Meer details, screens en art van Ghostbusters

Iedereen die enigzins bewust het einde van de jaren 80 heeft meegemaakt kent Peter Venkman, Egon Spengler, Ray Stantz en Winston Zeddmore. Het viertal zal binnenkort terugkeren in Ghostbusters: The Video Game. Het gaat hier echter niet om zomaar een film-naar-game-vertaling, volgens de schrijvers van de game betreft het hier om een vervolg op Ghostbusters II.





De schrijvers in kwestie zijn Dan Aykroyd en Harold Ramis, die ook de beide films geschreven hebben. Zij zullen ook hun stemmen verlenen aan hun videogame-alter ego's. Bill Murray en Ernie Hudson zullen tevens te horen zijn als Vankman en Zeddmore. Van de originele cast keren ook nog Annie Pots als Janine Melnitz en William Atherton als Walter Peck terug. Sierra heeft bevestigd dat ze hun uiterste best doen om de originele cast voor dit project te strikken. Van de namen die nog niet bevestigd zijn, is wel bekend dat er nog geen definitieve "nee" gegeven is. Één personage zal niet terugkeren en dat is Dana Barrett (gespeeld door Sigourney Weaver). Volgens Aykroyd en Ramis was dit omdat Dana geen plaats meer had in het script. Liefhebbers van de tweede film kunnen uitkijken naar een cameo van Vigo.





De game speelt zich af in 1991, twee jaar na Ghostbusters II. De speler neemt de rol aan van een nieuw lid van de Ghostbusters en samen met het oorspronkelijke viertal ga je de rotzooi opruimen die Walter Peck in Ghostbusters I veroorzaakt heeft door het containmentgrid uit te zetten.
Het verhaal zal een aantal nieuwe geesten introduceren, maar ook oude bekenden zullen hun opwachting maken. The Grey Lady Librarian, Slimer, Stay Puft (ook bekend als Marshmellow Man) en de Executed Brothers zullen allemaal in de game terug komen.






De game is zal gebruik maken van de Infernal Engine en maakt tevens gebruik van een stevige physics engine. Één van die onderdelen van de physics-engine is Golem Tech. Hiermee kan een geest opgebouwd worden met verschillende particles, die zich allemaal individueel anders gedragen. Een voorbeeld hiervan een geest die helemaal is opgebouwd uit boeken. De omgeving waarin je de geesten moet opsporen kan bovendien voor een groot deel kapot.
Deze engine zal de game in 1080p met full anti-aliasing laten draaien op zowel X360 als PS3. Doordat het team eerst de mogelijkheden van de PS3 heeft onderzocht, loopt de ontwikkeling van de PS3-versie gelijk met de PC- en X360-versie.





In tegenstelling tot de Wii-versie, die door een ander team ontwikkeld wordt, zal de X360/PC/PS3-versie waarschijnlijk geen co-op multiplayer bevatten. De ontwikkelaars onderzoeken de mogelijkheden nog, maar ze willen de speler laten ervaren hoe het is om een Ghostbuster te zijn en de interactie met de overige Ghostbusters is daarbij van groot belang.
Een ander verschil met de Wii-versie is dat Nintendo-spelers een brede selectie aan mini-games zullen krijgen, naast de verschillende multiplayer-modes die in alle versies beschikbaar zijn.





Terminal Reality heeft tevens aangegeven dat dit waarschijnlijk niet het laatste is wat van de Ghostbusters te zien krijgen. Als het aan Dan Aykroyd en Harold Ramis ligt, komt er een complete serie.











En dan hebben we ook nog een stapel screenshots en concept-sketches van de Wii-versie voor jullie.