games
Blizzard sluit wederom vele World of WarCraft accounts
De bekende term 'cheaten' is vaak een onvermijdelijk iets in grote online RPG's. In het achterhoofd houdende dat World of WarCraft de meest gespeelde MMORPG is, kun je je vast indenken dat het aantal cheaters gigantisch is. Dat zijn mensen die met behulp van zelfgemaakte programma's voordelen uit de game putten, en daardoor makkelijk aan veel goud en goede wapens komen. Dit heeft grote invloed op de economie binnen de online wereld en komt de eerlijke spelers allerminst ten goede. Het is dan ook logisch dat Blizzard daar een stokje voor steekt, wat zij dan ook regelmatig doet door het sluiten van accounts. Ook nu is het weer raak: maar liefst 105.000 accounts zijn door Blizzard permanent gesloten. Daarnaast is er maar liefst 12 miljoen gold verwijderd voor een betere balans in het economische stelsel.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
PSN: BMHLive
mooi zo; aan cheaters heeft de kerstman een broertje dood...
Aan homofielen ook foto
[...]
Aan homofielen ook foto
Nee, nu denk je toch echt aan Sinterklaas foto
[...]
Nee, nu denk je toch echt aan Sinterklaas foto
valt er nog wat te zuipen juffrouw Jannie....
Murray Walker| There\'s Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
[...]
valt er nog wat te zuipen juffrouw Jannie....
foto
Cheaters hebben 1 functie: ze laten anderen zien hoe onzinnig WoW is
Gefeliciflopstaart! De domme opmerking van het jaar award. Als je nu al minstens nog even argumenten had gegeven. Maar neen, geen argumenten.
Waarom zou WoW dommer zijn dan andere games? Vind je gamen in het algemeen dom?
Dan vind ik jou dom foto
Cheaters hebben 1 functie: ze laten anderen zien hoe onzinnig WoW is
Want gelukkig is jouw post wel heel zinnig foto
En dan? foto
[...]
Gefeliciflopstaart! De domme opmerking van het jaar award. Als je nu al minstens nog even argumenten had gegeven. Maar neen, geen argumenten.
Waarom zou WoW dommer zijn dan andere games? Vind je gamen in het algemeen dom?
Dan vind ik jou dom foto
ik laat me niet door WoW-fankneusjes uit het veld slaan.
En als je zelf na kunt denken, waarom zou ik dan met argumenten komen?
Ik ga niet het domme volk hier onderwijzen!
[...]
ik laat me niet door WoW-fankneusjes uit het veld slaan.
En als je zelf na kunt denken, waarom zou ik dan met argumenten komen?
Ik ga niet het domme volk hier onderwijzen!
WOW is zeker geen slechte game maar om door zo'n game geen sociaal leven meer te hebben is echt gewoon zielig.
En natuurlijk het per maand betalen dat zuigt ballen.
Je koopt eerst een game van 30 euris en dan daarna er nog voor moeten betalen om het te kunnen spelen..
Dus foto WOW Hoop dat blizzard warcraft 4 wel gratis maakt anders echt: foto
[...]
WOW is zeker geen slechte game maar om door zo'n game geen sociaal leven meer te hebben is echt gewoon zielig.
En natuurlijk het per maand betalen dat zuigt ballen.
Je koopt eerst een game van 30 euris en dan daarna er nog voor moeten betalen om het te kunnen spelen..
Dus foto WOW Hoop dat blizzard warcraft 4 wel gratis maakt anders echt: foto
foto
[...]
WOW is zeker geen slechte game maar om door zo'n game geen sociaal leven meer te hebben is echt gewoon zielig.
En natuurlijk het per maand betalen dat zuigt ballen.
Je koopt eerst een game van 30 euris en dan daarna er nog voor moeten betalen om het te kunnen spelen..
Dus foto WOW Hoop dat blizzard warcraft 4 wel gratis maakt anders echt: foto
WoW is al 16 euro tegenwoordig, 50-16=34, aka 3 maanden extra, plus de extra maand die je bij het spel krijgt = 4 maanden speeltijd. Dat is meer dan genoeg, dan heb je veel meer waarde voor je geld dan 50 euro voor een spel als NFS te dokken waar je een week plezier van hebt.
[...]
WoW is al 16 euro tegenwoordig, 50-16=34, aka 3 maanden extra, plus de extra maand die je bij het spel krijgt = 4 maanden speeltijd. Dat is meer dan genoeg, dan heb je veel meer waarde voor je geld dan 50 euro voor een spel als NFS te dokken waar je een week plezier van hebt.
Alleen kan ik na 5 maanden besluiten NFS weer eens gezellig te gaan spelen.
Met WOW lukt dat niet.
[...]
WOW is zeker geen slechte game maar om door zo'n game geen sociaal leven meer te hebben is echt gewoon zielig.
En natuurlijk het per maand betalen dat zuigt ballen.
Je koopt eerst een game van 30 euris en dan daarna er nog voor moeten betalen om het te kunnen spelen..
Dus foto WOW Hoop dat blizzard warcraft 4 wel gratis maakt anders echt: foto
En jij werkt zeker ook voor niets? Get real man. Alles in het leven kost geld en het is aan jou of je dat ervoor over hebt of dat je t liever aan iets anders uitgeeft.
"'Careful son, the safety's off'"
"I mean, before that!!!"
[...]
Gefeliciflopstaart! De domme opmerking van het jaar award. Als je nu al minstens nog even argumenten had gegeven. Maar neen, geen argumenten.
Waarom zou WoW dommer zijn dan andere games? Vind je gamen in het algemeen dom?
Dan vind ik jou dom foto
Ik ben het anders 100% met hem eens.
[...]
Ik ben het anders 100% met hem eens.
Oh ja, dat maakt het een stuk slimmer!
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
[...]
ik laat me niet door WoW-fankneusjes uit het veld slaan.
En als je zelf na kunt denken, waarom zou ik dan met argumenten komen?
Ik ga niet het domme volk hier onderwijzen!
Trouwens ook als reactie op de rest van je posts en die van je mede armoedzaaiers.
Ik ben het met jullie eens dat het zielig om verslaafd te raken aan een game.
Maar, om WoW nu slecht te noemen omdat je ervoor moet betalen. Tss, ga eens werken of zo, kneusjes. Iedere malloot kan zich dat spel veroorloven.
Daarnaast, die aap die Warcraft 4 erbij haalde: Warcraft 4 zal een RTS game worden (anders vreet ik mijn hoed op!) (als men al een W4 maakt).
Het is achterlijk om een RTS (die eigenlijk nooit betaald gespeeld wordt) te vergelijken met een MMORPG (die over het algemeen altijd een betaling vereist!). Doe eens nadenken en met goede argumenten komen!
Toen ging ik het spel eens analyseren vanuit een Game-Designer oogpunt, waar ik nu voor in opleiding ben.
Conclusie: WoW is bagger.
De core-mechanics van het spel zijn heel beknopt (dus eigenlijk gebeurt er niets in het spel dat je niet al eerder gedaan hebt). Het doel van het spel is circulair. Dus dat wil zeggen: je doet iets om hetgene dat je al aan het doen bent beter te kunnen doen enzovoort, je verzamelt dus items om nog betere items te kunnen verzamelen, zonder doel.
Daarna het RPG aspect. Conclusie: de RPG elementen zijn ZEER oppervlakkig. Het enige dat je kan beslissen is je uiterlijk en je character class. Daarna zijn er per class maar 2 of 3 verschillende builds die effectief zijn, dus het is niet mogelijk om jouw character uniek te maken qua skills. De equipment die dropt is ook georienteerd op een van deze standaard builds, dus qua items kan je ook niets aan je character veranderen. Het ene item is enkel beter dan het andere item. Dit maakt WoW veel oppervlakkiger dan games zoals Ultima Online (de grondlegger van het MMORPG genre, nu al 9 jaar geleden), en GuildWars (technisch gezien niet een volledige MMORPG, maar wel veel meer RPG elementen en character building dan WoW, en bovendien geen maandelijse kosten), Eve Online (andere game mechanics en gameplay dan WoW, maar ook hier veel meer character development en VEEL meer mogelijkheden om jouw unieke performance met items aan te passen).
Tenslotte is de balans in WoW ver te zoeken. Class/Build X heeft altijd een voordeel op Class/Build Y, dat zit op gamemechanic niveau al compleet scheef. Warriors die van alle classes verliezen en nog steeds door Blizzard compleet verneukt worden (Rage-mechanics recentelijk compleet scheefgetrokken), en zo zijn er nog wel meer, en omdat je NIETS aan je character kan veranderen behalve items die je net dat beetje extra damage of armor geven (maar niets aan de gamemechanics veranderen, je krijgt er niet ineens andere skills door ofzo, behalve met engineering dan, maar dat is ook mee te rekenen in de gamemechanics), betekend het dus dat alle situaties altijd HETZELFDE zijn.
Het is treurig om te moeten constateren dan WoW qua coremechanics en characterdevelopment vaak nog voorbij gelopen wordt door de gratis online Javascript-meuk die door amateurs in elkaar geramd.
^ wtf heb ik net zitten lezen
Een samenvatting van zo'n beetje alle games die er te vinden zijn.
Ik heb ook eens nagedacht, ik werk voor geld, ik heb geld nodig om te eten, en ik heb eten nodig om te kunnen werken. Het lijkt er op dat ik dus daarmee ook beter kan stoppen.
