Ubisoft stopt met PS3-ports
"What we do now is create for the PS3 and 360 at the same time, and it doesn't cost more than 10 per cent extra to develop for the other machine.Before it was costing us more, about 20 per cent, just because it was difficult to learn the PS3 hardware, but now our engines are done and we can easily develop for both machines."
De matige kwaliteit van hun eerdere PS3-titels was te wijten aan het leer-proces dat men moest doorlopen om op de PS3-hardware te programmeren. Hierdoor werden de ontwikkelkosten met zo'n 20% verhoogd, terwijl men nu minder dan 10% denkt kwijt te zijn aan dual-platform-ontwikkelen.
Alain Martinez, chief financial officer van Ubisoft, legde uit waarom de next-gen titels 11 euro duurder zijn dan hun DS-titels. Voor de gemiddelde DS-game trekt Ubisoft zo'n 500.000 euro uit, terwijl next-gen titels zo'n 11 tot 12 miljoen euro kosten. Om de bruto-marge van 22% te bereiken dient een DS-titel 100.000 keer te verkopen, waar een next-gen titel 1,3 miljoen keer over de toonbank dient te gaan om datzelfde resultaat te halen.
Als ik sony was zou ik met dit soort uitspraken ubisoft laten branden in de hel foto
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
Dus elke ubisoft game op de ps3 moeten mensen laten liggen.....
Als ik sony was zou ik met dit soort uitspraken ubisoft laten branden in de hel foto
Volgens mij snap je het bericht niet ..
Dus elke ubisoft game op de ps3 moeten mensen laten liggen.....
Als ik sony was zou ik met dit soort uitspraken ubisoft laten branden in de hel foto
Wel lezen Difsja foto
Elk Ubisoft spel van voor AC en Graw 2 kun je wel laten liggen idd!
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
We zullen zien hoe Assassins Creed er op mijn ps3 uit gaat zien en spelen foto
Maar als multiplatform ontwikkelen maar 10% meer kost snap ik waarom bijna iedereen het doen tegenwoordig. Dat is echt een investering die je heel snel terug verdient.
Nu is RB6: Vegas al een redelijke port voor de PS3.(en ook de laatste game oude stijl geloof ik).
Maar als multiplatform ontwikkelen maar 10% meer kost snap ik waarom bijna iedereen het doen tegenwoordig. Dat is echt een investering die je heel snel terug verdient.
je verliest ook wat. je credibiliteit en integriteit als game developer! ik ben geneigd multi platform games links te laten liggen. ze zullen vast wel boeiend zijn, maar het mist wat... het is eigenlijk net zoals die pirate of the carribean en spongebob games. Mensen noemen mario misschien wel puur uitmelken, maar die games zijn wel kwaliteit. Multi-platform zooi is gewoon puur op winst gespitst en vaak is het dan ook gewoon prut. je ziet toch ook dat bedrijven die geen deadlines drijven en die zeggen dat het af is wanneer het af is, gewoon de beste spellen opleveren? dit komt door hun mentaliteit om kwaliteit af te leveren. Mag ubisoft nog wat van leren. EA trouwens ook.
Dat staat los van de gedachte dat je ieder jaar een nieuwe titel van een franchise moet releasen, zoals EA en 2K dat nogal hardnekkig volhouden. Een spel uitgeven omdat het moet, niet omdat het af is. PES is daar ook zo'n mooi voorbeeld dan. Ik heb het idee dat ze daar een heleboel dingen hebben geschrapt puur om de deadline te halen en zie het resultaat. Volgens mij is Ubisoft daar een stuk minder strict in.
[...]
je verliest ook wat. je credibiliteit en integriteit als game developer! ik ben geneigd multi platform games links te laten liggen. ze zullen vast wel boeiend zijn, maar het mist wat... het is eigenlijk net zoals die pirate of the carribean en spongebob games. Mensen noemen mario misschien wel puur uitmelken, maar die games zijn wel kwaliteit. Multi-platform zooi is gewoon puur op winst gespitst en vaak is het dan ook gewoon prut. je ziet toch ook dat bedrijven die geen deadlines drijven en die zeggen dat het af is wanneer het af is, gewoon de beste spellen opleveren? dit komt door hun mentaliteit om kwaliteit af te leveren. Mag ubisoft nog wat van leren. EA trouwens ook.
Assassin's Creed was oorspronkelijk gepland voor Q2 2007...
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
[...]
Assassin's Creed was oorspronkelijk gepland voor Q2 2007...
ja dat weet ik, ik twijfelde ook of ik zo wou reageren vanwege assassins creed. Ik heb mijn toon hier en daar ook wat gematigd, want normaal laat ik niks van iets heel als ik het er niet mee eens ben.
Ik zei niet dat ze allemaal slecht zijn. Er zullen vast goede titels tussen zitten, wat ik zei is dat ik en vele anderen de moeite niet eens nemen om die titels op te pikken. Ze zijn hun credibiliteit kwijt. Mensen associeren de producten en hun kwaliteit nu eenmaal met het bedrijf dat ze uitpoept. Microsoft haters proberen de nieuwste Office ook niet meer uit, terwijl het gewoon een goed pakket is. Ik schijt op alle linux distros die er zijn, maar der zullen best wel goeie tussen zitten (ook voor mij). Ik zou nooit een Volvo kopen, maar dat betekent niet dat het geen goede auto is.
Aan de andere kant; ik drink al heel lang coca cola, en het bevalt me prima. toen coca cola vanille uitkwam probeerde ik het ook gelijk. Het beviel me niet echt. Maar toch, ff later met lemon probeerde ik het ook (beviel me trouwens ook niet). Alleen maar omdat Coca Cola een level van kwaliteit hoog weet te houden zullen klanten niet weglopen als ze het ff verprutsen. En het omgekeerde is ook waar, als EA en af en toe Ubi ook elke maand een poep titel uitbrengen, dan verwacht ik gewoon niet veel meer van de rest. Net zoals dat ik niet eens meer omkijk naar Trust omdat dat speelgoed van hun niet betrouwbaar is. ik zal ook nooit een Mac kopen omdat iTunes ZUIGT.
Als ze van begin af aan specifiek voor een systeem ontwikkelen, komt dit de kwaliteit van de games voor desbetreffend systeem ten goede.
[...]
Verhaaltje
Wow, merkentrouwe mensen bestaan nog!
Je klinkt alleen een beetje als een vrouw. Als je in het verleden iets fout gedaan hebt moet je dat de rest van je leven horen. foto
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
Je klinkt alleen een beetje als een vrouw. Als je in het verleden iets fout gedaan hebt moet je dat de rest van je leven horen. foto
foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken