God of War 3-engine kan nog veel meer
Nu God of War 3 klaar is heeft het team Sony Santa Monica even rust, het is ook nog onduidelijk wat hun volgende project gaat worden. Het is echter al wel duidelijk dat hun volgende game de GoW-engine gaat gebruiken en dat deze er ongetwijfeld mooier gaat uitzien dan het derde avontuur van Kratos.
Dit klinkt natuurlijk niet meer dan logisch, maar volgens de director van God of War 3, Sig Asmussen, is de enige die het spel gebruikt tot nog veel meer instaat. Hij vertelt dat de engine pas 50 a 60 procent van zijn volle potentieel benut. Vooral op het gebied van animatie, lichteffecten en de overgangen van cut-scenes naar gameplay valt nog veel te verbeteren, laat Asmussen weten.
"I think individually our animations are incredible and our animators are incredibly talented. But I think we could make our system technically better, in the way we blend animations. And I’m pretty sure that we already have the code to do that, and we just didn’t implement it in God of War III because it came in real late"
Wat het nieuwe project ook is, gezien het grafische geweld van God of War 3 zijn wij erg benieuwd wat Santa Monica nog meer voor ons in petto heeft.