Weer iets meer bekend over Heavy Rain
De informatie komt van een presentatie die is gehouden op de Micromania Games Show 2008 in Parijs. Deze presentatie kan je helemaal onderaan zien, maar omdat alles in het Frans is, hier alvast een lijstje met informatie wat tijdens deze presentatie is gezegd.
- In de demo speel je een journalist die de moord op een aantal meisjes onderzoekt. Ze belandt in het huis van een taxi-chauffeur die de moorden gepleegd zou hebben.
- In de presentatie worden twee verschillende manieren getoond om deze situatie te spelen. Elke manier heeft zijn eigen invloed op het verhaal.
- Om de game een filmische look te geven zijn er meerdere camera-standpunten.
- Alles in de demo is speelbaar. Er zijn geen cutscenes en de speler behoudt de controle over de journalist op elk moment.
- De motion-controls van de sixaxis zijn gebruikt om verschillende handelingen uit te voeren zoals het openen van een raam.
- De speler kan de gedachten van de hoofdrolspeler horen zodat deze altijd weet wat er om gaat in het hoofd van deze hoofdrolspeler.
- Er zitten geen laadtijden in het spel.
- Alles is interactief. Alles kan gebruikt worden en alle deuren kunnen open.
- Bij bepaalde situaties gaat de game over in een soort van split-screen mode waardoor je de bewegingen van de moordenaar kunt zien.
- Als het karakter in de game onder hoge stress staat, zal de speler een aantal knoppen moeten beheren. Op deze manier probeert de game de speler het gevoel van ongemakkelijkheid en stress te laten voelen.
- Voor sommige actie-scenes worden quick-time events gebruikt.
Heavy Rain zal begin volgend jaar verschijnen voor de Playstation 3