@shakkara, je hebt een boel woorden gebruikt (dat is goed) maar eigenlijk heb je niets gezegt. Ik hoop voor je dat je iets meer kunt vertellen in je verslagen op school. En ik hoop dat je een beetje marketing meekrijgt, want uiteindelijk gaat het er niet om of je game veel diepgang heeft en de betekenis van het leven meegeeft, het gaat erom of je ermee kan cashen.
[...]
Een samenvatting van zo'n beetje alle games die er te vinden zijn.
Oh, dus daarom heb ik de laatste 5 jaar bijna geen spellen meer gekocht.
Gelukkig houd je in het echte leven nog geld over voor leuke dingen naar keuze, want DAAR werk je tenslotte voor. Dit gaat natuurlijk niet op voor bijvoorbeeld slaven of mensen die letterlijk voor een hongerloonte werken, dus die werken om te overleven, en overleven om te werken. Waarom die daar dan toch aan mee doen, overlevingsinstinct en niet beter weten.
In WoW speelt ook het instinctieve groepsgedrag mee. Mensen vormen guilds, en houden elkaar daarmee in het spel. Zowel op een positieve (emergent gameplay) als negatieve manier (hoe vaak hoor je het wel niet van de fanatieke WoW spelers, "nee vanavond niet, dan moet ik gaan raiden, anders trappen ze me uit de guild").
Het was niet echt m'n bedoeling om mensen te overtuigen, meer om te informeren hoe WoW in elkaar steekt en aan te tonen dat het eigenlijk een heel simpel spelletje is dat alleen maar leuk is omdat er elke keer een nieuwe worst voor je neus gehouden wordt waar je naar kunt happen. Dat je daar reeel gezien geen stap verder mee komt...
Als je wilt cashen kan je voor EA gaan werken aan Fifa 200x of een ander loserspelletje dat niets vernieuwens brengt. Ik wil toch wat meer voldoening uit m'n werk halen, en echt iets revolutionairs maken. We hebben het nou wel gehad met die brij van hetzelfde, strategie, shooters, racegames, sportspellen, bah ik ben ze zo beu, na 20 jaar gamen heb ik alles wel gezien. De laatste jaren is er niet echt iets nieuws (voor de PC tenminste, console is niet echt mijn smaak) uitgekomen. Ik moet echt hard nadenken wat het laaste unieke spel was. Waarschijnlijk Morrowind, grote wereld, veel vrijheid EN eindelijk eens een fatsoenlijke editor.
/moo
Het maken van een "nieuwe" game? Je bedoelt een product dat dusdanig anders is dat de grote groep gamers (die elke keer weer Fifa X, Sims X enz X kopen) het links gaat liggen? Vergeet het.
Niet dat ik beweer dat jij geen game kunt maken die anders, revolutionair of speciaal is. Ik geef alleen aan dat de massa hem niet vreet.
Om even op je lange verhaal over WoW te komen: Kort gezegd vind je dat het spel te weinig mogelijkheden biedt en oppervlakkig is op het gebied van RPF aspecten, het aanpassen van je chara enz enz.
Misschien moet je je afvragen of het spel daardoor niet juits toegankelijker is dan bepaalde andere titels.
Neem bijvoorbeeld Diablo 2, bij deze RPG moest je, voordat je je character maakte eerst een half jaar rekenen om een goede build te maken. Je figuur was dan lekker uniek. Ik vond dat vervelend, doe mij maar WoW, veel relaxter om te doen.
Wat het sociale aspect trouwens betreft, je 2 of meer posts hierboven geplaatste verhaal bevat een interessant punt: Je zegt dat mensen blijven spelen omdat er druk van anderen op ze wordt uitgeoefend. Imo is dat bullshit: Natuurlijk moet er een stukje tijd in deze game gestoken worden en dus ook in het guild (je gaat immers niet in een fanfare trompet spelen als je niet kunt komen repeteren en concerteren, dan speel je thuis, alleen). Maar misschien is het zo dat mensen juist ook door deze guilds blijven spelen. Al eens nagedacht over het feit dat mensen die elkaar al twee jaar, ingame, kennen, dat die het HEEL kut zouden vinden als ze niet meer samen zouden kunnen komen. In een online wereld, that is, maar dat mag de WoW speler geen ruk uitmaken.
Trouwens, jij bent de eerste die zijn/haar mening onderbouwt. Klasse foto
Klopt, over dat je graag met de mensen samen bent online. Ook offline tho, ik ga in januari weer naar Engeland, net zoals een maand terug, om vrienden te bezoeken die ik ken dankzij WoW.
Social life killer? Nee, social life stimulator in mijn geval.
@ hierboven:
Klopt, over dat je graag met de mensen samen bent online. Ook offline tho, ik ga in januari weer naar Engeland, net zoals een maand terug, om vrienden te bezoeken die ik ken dankzij WoW.
Social life killer? Nee, social life stimulator in mijn geval.
Ik wil een guildie uit Ijsland en een guildie uit Zweden opzoeken foto
[...]
Het maken van een "nieuwe" game? Je bedoelt een product dat dusdanig anders is dat de grote groep gamers (die elke keer weer Fifa X, Sims X enz X kopen) het links gaat liggen? Vergeet het.
Niet dat ik beweer dat jij geen game kunt maken die anders, revolutionair of speciaal is. Ik geef alleen aan dat de massa hem niet vreet.
Als de massa Talpa-niveau wil hebben, dan betekend het nog niet dat ik speciaal voor die doelgroep spellen moet gaan maken. Liever wat minder verkopen, maar toch een goede game maken, in plaats van het zoveelste prutspel.
Misschien moet je je afvragen of het spel daardoor niet juits toegankelijker is dan bepaalde andere titels.
Is het dan verplicht om 'toegankelijke' (synoniem voor simpele?) spellen te maken?
Nitpick, maar Diablo 2 is ook geen echte RPG. Het is een hack-and-slash actiespel (met een RPG-elementje in het hoekje van character creation gestopt, ja). Hmm... misschien is WoW dan ook wel geen RPG. Maar in iedergeval, Diablo 2 heeft bijna dezelfde game mechanics als WoW, hoewel de laaste uiteraard complexer is in het co-op aspect (multiplayer instances). Mijn persoonlijke voorkeur gaat trouwens uit naar Diablo 2 (ik was er zoeen met de rekenmachine), hoewel ook in Diablo 2 maar enkele builds optimaal werkten.
Trouwens, jij bent de eerste die zijn/haar mening onderbouwt. Klasse foto
Zoals ik al zei, guilds voegen twee dingen toe: het sociale aspect, waardoor mensen meer uit het spel halen dan wat het spel normaal gesproken biedt (al is het maar gezellig even kletsen etc). Maar zeker ook druk op mensen, alhoewel veel van die 'druk' ook in het normale leven voorkomt. Graag dingen voor vrienden doen, en ze niet teleur willen stellen (in WoW: door niet te komen opdagen voor raids enzo). Het zelfde zie je terug in andere spellen. Veel mensen vinden counterstrike leuk, maar dat is puur omdat je het in (vast) teamverband speelt en omdat het competetieve aspect hen zo aanspreekt.
@ hierboven:
Klopt, over dat je graag met de mensen samen bent online. Ook offline tho, ik ga in januari weer naar Engeland, net zoals een maand terug, om vrienden te bezoeken die ik ken dankzij WoW.
Social life killer? Nee, social life stimulator in mijn geval.
Ik heb persoonlijk iemand uit Engeland over de vloer gehad die ik uit Ultima Online kende, en ik ben meerdere keren naar Duitsland geweest om m'n Diablo 2 vrienden te bezoeken. Dat eerste was niet zo'n goede ervaring, hij was in real life absoluuuuut m'n type niet. De Duitsers waren wel prima.
Ik vond GW persoonlijk trouwens veel minder dan WoW: simpelweg omdat er niet sprake is van een wereld waar je elk moment door een andere speler geholpen/in elkaar gemept kant worden!
[...]
Want daarvoor geldt niet exact hetzelfde als voor WoW foto
hap hap! foto
[...]
Als de massa Talpa-niveau wil hebben, dan betekend het nog niet dat ik speciaal voor die doelgroep spellen moet gaan maken. Liever wat minder verkopen, maar toch een goede game maken, in plaats van het zoveelste prutspel.
Da's een heel nobel streven maar in de echte wereld haal je het daar echt niet mee...als jij later als gamedeveloper naar een uitgever van games gaat met jouw game, die totaal onpopulair zal zijn maar technisch prachtig in elkaar steekt en een ander komt met een spel wat minder in elkaar steekt maar bijna gegarandeerd populair zal zijn, wordt zijn game uitgegeven en de jouwe niet.
Slouches towards Bethlehem to be born?
Toen ging ik het spel eens analyseren vanuit een Game-Designer oogpunt, waar ik nu voor in opleiding ben.
Conclusie: WoW is bagger.
@Shakkara
Een vernieuwing doorvoeren in gamen kan niet de doelstelling zijn. De doelstelling moet zijn, een vernieuwing doorvoeren die voldoende mensen aanspreekt, ze overhaalt om het te spelen en om de game profitable te maken.
Jouw perfecte game wordt maar door 1 persoon gespeeld: jij, en dat kan toch niet de bedoeling zijn van een game, dat zul je als game designer in opleiding moeten beamen (en nee, beamen is niet beam me up scotty).
"'Careful son, the safety's off'"
"I mean, before that!!!"
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken