Capcom kruipt uit rode cijfers
De afgelopen drie jaar is Capcom bezig geweest de bedrijfsstructuur te veranderen. Het bedrijf heeft alle niet-winstgevende projecten afgebroken en heeft juist meer geld in onderzoek en ontwikkeling van videogames gestopt. De strategie heeft gewerkt, aangezien de opbrengst met 25% omhoog ging naar $614 miljoen dollar en het bedrijf had een terugkomende winst van $69 miljoen dollar; meer dan negen keer dan wat de ontwikkelaar in 2004 verdiende.
In Japan pakte Capcom de publisher-rechten van Grand Theft Auto: Vice City en het spel verkocht goed in het land van de rijzende zon. Monster Hunter G, Mega Man Zero 3 en Mega Man Battle Network verkochten ook uitstekend. Tegenvallende verkopen kwamen van Devil May Cry 3, Resident Evil Outbreak File 2 en Viewtiful Joe 2.
In andere landen dan Japan waren de verkopen anders. Resident Evil 4, Devil May Cry 3 en Resident Evil Outbreak verkochten uitstekend. Ook de verkoop van budgetgames deed de winstkas goed spekken. In de Verenigde Staten deden vooral Mega Man Anniversary Collection, Mega Man Battle Network 4 en Street Fighter Anniversary Collection het erg goed. Maar Onimusha 3 deed het weer heel slecht.
Voor het volgende fiscale jaar, dat sinds 1 april al begonnen is, verwacht Capcom een winst van $36.3 miljoen dollar. Het bedrijf wil zich versterken op alle consoles, wat dus meer multiplatformgames gaat betekenen.