God of War 3-engine kan nog veel meer
Nu God of War 3 klaar is heeft het team Sony Santa Monica even rust, het is ook nog onduidelijk wat hun volgende project gaat worden. Het is echter al wel duidelijk dat hun volgende game de GoW-engine gaat gebruiken en dat deze er ongetwijfeld mooier gaat uitzien dan het derde avontuur van Kratos.
Dit klinkt natuurlijk niet meer dan logisch, maar volgens de director van God of War 3, Sig Asmussen, is de enige die het spel gebruikt tot nog veel meer instaat. Hij vertelt dat de engine pas 50 a 60 procent van zijn volle potentieel benut. Vooral op het gebied van animatie, lichteffecten en de overgangen van cut-scenes naar gameplay valt nog veel te verbeteren, laat Asmussen weten.
"I think individually our animations are incredible and our animators are incredibly talented. But I think we could make our system technically better, in the way we blend animations. And I’m pretty sure that we already have the code to do that, and we just didn’t implement it in God of War III because it came in real late"
Wat het nieuwe project ook is, gezien het grafische geweld van God of War 3 zijn wij erg benieuwd wat Santa Monica nog meer voor ons in petto heeft.
Demo zag er al lekker strak uit
't Zou toch engine moeten zijn.
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
Je kunt een algoritme schrijven dat alle rekenkracht van bijv. je CPU gebruikt voor het uitvoeren van een bepaalde taak. Vervolgens bedenkt iemand een algoritme dat precies dezelfde taak kan uitvoeren, even snel, maar dat slechts de helft van de CPU nodig heeft. Dat wil niet zeggen dat het eerste algoritme slecht is, maar dat nieuwe inzichten tot efficienter programmeren kunnen leiden. En zo kan het dus gebeuren dat games gedurende een hele generatie alle beschikbare resources van een console gebruiken, maar toch elke keer beter zijn.
Daarom is het ook enigszins nonsens om te stellen dat console A zijn max al heeft bereikt en console B niet, omdat het traject voor efficienter programmeren vrijwel eindeloos is.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken