Vlak voor de officiële aankondiging heeft IGN een interview met de makers van Age of Empires 3. Het interview heeft best een hoog kwijlgehalte en wordt geïllustreerd door 3 screenshots. Hieronder volgt een samenvatting van het interview:
De titel van het spel is gewoon Age of Empires 3 en het zal geen ondertitel bevatten. De tijdlijn van het spel loopt van het einde van Age of Kings tot aan het industriële tijdperk. Het doel van het spel is het veroveren van de "Nieuwe Wereld". De reden voor dit tijdperk is dat het goed bij de gameplay past: het ontdekken van nieuwe gebieden, het stichten van nieuwe dorpen en ook zijn in die tijd de fundamenten voor oorlogsvoering niet drastisch veranderd.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Er zullen acht bevolkingen in het spel aanwezig zijn waaronder Spanje, Engeland en Frankrijk. Elk van deze bevolkingen heeft zo zijn eigen specialiteiten om andere gebieden mee te veroveren. De verhaallijn zal meer lijken op Age of Mythology dan op die van Age of Kings. Er zullen verschillende bekende oorlogen uitgevochten worden, maar ook zullen er nieuwe veldslagen toegevoegd worden. Er werken zes mensen full-time aan de verhaallijn, tegenover één persoon bij Age of Kings.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Ze hebben alle game-mechanics opnieuw opgebouwd (zoals het combat-systeem en het economie-model). Maar ze hebben nog wel de feeling behouden van alle andere Age-games. Age of Empires 3 zal nog frisser en innovatiever aanvoelen dan Age of Mythologie, terwijl ze toch terug gaan naar de originele Age-series. Vooral het combat-systeem is vernieuwend. Er is veel detail te vinden: zo is het mogelijk om gaten in de zeilen te schieten, om troepen met een kanonschot in een ravijn te laten vallen en wanneer een hoog gebouw instort zullen er ook slachtoffers vallen op de grond. Ook de bevolkingslimiet zal worden verhoogd waardoor gigantische legers mogelijk zullen zijn. Het spel zal gebruik maken van de engine van Age of Mythology, maar deze engine is eigenlijk geheel verbouwd omdat ze inzagen dat ze grafisch gezien grenzen wilden verleggen. Volgens de makers heeft dit spel meer grafische toeters en bellen dan elk ander spel op de PC op dit moment. Terwijl de gameplay het belangrijkste element blijft in het spel hebben ze toch het grootste deel van de tijd besteed aan de grafische kant.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Er zal ook sprake zijn van Multiplayer, maar daar kunnen ze nog weinig over vertellen, behalve dat inside-out-matchmaking erin zal zitten. Ze zijn al een aantal jaren bezig met ontwikkelen, maar geven nu pas info uit om te zorgen dat de fans niet te lang uitkijken naar dit spel. Een release datum is er nog niet, maar het spel zal niet lang op zich laten wachten.
Update
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
De rest van de nieuwe screens zijn hier te vinden.
Hopen dat ze niet teveel aandacht schenken aan graphics en verhaal en gewoon onthouden dat het om de gameplay gaat, ik heb geen zin in weer een RTS met het Generals-complex foto.
Hopen dat ze niet teveel aandacht schenken aan graphics en verhaal en gewoon onthouden dat het om de gameplay gaat, ik heb geen zin in weer een RTS met het Generals-complex foto.
quote
Terwijl de gameplay het belangrijkste element blijft in het spel hebben ze toch het grootste deel van de tijd besteed aan de grafische kant.
trouwens dit zijn screens he, eerst helemaal opgelikt en dan pas vrijgegeven zo wordet echt nooit, das veelste echt voor rts. en lijkt me bij de 2de ook iets te dichtbij om zo te spelen met je camera tussen de daken :
Wel mooi, maar ik hoop niet dat het een Rise of Nations-wannabe-game wordt.
Edit - En Nederland moet speelbaar zijn. VOC foto.
[ Bericht gewijzigd door Steeven op dinsdag 4 januari 2005 @ 14:39 ]
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
trouwens dit zijn screens he, eerst helemaal opgelikt en dan pas vrijgegeven zo wordet echt nooit, das veelste echt voor rts. en lijkt me bij de 2de ook iets te dichtbij om zo te spelen met je camera tussen de daken :
Dit kan prima, je moet er alleen een voldoende PC voor hebben foto. Ik denk idd niet dat jouw 9200 dat gaat trekken foto. Maar ik denk de mensen die zo gek zijn geweest om een 6800 ultra SLi setup te kopen het prima zo kunnen draaien foto.
En ze kunnen nog zo vaak zeggen dat ze gewerkt hebben aan de gameplay, eerst zien dan geloven, men zegt gameplay over graphics (evt. anders verwoord obviously) bij elke game. Maar ondertussen is 50% van de games tegenwoordig graphics over gameplay.
Zelfs als het straks een ietsje minder is dan dit, dan ziet het er ongelooflijk goed uit. Bijvoorbeeld dat plaatje met een kade en die kerk op de achtergrond. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit straks mogelijk is om real-time in een spel weer te geven. Het is net of je Madurodam bekijkt.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil.
Hopen dat ze niet teveel aandacht schenken aan graphics en verhaal en gewoon onthouden dat het om de gameplay gaat, ik heb geen zin in weer een RTS met het Generals-complex foto.
ze zeggen van wel
Bij die laatste screenshot groeit het gras óver de tenten fotofoto
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
Edit - En Nederland moet speelbaar zijn. VOC foto.
[ Bericht gewijzigd door Steeven op dinsdag 4 januari 2005 @ 14:39 ]
trouwens dit zijn screens he, eerst helemaal opgelikt en dan pas vrijgegeven zo wordet echt nooit, das veelste echt voor rts. en lijkt me bij de 2de ook iets te dichtbij om zo te spelen met je camera tussen de daken :
Dit kan prima, je moet er alleen een voldoende PC voor hebben foto. Ik denk idd niet dat jouw 9200 dat gaat trekken foto. Maar ik denk de mensen die zo gek zijn geweest om een 6800 ultra SLi setup te kopen het prima zo kunnen draaien foto.
En ze kunnen nog zo vaak zeggen dat ze gewerkt hebben aan de gameplay, eerst zien dan geloven, men zegt gameplay over graphics (evt. anders verwoord obviously) bij elke game. Maar ondertussen is 50% van de games tegenwoordig graphics over gameplay.
Hier nog meer screenshots voor belangstellende foto
http://www.gamer.nl/nieuws/24814
zeker 3d foto , ik vind dat gewoon niet zo lekker spelen maarja wie ben ik
Na age of mythology ben ik al overtuigd dat het best lekker kan spelen, tis alleen even wennen.
its about fucking time, die 200 uit AoE2 was wel heel erg weinig.
vooral dat water en die weerspiegeling
Hebbe hebbe hebbe
its about fucking time, die 200 uit AoE2 was wel heel erg weinig.
Als het maar niet te groot wordt, zodat je geen idee hebt waar al je units zijn. (Zoals in Alexander).
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
[...]
its about fucking time, die 200 uit AoE2 was wel heel erg weinig.
200 units was meer dan genoeg. Zo blijft het nog een beetje overzichtelijk, speelbaar en een stuk strategischer.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken