijn op het functioneren van een vliegtuig?
Vanuit de luchtvaartbranche wordt er dus druk uitgeoefend (-150 miljoen eur/dag) op de luchtvaartautoriteiten. Ze moeten duidelijkheid verschaffen en met een acceptabele limiet op de proppen komen. Waarschijnlijk zitten grote delen van Europa al onder dat limiet en zouden gewoon het luchtruim open kunnen gooien voor vliegverkeer. Dat is bijvoorbeeld nu ook wat Oostenrijk voor morgenochtend vanaf 06:00 verwacht.
De Etna is ook een actieve vulkaan en is middenin Europa gesitueerd. Er wordt vaak een ASHTAM (Notice to Airman betreffende Vulcanic Ashes) uitgegeven wanneer de Etna voor problemen zorgt. Meestal is dan een klein gebied, zoals dus ook in America, niet doorvliegbaar.
Dat iets in IJsland zulke consequenties kan hebben... Ik geloof de wetenschappers op hun woord, maar als je de resultaten van de testvluchten hoort enzo, dan vraag je je toch af in hoeverre vliegen in deze omstandigheden nog gevaarlijk is? Ik kan me niet heugen dat in het verleden de luchtvaartautoriteiten ooit zo'n drastische beslissing hebben genomen en/of dat het luchtruim ooit zo verspreid en lang dicht is geweest!
In IJsland is in het gedocumenteerde verleden ook een uitbarsting geweest die maanden duurde.
[ Bericht gewijzigd door shiz op zondag 18 april 2010 @ 21:12 ]
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
http://www.ryanair.com/en(...)o-1300hrs-wed-21-apr
http://db.eurad.uni-koeln.de/promote/RLAQS/volcano.html
Asverspreiding van het moment van uitbarsting tot nu + verwachting gebaseerd op luchtdrukontwikkelingen tot donderdag.
Ach het zal allemaal wel meevallen. De schade aan vliegtuigen is al erg kostbaar en de schade zal ook al optreden voordat het zo erg is dat er ongelukken gebeuren. Vliegtuigmaatschappijen hebben in de eerste plaats zelf een probleem voordat passagiers in gevaar komen. Anyway... ik zou lekker even op de grond blijven.
[..]
Ja, want als het te lang duurt is het immers niet erg meer om uit de lucht te vallen.
was cynisch bedoeld
Zijn de concentraties zover van de bron nog significant om een inbreuk op de vliegveiligheid te zijn? Dat is wat ik me afvraag. Je kunt zeggen "Er is een moordenaar in de stad! Ik timmer mijn ramen en deuren dicht en komt niet meer buiten!", maar hoe reëel is de dreiging dat in een stad van honderdduizenden mensen iemand jou in je eigen huis in koele bloede vermoord, zonder vast te stellen of je daadwerkelijk onder het slachtofferprofiel valt?
Zie simulatie. http://db.eurad.uni-koeln.de/promote/RLAQS/volcano.html (asverspreiding tot nu toe + verwachting gebaseerd op luchtdrukontwikkeling tot donderdag)
De Zweedse luchtmacht heeft ook getest en die motoren waren wel degelijk beschadigd.
mja. laat eurlie maar zeggen .. vliegen waar het mogelijk is. maar heeft onze eurlie er ook over nagedacht dat die wolk zich ook verplaatst?
De grens van de as verplaatst zich continu.
Het kan best zo zijn, dat Schiphol veilig is, als een toestel opstijgt in Milaan, tegen de tijd dat het toestel hier is, is het onveilig. Waar moet dat toestel dan landen met gelimiteerde brandstof?
Dinsdag wordt weer een nieuwe lading straight from Iceland verwacht.
Ik denk serieus dat het wel tot donderdag of vrijdag kan gaan duren, zoniet langer.
maar 1 ding is me al wel zeker ... voor de schade dat er niet gevlogen kan gaan worden gaan we allemaal de belastingcenten weer aan doneren.
Dus stel dat ze gaan vliegen, dan komt die zooi misschien op een onverwacht moment terug en pats boem.
I still hesitate to use spaces
in file names.
Daarnaast heeft onder andere de Zweedse luchtmacht ook getest en die motoren zijn flink beschadigd geraakt.
En om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk nog nooit zo'n "schone" lucht gezien. Altijd maar vol met contrails.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken